Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "DORUŠKA, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 23
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- AnticorroNemčeková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Príbeh z vojenských kasární, v ktorom sa čatár Pavel jednej noci rozhodne odvďačiť vojakovi Štefanovi za dávnu pomoc v metre.
- Černé mámeníVrána, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Vysloužilí horníci, doly a haldy zarůstající náletovými dřevinami, kanárci, mamutí mládě?Stará, černá tvář města Ostravy. Něco z ní mizí, něco v ní zůstává. Jednou dole a podruhé nahoře ? jako na křídlech stříbrných letadel, kroužících po léta uprostřed města.
- DraciVrána, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Lyrický snímek o vzpomínání, které se náhle vyjeví uprostřed jednoho podzimního dne. Pouštění draků připomene otci dávnou chvíli z dětství. Ta se stane příčinou neporozumění a ztráty pouta mezi ním a jeho synem.
- Emocionální montáž a její principySýs, Alan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Bakalářská práce se zabývá filmem dánského režiséra Larse von Triera "Prolomit vlny" dokončeného roku 1996. Koncentruje se na jeho velice nevšední a pokrokovou práci s filmovými výrazovými prostředky, především pak se střihovou skladbou. Práce definuje a podrobně vysvětluje tři hlavní principy tzv. "EMOCIONÁLNÍ MONTÁŽE": 1. PREFERUJ EMOCI, NE INFORMACI 2. NARUŠUJ KONTINUITU 3. DBEJ NA SVOJI INTUICI Tvůrci této teorie, která se vyznačuje především schopností kondenzovat emoci, jsou Lars von Trier a střihač filmu Anders Refn. Jejich přínos je dodnes aktuální a přispěl ke vzniku hnutí Dogme95. Pojem Emocionální montáž zavádí autor práce (tedy já), který celý film podrobuje osobní analýze.
- GOBrajnik, Črt(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Vztah mezi Mašerkou Janou a jejimi psy
- Kouzelná skříňkaKulka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Speciální promítací zařízení, umožňující vidět netušené.
- MonopolyNemčeková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Jedna situácia zo života Laury, ktorá sa rozhodne získať späť, čo stratila a následne zistí, že už nemá chuť bojovať.
- Montážní paralelismus v narativních strukturách filmů Náhoda a Dvojí život VeronikyNuslauer, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-09Bakalářská práce se zabývá projevy montážního paralelismu uvnitř narativních struktur snímků Náhoda a Dvojí život Veroniky. Oblastí zájmů je i snaha pochopit kontext paralelismu a práce s ním v rámci historicky kulturních projevů. Metodologicky se opírám o naratologické koncepce Seymora Chatmana, tato metoda se uplatňuje při analýze montážního paralelismu uvnitř narativu dvou zkoumaných titulů. Cílem je postihnutí toho, jak montážní paralelismus ovlivňuje význam analyzovaných narativů.
- Není hra jako hraKulka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Krátký animovaný film o odlišných způsobech hry.
- Po stopách pojmu "Empatia diváka"Vlčková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Pokúsila som sa definovat pojem empatia diváka ako spojenie psychologickej empatie a empatie estetickej.
- Purkyněho kolotočKulka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Tento text představuje teoretická východiska a konceptuální pozadí praktické bakalářské práce ? Kouzelné skříňky. Tato skříňka je vlastně speciálním promítacím přístrojem, jehož projekce cílí na změněné stavy. Hlavním inspiračním zdrojem je praotec kinematografie Jan Evangelista Purkyně a jeho experimenty.
- Puzzle film - Narativní rozbor filmů Christophera Nolana Memento a Dokonalý trikPodskalský, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-09Ve své bakalářské práci analyzuji naraci ve filmech Christophera Nolana Memento (2000) a Dokonalý trik (2006). Metodologicky vycházím z konceptu „puzzle filmu“ britského naratologa Warrena Bucklanda. Puzzle film je podle Bucklanda takový film, jehoţ způsob vyprávění je natolik komplikovaný a záměrně matoucí, ţe přesahuje klasické aristotelovské pojetí sloţitého děje. Cílem práce je zjistit, jestli jsou puzzle filmy zcela novým svébytným narativním typem (způsobem, kategorií).
- RadostKrajbich, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Víra, poznání, vášeň, láska a radost v jednom dni ze života myslivce.
- Ráj napohledAlexa, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Dokumentární film z česko německého pohraničí. Hledání domova, jeho zabydlování a přestavba, to jsou nekonečné procesy, které absolvují noví nájemníci této vesnice.
- Referenčnosť a sebareflexivita v tvorbe Edgara WrightaPodmanický, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Bakalárska práca sa zaoberá prvkami referenčnosti a sebareflexivity v tvorbe britského režiséra žánrových komédii Edgara Wrighta. Porovnávaním jeho amatérskych filmov, televíznej tvorby a celovečernej filmografie skúma, ako sa premenil Wrightov vzťah k citovaným predlohám a rozsah ich vplyvu na jeho diela. Následne práca analyzuje prostriedky sebareflexie Wrightovej tvorby a ich prejav na komunikácii s divákom.
- Saharské pískyVodrážka, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-22Václav a Anička jsou manželé už 25 let. Výročí společného soužití se rozhodnou oslavit v místě, kde se poprvé potkali. Co se stane?
- Střihová skladba ve filmech Larse von TrieraPatyk, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Práce pojednává o střihové skladbě ve filmech Larse von Triera. Zpracovávané období je vymezeno filmy Prvek zločinu a Idioti. V práci sleduji změny v přístupu ke střihové skladbě a k použitým režijním a dramaturgickým prostředkům.
- Strukturální analýza filmu "Tajnosti" podle Roberta McKeehoRemáč, Milan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Na základě knihy Roberta McKeeho ?Story? a rozhovorů se scénáristkou a režisérkou Alicí Nellis se práce zabývá strukturální analýzou filmu ?Tajnosti?. V první části se práce zaměřuje na definici postavy. Je zde popsán rozdíl mezi charakterem a charakterizací hlavní postavy Julie, která trpí nedostatkem konfliktních situací, do kterých je postavena. Následně z toho také vyplývají problémy s uvěřitelností postavy. Ve druhé částí je defininováno téma filmu a jeho řídící myšlenka. Lze zde najít minimálně dvě témata, z nichž ani jedno není dominantní. Část třetí se zabývá obsahem jednotlivých scén, jejich propojením a umístěním ve filmu. Ze závěrečné analýzy vyplývá, že film trpí nepřesně definovaným tématen, disproporcí délky a obsahu expozice vůči ostatním částem a nedostatečnými motivacemi hlavní postavy.
- Studio Troma a filmová série Toxický mstitelBeran, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-18Společnost Troma Entertainment Inc. je již necelých čtyřicet let fungující nezávislé studio zaměřené na tvorbu a distribuci vědomě špatných filmů, vymezující se tak hollywoodské produkci. V této práci je charakterizováno, co se vlastně pojmem ?špatný film? myslí a společnost Troma je zde přiblížena skrze její představitele, názory a filmy, které vyrobila. Podrobně je provedena analýza série čtyř filmů Toxický mstitel, u kterých se řeší typické prvky, jejich pozitiva a negativa a ideologický význam.
- The dealVodrážka, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Kráva se stává jednorožcem při nepodařeném obchodě ve stodole.