Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 129
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Filmový jazyk a film na hranici jazykaBrothánek, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-20Tato práce se zabývá problematikou filmu jako jazykového systému a to především s ohledem na střihovou skladbu. V první části vysvětluje obecné základy jazykového systému a možné aplikace lingvistické disciplíny ve filmové teorii i praxi, které dokládá na tvůrčích koncepcích autorů Griffitha a Ejzenštejna. Dále práce shrnuje poznatky filmového strukturalismu jako převládajícího pohledu na filmovou teorii a naznačuje problematiku filmové gramatiky. Druhá část práce se vymezuje vůči jazykovým teoriím filmu, spojeným výhradně s hranou, narativní kinematografií, a pokouší se odhalit prostředky specificky filmové, jež dokládá na alternativních tvůrčích přístupech k filmovému médiu.
- Dramaturgický rozbor filmu "Mluv s ní"Rejholec, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-20Tato práce se zabývá filmovou analýzou filmu Pedra Almodovara Mluv s ní. Podrobně zkoumá práci jednotlivých složek filmu; režie, kamery a v neposlední řadě i sounddesignu, a jejich vztah k vyprávění a dramaturgii.
- Fiktivní dokumentární filmOraský, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-20Má bakalářská práce na téma Fiktivní dokumentární film se zabývá především mystifikací ve všech oblastech umění. Pokouším se zamyslet nad tím, co znamená slovo pravda a realita, jaká je míra uvěřitelnosti a jakou úlohu hraje nadsázka a ironie při tvorbě uměleckého díla. K analýze jsem si vybral dva filmy z této oblasti, Mňága, Happyend a This is Spinal Tap. Nedílnou součástí práce je i rozhovor s tvůrcem prvního zmíněného filmu Petrem Zelenkou.
- Split ScreenPeml, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-20Umístění více obrazových ploch na jedno plátno otevírá z hlediska střihové skladby řadu nových možností. Zarazil mě nedostatek jakékoliv literatury reflektující tento prvek a proto jsem se rozhodl věnovat mu svou bakalářskou práci. Chci upozornit na specifiku použití této techniky a některá úskalí s ní spojená. Soustředím se převážně na dramaturgii a jednotlivé výrazové prvky, které se při split screenu používají. Na příkladech, které jsem vykonstruoval pro konkrétní situace, ukazují možnosti řešení scén v klasickém a split screenovém záběrování, s výhodami a nevýhodami, které s jednotlivými řešeními souvisí. Rovněž navrhuji možný postup při výrobě od přípravné fáze, přes realizaci až po postprodukci filmu.
- Filmový střih(ač) v digitální doběSýkora, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-20Tato práce si klade za cíl prozkoumat vzájemné vztahy mezi filmovým střihačem a novou technologií, jejíž prudký vývoj v současnosti významně ovlivňuje celou střihačskou profesi. Analyzuje změny v zavedených postupech, ke kterým došlo nástupem moderních nelineárních střižen a zkoumá jejich dopad na střihače a střihovou skladbu. Srovnává filmovou surovinu a stále dokonalejší digitální film, především z hlediska definování potencionálních problémů, které pro střihače vyplývají z jeho zpracování. Snaží se hledat východiska z technického přetížení, kterému jsou střihači v současné době vystaveni.
- Po stopách pojmu "Empatia diváka"Vlčková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Pokúsila som sa definovat pojem empatia diváka ako spojenie psychologickej empatie a empatie estetickej.
- Duch úlu - mezi historií, filmem a snemToupalová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Práce se zabývá filmem Duch úlu (El espíritu de la colmena, Victor Erice, 1973), který je považován za jeden z nejlepších španělských filmů, ale v České republice není příliš známý, ani zde o něm neexistuje literatura. Práce obsahuje překlady některých zajímavých textů o Duchovi úlu napsaných ve Španělsku. Skládá se ze tří částí. První se podrobně věnuje úvodním titulkům filmu, popisuje jejích důležitost pro celé filmové vyprávění. Ve druhé části jsou zmiňovány velké změny v literárním scénáři, ke kterým došlo ještě před natáčením, a jejich vliv na výslednou podobu filmu. Třetí část, nejobsáhlejší, je formální a obsahovou analýzou filmu. Popisuje způsob zacházení s postavami, ze kterého vyplývá zacházení s časoprostorem, způsob zobrazení poválečné atmosféry ? jak je možné vyprávět historické události, které vnímá dítě, bez toho, aniž by byly ukázány, a v závěru jsou rozebírány metafory použité ve filmu. Jedním z cílů je prozkoumat, jak je vytvářen svět malé holčičky a jak je možné, že je pro diváka tak věrohodný.
- OslněníKovář, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-20Film je inspirován tvorbou Franze Kafky a Davida Lynche. Způsobem vyprávění se na diváka snaží přenést pocity hlavního představitele. Důraz je kladen na obrazovou a zvukovou složku díla.
- Der TraumHokr, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Kameramanské cvičení, jehož účelem je kombinace reálné a snové atmosféry? Zběsilý úprk vojáka pronásledovaného nepřátelskými Němci. Běží za vidinou svobody znázorněnou jeho vzpomínkami na dětskou hru, která tvoří nápaditou paralelní linii k současnosti a získává tím děsivý podtext.
- Úvod do psychologie vizuálního vnímáníŠenovský, Otakar(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Tato práce si klade za cíl objasnit některé podstatné skutečnosti související s fyziologií a psychologií vizuálního vnímání člověka, a to především ve vztahu ke kinematografii. Pokouším se zde analyzovat, jak je vůbec fyiologicky možné, že filmy dokážeme vnímat, postihuje některé podstatné skutečnosti objasňující jakým způsobem se v divákově mysli konstituuje filmový prostor a jak film využívá svých schopností vést naši pozornost, jež v zásadě odpovídají percepčním klíčům uplatňovyných člověkem i při vnímání a chápání reálné skutečnosti.
- Terry Gilliam - BrazilVomáčka, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Práce pojednává o okolnostech vzniku filmu Brazil. Zaobírá se podrobným rozborem jednotlivých témat a myšlenek filmu, spojitostmi s románem a filmem 1984, definicí pojmu dystopie a následné aplikace ve filmu (filmech). Zabývám popisem a částečně i rozzáběrováním vybraných důležitých lokací ve filmu ztvárněných, dramaturgickou strukturou filmu. Film však i po vzniku prošel několika problémy, které nápadně připomínají děj filmu samotného.
- Bakalářský film: Bakalářský cyklus CoagulaVavrečka, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Bakalářský cyklus Coagula je trojdomý. Tvoří jej esej, filmy a diagramy. Tématem práce je kinematografický proces, který nahlížím pozpátku ze čtyřech prostorových pozic a světelných dispozic: (promítací) plátno, promítačka, cesta filmu (z negativu v positiv), kamera (a předsnímací skutečnost).
- Bakalářský film: Pstruh na másleVomáčka, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Krátký příběh o dvou lidech a jednom pstruhovi.
- Klidná ránaHokr, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Mimořádné cvičení je režijním debutem scenáristy Tomáše Holečka? Vesnickou horskou samotu v roce 1946 obývá manželský pár a ještě jeden muž, jehož vztah k dvojici je nejasný. A protože trojúhelník nikdy nedělá dobrotu, rozehraje se v chalupě drama antických rozměrů.
- Nadzvíře z cyklu International NeographicHokr, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Autorský film je pokusem o bizarní žánrový hybrid mezi pseudodokumentem a pseudodramatem. Má napodobit (a do jisté míry zparodovat) styl přírodovědných pořadů z produkce stanic National Geographic nebo BBC, které jsou většinou založeny na tom, že komentář zdánlivě zachycuje autentické dění na plátně, ve skutečnosti však bývá materiál šikovně a manipulativně sestříhán na míru textu. Komentář se snaží o falešné zdání odbornosti a senzačnosti. Objev století, který ?dokumentární? část přináší, je ve skutečnosti naprosto banální. Se stejnou nadsázkou je pojata ilustrační, náladu dodávající hudba, jistá křečovitost i patřičný patos, podobným dokumentům vlastní.
- Strukturální analýza filmu "Tajnosti" podle Roberta McKeehoRemáč, Milan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Na základě knihy Roberta McKeeho ?Story? a rozhovorů se scénáristkou a režisérkou Alicí Nellis se práce zabývá strukturální analýzou filmu ?Tajnosti?. V první části se práce zaměřuje na definici postavy. Je zde popsán rozdíl mezi charakterem a charakterizací hlavní postavy Julie, která trpí nedostatkem konfliktních situací, do kterých je postavena. Následně z toho také vyplývají problémy s uvěřitelností postavy. Ve druhé částí je defininováno téma filmu a jeho řídící myšlenka. Lze zde najít minimálně dvě témata, z nichž ani jedno není dominantní. Část třetí se zabývá obsahem jednotlivých scén, jejich propojením a umístěním ve filmu. Ze závěrečné analýzy vyplývá, že film trpí nepřesně definovaným tématen, disproporcí délky a obsahu expozice vůči ostatním částem a nedostatečnými motivacemi hlavní postavy.