Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "DAŇHEL, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- AlenaGojdičová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Portrét surrealistickej maliarky a kurátorky českého art brut Aleny Nádvorníkovej
- Der TraumHokr, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Kameramanské cvičení, jehož účelem je kombinace reálné a snové atmosféry? Zběsilý úprk vojáka pronásledovaného nepřátelskými Němci. Běží za vidinou svobody znázorněnou jeho vzpomínkami na dětskou hru, která tvoří nápaditou paralelní linii k současnosti a získává tím děsivý podtext.
- Duch úlu - mezi historií, filmem a snemToupalová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Práce se zabývá filmem Duch úlu (El espíritu de la colmena, Victor Erice, 1973), který je považován za jeden z nejlepších španělských filmů, ale v České republice není příliš známý, ani zde o něm neexistuje literatura. Práce obsahuje překlady některých zajímavých textů o Duchovi úlu napsaných ve Španělsku. Skládá se ze tří částí. První se podrobně věnuje úvodním titulkům filmu, popisuje jejích důležitost pro celé filmové vyprávění. Ve druhé části jsou zmiňovány velké změny v literárním scénáři, ke kterým došlo ještě před natáčením, a jejich vliv na výslednou podobu filmu. Třetí část, nejobsáhlejší, je formální a obsahovou analýzou filmu. Popisuje způsob zacházení s postavami, ze kterého vyplývá zacházení s časoprostorem, způsob zobrazení poválečné atmosféry ? jak je možné vyprávět historické události, které vnímá dítě, bez toho, aniž by byly ukázány, a v závěru jsou rozebírány metafory použité ve filmu. Jedním z cílů je prozkoumat, jak je vytvářen svět malé holčičky a jak je možné, že je pro diváka tak věrohodný.
- Fotocitlivá vrstva a její domácí připravaKrajbich, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Práce se zabývá domácí výrobou fotocitlivé vrstvy z běžně dostupných chemikálií. Je to alternativní kuchařka pro ty, kteří nechtějí být závislí na výrobě fotomateriálu komerčními firmami.
- Jan HusKrutská Vrbová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Dalo by se říci, že film je ,,tzv. pomníčkem?. Dal by se nazvat i filmem politickým, jelikož se zabývá lidmi, kterým běh věcí veřejných nebyl lhostejný.Ve filmu nejde o žádnou biografii. Jan Hus chce být prezentován spíše jako bolestivá otázka, která prostupuje ze středověku do naší současnosti.
- Jan Hus - mše za tři mrtvé mužeKrutská Vrbová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Dalo by se říci, že film je ,,tzv. pomníčkem?. Dal by se nazvat i filmem politickým, jelikož se zabývá lidmi, kterým běh věcí veřejných nebyl lhostejný.Ve filmu nejde o žádnou biografii. Jan Hus chce být prezentován spíše jako bolestivá otázka, která prostupuje ze středověku do naší současnosti.Druhá linie filmu spočívá v tom, že za zmíněnými třemi muži, respektive za jejich památkou, přicházejí tři lidé, každý ze svých vlastních pohnutek. Za Oskarem Bruzewitzem přichází západoněmecký novinář Jonathan, za Grahamem Bamfordem přichází bezdomovec Joe, za Richardem Siwietzem přichází historik Maciej. Příběhy mrtvých osob se kříží s příběhy živých jednotlivců, jakoby našich zástupců.V této rovině vystupuje Jan Hus jako průvodce živých a utěšitel mrtvých. Film má aktualizovat radostné poselství osobní obětavosti a důslednosti , které nám po Janu Husovi zbylo, poselství nezabalené žádnou konfesí ani ideologií. Středověká pochodeň Jana Husa. Důvod proč film vznikl: ,,Žijeme v prostředí, které si bolestivé otázky snaží raději nepokládat, je to pohodlnější za posledních šedesát let jsme si na to v našem prostředí příliš navykli.? /citace režiséra filmu/
- Klidná ránaHokr, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Mimořádné cvičení je režijním debutem scenáristy Tomáše Holečka? Vesnickou horskou samotu v roce 1946 obývá manželský pár a ještě jeden muž, jehož vztah k dvojici je nejasný. A protože trojúhelník nikdy nedělá dobrotu, rozehraje se v chalupě drama antických rozměrů.
- Krajina pamäte ako domov - vo filmoch Alaina Resnaisa Prozreteľnosť a Môj strýko z AmerikyMidriaková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-18Táto práca analyzuje filmy Prozreteľnosť a Môj strýko z Ameriky režiséra Alaina Resnaisa. Skúma dva rozdielne pristupy k vnímaniu rozprávača, rozoberá montážne postupy a vytváranie filmového priestoru. Sleduje v jednom prípade rozprávača ,,nespoľahlivého", ktorý je postavou príbehu a jeho spolutvorcom. V druhom prípade rozprávača - komentátora, ktorý je mimo príbehu, nijak doňho nezasahuje, ani sa vo svojom komentári jeho deja kauzálne nedotýka. Rozprávačom sa stáva až vďaka montáži. Práca následne rozoberá ďalšie princípy montáže, na ktorých sú tieto filmy postavené, a prácu s priestorom ako významovým prvkom, kde sa pomocou scenografických variací pojednávaju rôzne varianty príbehu. Posledná kapitola konštruuje "krajinu pamäte" ako metaforu osobného vnútorného domova, "istote", ktorú Resnaisova kinematografia zkúma a spochybňuje.
- Mrtvý čas filmuVrána, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Studie se tématicky zaměřuje na principy narace. Na možnosti filmového vyprávění je v ní nahlíženo především protřednictvím strukturalistických literárně-vědných teorií.
- Nadzvíře z cyklu International NeographicHokr, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Autorský film je pokusem o bizarní žánrový hybrid mezi pseudodokumentem a pseudodramatem. Má napodobit (a do jisté míry zparodovat) styl přírodovědných pořadů z produkce stanic National Geographic nebo BBC, které jsou většinou založeny na tom, že komentář zdánlivě zachycuje autentické dění na plátně, ve skutečnosti však bývá materiál šikovně a manipulativně sestříhán na míru textu. Komentář se snaží o falešné zdání odbornosti a senzačnosti. Objev století, který ?dokumentární? část přináší, je ve skutečnosti naprosto banální. Se stejnou nadsázkou je pojata ilustrační, náladu dodávající hudba, jistá křečovitost i patřičný patos, podobným dokumentům vlastní.
- Narativní analýza postav ve filmu Thelma & LouiseStýblová, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-13Tato práce analyzuje vyprávění s důrazem na dramaturgické a scénáristické prvky ve filmu Thelma & Louise (1991) od scénáristky Callie Khouri a režiséra Ridley Scotta. Opírá se o texty Syd Fielda a Andrewe Hortona. Zkoumá a analyzuje jednání děje a charakteristiku postav, které se vyskytují ve tříaktové struktuře vyprávění.
- PůlnocGojdičová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Dokumentárna esej o energii, svetle a tme, videní a slepote.
- Sběrači času v dokumentárním a experimentálním filmuMalá, Ilona(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-16Analýza užití časosběrné metody v dokumentárním a experimentálním filmu. Srovnání autorských přístupů Jana Calábka, Godfrey Reggia, Oskara Fischingera a Heleny Třeštíkové.
- Souboj s mozkemKrutská Vrbová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Souboj s mozkem je film o lidech a hranicích "normality".Záměrem práce ve střižně, byla snaha co nejvěrněji portrétovat tři hrdiny, kamarády autora dokumentu. Dojít stavu, kdy po shlédnutí filmu režisér uvidí všechny tři protagonisty tak jak je zná. Film nechce říkat nic o světě ani o společnosti, film by neměl zobecňovat, spíš se vciťovat.
- Stereoskopie v českém autorském filmu Heart Beat 3D Jana NěmceMoravčíková, Darina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Práce zkoumá přínos vzniku prvního českého celovečerního autorského stereoskopického filmu Heart Beat 3D (2010) režiséra Jana Němce v kontextu historického vývoje a objevování výrazových prostředků tohoto média. K tomu využívá prototypální model dvojího zrození média, navržený André Gaudreaultem a Philipem Marionem ve stati Médium se vždycky rodí dvakrát..., který se snaží postihnout komplexnost zrodu média jako takového. Druhá část práce se věnuje rozboru filmu Heart Beat 3D a způsobu, jakým s výrazovými prostředky stereoskopického filmu nakládá.
- Tendence vyprázdněné narace v díle Carlose Reygadase v kontextu postupů současné kinematografieHlinková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Po více jak stoletém úsilí vytvořit platnou a funkční filmovou řeč jsme došli do míst, odkud je přes ni těžké zahlédnout samotný film. Bakalářská práce zasazuje stručně do obecnějšího kontextu dramaturgické i formální postupy filmového vyjadřování a na příkladech je zpochybňuje. Zkoumá cesty, jak pracovat s filmovým médiem svobodněji. Text poukazuje na některé filmy tzv. vyprázdněné narace, soustředí se přitom především na dílo mexického tvůrce Carlose Reygadase. Práce upozorňuje na rozdíly mezi klasickým narativním filmem a vyprázdněnou narací, zároveň k ní ale nepřistupuje jako k analýze odchylky, jako spíše ke svéráznému tvůrčímu myšlení – vychází ze zkušenosti, kdy je tato tendence často řazena mezi nepřístupné a “pouze estetické” artové filmy. Text v jednotlivých kapitolách zkoumá postupy vyprázdněné narace ve znázorňování světa kolem nás, práci se společenskými dogmaty, symboličnem, linearitou a antropocentrizmem, přičemž hledá souvislosti s ranými představami o kvalitách filmového média. V závěru text zhodnocuje, jaký dopad měl na kinematografii a diváka její dosavadní vývoj. Dodržování zavedených výrazových prostředků filmové řeči považujeme za zvlád-nutí řemesla. Jak ale přetváří nás a naši budoucnost? Lze říci, že filmy vyprázdněné narace nabízí způsoby, jak film vymezit ze zábavního tržního průmyslu a uvidíme, že film může bourat barikády mezi člověkem a okolním světem.