Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "ČIHÁK, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 15 z 15
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Děti sledující noční vlakyReich, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Vnitřní svět dospívajícího kluka, který si neví rady se svým okolím. Jeho frustrace přeroste v tragickou událost.
- Dům v exiluKolmačka, Benjamín(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-10Práce je analýzou filmu Jonase Mekase Lost Lost Lost, předmětem zkoumání je korelace mezi stylem a formou reprezentace prostoru a autorovým vztahem k němu. Téma je nahlíženo perspektivou literárně teoretické studie Poetika prostoru francouzského filosofa Gastona Bachelarda.
- Filmový jazyk a film na hranici jazykaBrothánek, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-20Tato práce se zabývá problematikou filmu jako jazykového systému a to především s ohledem na střihovou skladbu. V první části vysvětluje obecné základy jazykového systému a možné aplikace lingvistické disciplíny ve filmové teorii i praxi, které dokládá na tvůrčích koncepcích autorů Griffitha a Ejzenštejna. Dále práce shrnuje poznatky filmového strukturalismu jako převládajícího pohledu na filmovou teorii a naznačuje problematiku filmové gramatiky. Druhá část práce se vymezuje vůči jazykovým teoriím filmu, spojeným výhradně s hranou, narativní kinematografií, a pokouší se odhalit prostředky specificky filmové, jež dokládá na alternativních tvůrčích přístupech k filmovému médiu.
- Jump cut, střih poskakující po konvencích kontinuální vazbyKozáková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Tato bakalářská práce nahlíží diskontinuální střihový postup - jump cut v kontextu teoreticko-historickém, tak v rámci tří filmových analýz pak i praktickém a významovém. Teoretická část této práce slouží k uvědomění si základních principů střihové skladby a zejména pak definuje okolnosti, které stojí za úspěšnou vazbou záběrů obecně. V další části textu je věnován prostor technické stránce jump cutu a s tím souvisejícím aspektům, které jsou určující pro jeho skladebnou kvalitu. V této části je také zkoumán historický původ jump cutu na příkladech filmů, kde se objevuje vůbec prvně, popřípadě uvědoměle. Do značné míry je zde rozvedeno, nakolik a jakým způsobem k jeho popularizaci přispěla dobová filmová kritika. A konečně analýzy tří vybraných filmů, které zkoumají jak technicky “povedený” jump cut, tak i případy, kdy se tak nestalo, mají za cíl konkrétně charakterizovat význam i provedení jump cutu a jeho vliv na diváka v rámci příběhu analyzovaných děl a zda, popřípadě za jakých okolností jump cut přispěl k výslednému celku díla, či nikoliv.
- Komiks a film - komikso-filmový slovníkKovář, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Příbuznost komiksu a filmu se zdá být na první pohled více než zřejmá. Práce se pokouší objasnit do jaké míry je tato příbuznost reprezentována shodami či rozdíly obou zmíněných, potažmo, jak je obsaženo v názvu, na základě řeči obou médií se pokouší nalézt převodníky, po jejichž definici by se komiks ve své adaptabilitě přiblížil více povaze scénáře.
- Led vinyReich, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Ledviny jsou klíčový orgán pro lidský život
- Obraz svět(l)a ve virtuálním nekonečnuKrutský, Dominik(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Vztah člověka k novým technickým principům se teprve utváří. Z mého pohledu, podpořeného prostudovanou literaturou, se často přehlíží fatální změny, související právě s nástupem totálního obklopení virtuálním světem, vytvářející lidské existenci zcela nové podmínky pro veškeré bytí. Podle určité hypotézy bylo právě umění vždy tím nejvýstižněji formulovaným "záznamem" ve kterém se obraz lidské společnosti ukazoval jak pro současné pozorovatele tak i následným generacím. Nekladu si za cíl, bez možnosti časového odstupu rozřešit tuto, do jisté míry, neuchopitelnou problematiku. Důvod pro výběr tématu - Obraz svět(l)a ve virtuálním nekonečnu - je čistě v rovině potřeby se k této otázce vyjádřit.
- Raný videoartBrabcová, Evženie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Práce mapuje vznik a ranou fázi videoartu jakožto období, v němž se jednak formuje vztah umělců k videotechnologii a jednak skrze tuto technologii utváří i svébytná forma uměleckého vyjádření. Na příkladech konceptuálně pojatých videí 5 autorů (Joan Jonas, Bruce Naumann, Shigeko Kubota, Steve Partridge a Charlemagne Palestine) jsou představeny jednotlivé způsoby práce s video obrazem. Důraz je kladen na vztah stylistických prostředků a technologie. Skrze motiv práce zminovaných umělců s reálným časem je demonstrováno, jak technologie určuje časoprostorovou rovinu díla. Zohledňován je také kontext uměleckých směrů 60. a 70. let a jejich vliv na výrazové prostředky videoartu.
- Střihová skladba flashbacku v sovětských filmech o Velké vlastenecké válceDulskaia, Elvira(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Táto práce se zabývá analyzou kinematografického výrazového prostředku, známého jako flashback, v sovětských filmech šedesátých a sedmdesátých let, jejichž tématem je Velká vlastenecká válka. V práci se podrobně rozebírají tři filmy a jeden televizní seriál, v nichž je flashback použit originálním, anebo naopak velmi příznačným pro toto filmové období způsobem. Cílem práce je ukázat široké významové a formální možnosti filmového flashbacku, a také přibližit českému čtenáři některé méně známé sovětské filmy.
- Teorie filmového rytmu Karen PearlmanovéSvoboda, Mikuláš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Ve své bakalářské práci se věnuji teoretickému dílu australské filmařky, tanečnice a pedagožky Karen Pearlmanové a kriticky reflektuji její poznatky o střihové skladbě a filmovém rytmu, které v sobě propojují zájem o taneční choreografii, psychologii vnímání a praktický proces střihu filmu. Mým cílem je Karen Pearlmanovou zařadit jako teoretičku do kontextu vývoje uvažování o filmovém rytmu, pohybu ve filmu a střihové skladbě. Ona sama vychází z úvah sovětské montážní školy, ale její pojetí rytmu a jeho analytické rozčlenění do jednotlivých rytmických činitelů odkazuje také na vliv francouzské filmové teorie 20. let a mým zájmem je především vystihnout, v čem debatu o rytmu rozvíjí dál a proč je aktuální se tímto tématem zabývat bezmála sto let po obou zmíněných hnutích.
- Úskalí filmu vyprávěného z pohledu první osobyJankovec, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-17V posledních letech můžeme sledovat nebývalý rozmach POV filmů. Tento jev lze přičítat hlavně technologickému rozvoji. Díky home videu a internetovému obsahu máme přístup k velkému množství materiálu, který pracuje s ruční, "hand-held" kamerou. Filmaři rozmachu této snímací metody využívají z několika důvodů. Umožňuje jim pracovat neotřelým způsobem s vyprávěcí technikou, která může působit velice autenticky. Video, kde je kamera v rukou aktéra nepovažujeme za profesionální hraný film a současně v nás vzbuzuje dojem, že sledujeme "realitu". Natáčení takového filmu přirozeně vyžaduje menší finanční prostředky, protože okázalé svícení, záběrování i obsazení známými herci by tuto autenticitu záznamu narušilo a působilo by kontraproduktivně. Kamera z pohledu první osoby nás zdánlivě usazuje přímo do těla hlavní postavy, což je pro diváka nová zkušenost, která mu umožňuje si situace projít "na vlastní kůži" a opravdu si je prožít. Tato metoda ale s sebou přináší celou řadu omezení tradičních vyjadřovacích postupů ve filmu, na které jsme už přes sto let navyklí, ať už jde o režii, práci s kamerou, zvuk i střihovou skladbu, a které zásadně omezují vyjadřovací schopnosti autora. V této práci bych se chtěl pokusit o rozkrytí těchto nedostatků, zároveň bych ale chtěl zkusit nalézt způsoby, kterými by se tato omezení dala kompenzovat.
- Úzký formát na osmProcházka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Tematem bakalarske prace je 8mm filmovy prouzek s obrazky. David mezi Goliasi. Cilem neni rehabilitace nejmensi filmove suroviny, ani jeji obhajoba. Duvod je mnohem prostsi, az sobecky. Jsem nemocen. Vidim same pixely, megascreeny, chipy, sumy....
- Vem to za nějKlímová, Blanka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Film pojednává o šikaně na pracovišti a snaží se zobrazit rozdílný přístup k řešení tohoto problému. Příběh odhaluje charaktery jednotlivých postav, kdy na jedné straně stojí jedinec s vlastním názorem a na straně druhé stádo ,,uniformovaných" úředníků.
- Vertikalita ve tvorbě Kennetha AngeraBrajnik, Črt(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21V této práci se analyzuje tvůrčí opus amerického režiséra Kennetha Angera, který pracoval od konce 40. let (jeho první film je Fireworks z roku 1947) až do dnešní doby. Existuje několik tématů, které se nabízejí peru zvídavého ducha . V podstatě se jedná