Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 22
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Založení společnosti v oblasti hudebního managementu.Boháčová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-21Cílem této práce je podat co nejvíce využitelných informací o založení společnosti v oblasti hudebního managementu. Práce nejprve pomáhá pochopit důležitou fázi před samotným založením společnosti a pokládá otázku, zda jsme na tento úkon připraveni. Dále popisuje obecné principy obchodních společností, které fungují pro kterýkoliv druh podnikání, včetně hudebního průmyslu. Tato práce je také zároveň průvodcem samotného založení společnosti s ručeným omezením nejen v České republice, ale i v USA a ve Spojeném království Velké Británie a Irska. V poslední řadě se zabývá specifikacemi hudebních společností a jejich problematikou.
- Kulturní centra na blízkém východěDietzová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-14Práce je studií kulturního života na Blízkém východě. Soustředí se celkem na třináct zemí od Egypta po Írán a jejich kulturní centra. Jedná se především o operní domy, hudební tělesa a vzdělávací instituce. První část zachycuje nejdůležitější reálie muslimského světa tak, aby přiblížila čtenáři dané téma. Druhá část obsahuje informace o konkrétních institucích a v závěru práce je obsaženo shrnutí a objasnění výsledků výzkumu. Ten byl podpořen dotazníky zadané v České republice, Německu a ve vybraných zemích Blízkého východu.
- Mezinárodní hudební soutěže a jejich práce se svými laureátyDernerová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-14Předložená práce se zabývá mezinárodními hudebními soutěžemi, jejich problémy se subjektivitou, s udělovanými cenami a následnou prací s laureáty. V rámci případové studie představuje také Mezinárodní hudební soutěž Pražské jaro, její historii i současnost. Soutěž je podrobena detailní analýze pomocí SWOT analýzy a vnitřní analýzy. Na základě jejích výsledků jsou navrhnuta řešení především v oblastech strategického plánování, práce s médii, partnery a laureáty.
- Produkce barokních oper v ČR a Spojeném královstvíVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Cílem této diplomové práce je komparativní analýza problematiky uvádění inscenací barokních oper v České republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. První část práce se věnuje historii provozování barokních oper od počátku 20. století. Druhá část práce mapuje veškeré inscenace, které byly provedeny na území obou států v budovách operních divadel i na hudebních či operních festivalech. Ve třetí části práce je zhodnocen kruciální prvek této práce, a tím je kvalitativní výzkum, který byl veden formou strukturovaných rozhovorů s dramaturgy všech českých operních domů.
- Streaming - nová forma distribuce klasické hudbyNguyenová, Duyen Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Tato diplomová práce se zabývá problematikou distribuce klasické hudby na audio a video streamingových platformách. Distribuci klasické hudby zasazuje do kontextu hudebního trhu a jeho hlavního problému v podobě value gap. Obchodní modely streamingových platforem uvádí problematikou předplatitelské ekonomiky a trendy spotřebitelského chování. Popsáno je fungování hlavních audio streamingových platforem včetně specializovaných služeb zaměřených na klasickou hudbu Primephonic a Idagio. Dále je zde uveden přehled video streamingových platforem s klasickou hudbou spolu s exkurzem do českého VOD (video on demand) prostředí.
- Vybrané mezinárodní mládežnické orchestrySoukupová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Diplomová práce se zabývá mezinárodními mládežnickými orchestry, které jsou na světové úrovni. Za cíl si klade vytvořit ucelený přehled těchto orchestrů, porovnat podmínky přijetí, potvrdit hypotézu, že studenti Hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění v Praze nevyužívají těchto příležitostí v dostatečné míře a zprostředkovat osobní zkušenosti hudebníků na základě rozhovorů, kteří si vybranými orchestry prošli.
- Koncertní sály v zemích východní Evropy po vstupu do EUDaněk, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Diplomová práce se zabývá vyhledáním a popisem koncertních sálů, které byly postaveny v 11 zemích bývalého východního bloku po jejich vstupu do EU. Práce přináší zakládní informace o vzniku staveb a jejich rozpočet, stejně jako osobní hodnocení autora. Součástí práce je i detailní analýza historie a současné situace sálů pro symfonickou hudbu v České republice.
- Péče o duševní a fyzické zdraví hudebních profesionálůPiatková, Patricie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Tato diplomová práce se zabývá tématem péče o duševní a fyzické zdraví hudebních profesionálů. Vychází z velké části ze zahraniční literatury, z esejí, vědeckých publikací v dané oblasti zdravotních potíží, analýz a přednášek, které byly uspořádané v rámci Symposia medicíny hudebníků v roce 2017 na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze, v prostorách Galerie HAMU. Součástí této diplomové práce je také rozsáhlé šetření v rámci vlastního průzkumu „Péče o zdraví hudebních profesionálů“, které bylo uskutečněno v období mezi 16. – 31. březnem 2020. Toto šetření je doplněno o přehledné grafy a tabulky, které doplňuje slovní komentář. Diplomová práce zahrnuje v několika kapitolách také odpovědi MUDr. Pavla Drbala, který byl autorkou práce dotazován dne 16. 4. 2020.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Specifika řízení operního souboruKopřivová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Cílem práce je nalezení specifik řízení operního souboru na základě detailního zkoumání české operní scény z nejrůznějších hledisek od roku 2010 až po současnost. Při sběru dat bylo využito především zdrojů sekundárních ale i primárních a dat osobně sesbíraných. Některá data byla následně zpracována do grafické podoby. Práce analyzuje personální údaje operních sólistických ansámblů, mapuje operní produkci divadel v České republice, premiérované tituly, obsazení jednotlivých inscenací a oceňování operních pěvců za umělecké výkony. Poskytuje přehled o vytížení jednotlivých sólistů operních souborů, o hostování umělců napříč republikou a vzájemném propojení českých operních scén. V poslední části práce jsou představeny názory a informace plynoucí z anonymního dotazníkového šetření mezi začínajícími operními pěvci, a postřehy dvou vybraných šéfů operních souborů. V závěru práce jsou získané informace shrnuty a jsou vyvozena základní specifika řízení operního souboru.
- Zahraniční kulturní instituty v PrazeOchmanová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Tato diplomová práce se zabývá významem zahraničních kulturních institutů EU a jejich působením v Praze. První kapitola uvádí kulturní instituty do kontextu zahraniční politiky, odlišuje měkkou a tvrdou moc státu a definuje význam veřejné diplomacie. Druhá kapitola se věnuje kulturní diplomacii, kterou představuje jako složku zahraniční kulturní politiky. Kulturní instituty fungují jako jeden z nástrojů kulturní diplomacie a pomáhají tak státům k lepšímu postavení v evropském (světovém) řádu. Třetí kapitola se zabývá přímo fenoménem evropských kulturních institutů, poskytuje jejich historický vývoj a představuje témata Nation brandingu a národní identity, se kterými se instituty potýkají. Čtvrtá kapitola pojednává o evropských kulturních institutech, které se nacházejí v Praze. Popisuje kulturní prostředí Prahy, její strategie, vize a cíle a také pojednává o aktuálním mezinárodním prostředí, které je důsledkem současné globalizace. Dále mapuje výskyt evropských zahraničních institutů v Praze a uvádí jiné možnosti fungování kulturní diplomacie. Závěrem konstatuje, že v Praze působí 11 zahraničních kulturních institutů. Hlavním posláním kulturních institutů je šíření kultury, jazyka a patřičné reprezentování obrazu dané země. Role kulturních institutů přímo podléhá zahraniční politice a prostřednictvím kultury a umění naplňuje státní strategie.
- Úloha showcase festivalů v hudebním průmysluBeránková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Tato diplomová práce se zabývá tématem showcase festivalů. První kapitola představuje krátce přehled vývoje hudebního průmyslu a zasazuje problematiku showcase festivalů do kontextu. Dále je nastíněna jejich stručná historie, charakteristické znaky a přehled těchto akcí ve světě a v Evropě s medailonky těch nejvýznamnějších. Speciální kapitola je věnovaná výběru umělců. Následuje případová studie českého festivalu Nouvelle Prague. Poslední řešenou problematikou je efektivita showcase festivalů pro české umělce a profesionály, kde byly informace získané prostřednictvím dotazníku. Poznatky práce jsou rekapitulované ve shrnutí.
- Vliv dramaturgie operního souboru Národního divadla Brno na návštěvnostŽeníšková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14V této diplomové práci se zabývám dramaturgií operního souboru Národního divadla v Brně a jejím vlivem na návštěvnost. Cílem práce je zjistit, zda a do jaké míry dramaturgie ovlivňuje návštěvnost a jaké jsou další faktory, které návštěvnost ovlivňují. Nedílnou součástí této práce je přehled dramaturgie od roku 1965 do současnosti pro historický kontext a porozumění, jak se vyvíjel vkus lokálního publika.
- Český spolek pro komorní hudbu se zaměřením na administrativně organizační procesyVolfová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14Tato práce se zabývá Českým spolkem pro komorní hudbu se zaměřením na jeho organizačně-administrativní složku. Práce se stručně zabývá vznikem spolku a společenskou situací v době jeho vzniku. Dále popisuje první roky jeho činnosti a organizační změny související s postupným slučováním s Českou filharmonií. Ve třetí kapitole se podrobně zabývá současnými organizačně administrativními procesy, jakými jsou: fungování Rady ČSKH, dramaturgie, produkce, marketing a zákaznický servis. V závěrečné části práce je nastíněno financování a tvorba rozpočtu, příklady významných světových organizací zaměřených na komorní hudbu a jejich srovnání s ČSKH. Poslední kapitola se věnuje cílům a vizím, které si České filharmonie a ČSKH kladou do budoucna.
- Dostupnost orchestrálních edukačních programůŠandera, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-09Diplomová práce je zaměřená na orchestrální edukační programy. Hlavním cílem bylo zmapovat nabídku a ověřit dostupnost zmíněných programů pořádaných profesionálními orchestry pro žáky druhého stupně základních škol ve Středočeském kraji. Na základě dotazníkového šetření, kterého se účastnily desítky učitelů hudební výchovy ve Středočeském kraji, byly identifikovány hlavní bariéry v dostupnosti orchestrálních edukačních programů. Kromě toho 93, 8 % respondentů projevilo zájem o edukační programy, které by profesionální orchestry organizovaly přímo v jejich školách. Zjištění vedlo autora k představení konceptu vlastního projektu s názvem Hudební pohotovost.
- Dramaturgie a financování edukačních programůHrůzová, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-09Tato diplomová práce pojednává o problematice dramaturgie a financování v oblasti edukačních programů pro děti a mládež. Definuje pojem dramaturgie a dramaturg, a to jak v historickém, tak v současném náhledu. Zaměřuje se na roli hudebního dramaturga na české hudební scéně. Práce dále podrobně zpracovává dramaturgie edukací nabízených ve dvou vybraných orchestrech, v PKF – Prague Philharmonia a v Symfonickém orchestru hl. m. Prahy FOK. Ve zmíněných orchestrech sleduje financování dětských programů a přináší i jiné statistické údaje. Jako protiklad k velkým institucím a jejich edukacím představuje práce soukromý projekt Filharmoniště. Hlavní myšlenkou práce je poukázat na potřebu hudebního dramaturga jako profese a na jeho úlohu při tvorbě kvalitních vzdělávacích programů pro děti a mládež.
- Rozhlasové vysílání v době multimediálních prostředkůZamouřilová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-09Autorka se v diplomové práci zabývá rozhlasovým vysíláním v době multimediálních prostředků. Cílem je zmapovat rozhlasový trh, zjistit, zda a jak poslouchá široká veřejnost rádio, a jaký má rozhlas v dnešní době postavení na trhu. Důležitou součástí je i kapitola o rozhlasových kvótách, které jsou zaváděny v okolních zemích Evropské unie a v zámoří, a také v neposlední řadě analýza čtyř rozhlasových stanic, které jsou si vzájemně podobné, ale přece jen se v některých aspektech liší.
- Transformace státních příspěvkových organizací v oblasti kulturyUherková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-09Tato práce se věnuje tématu transformace státních příspěvkových organizací v kulturní oblasti, které představuje nejenom v posledních letech hojně diskutovanou problematiku. První část je věnována historickým východiskům, která současné situaci předcházela, a která do jisté míry formovala stávající transformační návrhy. Následně bude popsána právní úprava, na základě které státní příspěvkové organizace v České republice poskytují veřejné kulturní služby. Právě stávající legislativa často představuje ohnisko sporů a požadavků transformace současných státních příspěvkových organizací. Práci uzavírá srovnání navrhovaných změn a jejich případnou perspektivu ve formě diskuse, která je konklusí všech aspektů zmíněných v rámci práce a pokouší se zodpovědět jednotlivé otázky týkající se problematiky transformace příspěvkových organizací, které vyvstaly na základě dříve uvedených východisek.
- Pražský filharmonický sborBaďurová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-09Pražský filharmonický sbor je nejstarší český profesionální sbor s nepřerušenou činností od roku 1935. Jako samostatná příspěvková organizace Ministerstva kultury České republiky Pražský filharmonický sbor funguje od roku 1991 organizačním odloučením od České filharmonie. Navzdory dlouhé historii tělesa doposud o Pražském filharmonickém sboru nebyla vydána žádná ucelená publikace. Tato diplomová práce představuje Pražský filharmonický sbor jako přední evropské těleso s nezastupitelnou rolí v českém hudebním životě a v reprezentaci české hudební kultury v zahraničí. Cílem práce je shrnout činnost sboru, podrobně popsat jeho vnitřní fungování a zhodnotit jeho postavení jako samostatné příspěvkové organizace. Zkoumána je historie sboru, jeho umělecká a edukační činnost, způsoby propagace a prezentace. Další část práce se zabývá uměleckým provozem, právní formou a vnitřním uspořádáním organizace. Analyzováno je finanční hospodaření a nastíněno je budoucí směřování tělesa. Práce čerpá především ze sezonních přehledů, brožur, výročních zpráv, novinových článků, rukopisů a dalších materiálů dostupných v archivu Pražského filharmonického sboru, doplněných osobními rozhovory se současným hlavním sbormistrem, ředitelem, tajemníkem sboru a vedoucí komunikace. S ohledem na historický kontext, současný stav i budoucí plány Pražského filharmonického sboru jsou v závěru práce uvedeny argumenty, proč je pro těleso státní příspěvková organizace vhodnou právní formou.
- Samplování se zaměřením na využití témat a hudebního materiálu skladatelů vážné hudbySíbrová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17Diplomová práce má za cíl analyzovat oblast samplování jako kompoziční techniku a také analyzovat různé formy variací a citací. Nejprve je pozornost věnována historickému kontextu a popisu procesu samplování. Práce se dále zaměřuje na estetické a etické aspekty samplování. Dále jsou představeny kompoziční techniky variace a citace a jsou zmíněné jejich možné spojitosti se samplováním. V diplomové práci jsou také nastíněny právní aspekty samplování. Konkrétně jsou popsáni kolektivní správci a dále jsou vymezena práva autora nebo licencování autorských děl. Následuje praktická část, jejímž cílem je analýza materiálů skladatelů vážné hudby a jejich samplů v populární hudbě. Součástí praktické části je komparace vybraných materiálů na základě zvolených kritérií s jejich samplovanou verzí v populární hudbě.