Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 192
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Ondřej Štefáček - interpretační výkonŠtefáček, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29
- Osobnost J. J. Ryby se zaměřením na vokální pastorální tvorbuŽárová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato bakalářská práce pojednává o hlavní osobnosti české kantorské hudby 18.století, Jakuba Jana Ryby. Skládá se z části životopisné, skladatelův život a osobnost. Dále se zaměřuje na vokální pastorální tvorbu, zejména však na Rybovu "Missu pastoralis in A" , často nazývanou Českou mší vánoční "Hej mistře!".
- Hudba v mém rodném okolíKneslová, Romana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Moje bakalářská diplomová práce je na téma " Hudba v mém rodném okolí" . Chtěla bych v ní přiblížit svou obec, popsat naše tradice a seznámit čtenáře s významnou hudební osobností. Je jí rodák ze Žarošic, hudební skladatel Zdeněk Blažek. Co se týká literární stránky, je psána netradičním způsobem, nejedná se o rozbor díla , ale o celkové věcné popsání určitých událostí. Dnešní lidé, žijící ve městech netuší, že zachování tradic se na venkově stále dodržuje.
- Česká historická operaŠtefáček, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato práce se zabývá pojmem historická opera. Snaží se nahlédnout do způsobu, jakým skladatelé a libretisté pracovali s historickými náměty. Stěžejní část práce pak pojednává o operách s historickými náměty, které složil Bedřich Smetana.
- B. Martinů - Rozbor kantáty Otvírání studánekSvoboda, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Diplomová práce se zaměřuje na kantátu Bohuslava Martinů Otvírání studánek. Částečně je zde zmíněn i autorův životopis a jeho čtyři kantáty na text Miloslava Bureše. Hlavním bodem a cílem celé práce je kantáta Otvírání studánek. Nejdříve je to rozbor básně M. Bureše, na kterou je kantáta napsaná, poté zhudebnění B.Martinů a nakonec můj vlastní pohled na toto dílo z hlediska posluchače a interpreta.
- G. F. Händel - Operní tvorba, rozbor opery AlcinaHinterholzinger, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Zde představuji osobnost G.F.Händela a jeho tvorbu. V následující kapitole pak analyzuji příběh, který se stal předlohou libreta k opeře Alcina. Autorem příběhu pocházejícího z eposu " Orlando Furioso" je Ludovico Ariosto, jehož životopis a dílou jsou předmětem poslední kapitoly. Rozbor opery Alcina přibližuje skladatelův přístup k dílu a je rozšířen o charakteristiku postav . Závěrem následuje část uvádějící osoby a obsah opery. Praktická část je koncipována z pohledu inscenátora a obsahuje scénář a režijní plán.
- Jóža Jelínek: Lyrické písničky op. 6Brindzák, Jozef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29metodický text pre interpreta piesní. Hlavnou témou práce je rozbor piesní, životopis skladateľa, iných Jelínkov ( ktorí sa zaoberali hudbou), a básnikov A. Velhartického, Jar. Havlíčka, Jul. Skarlandta. Súčasťou práce je CD s autorovou nahrávkou týchto piesní.
- Olga Jelínková - sólový recitálJelínková, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Rossini opera festival v PesaruMorávek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato práce se podrobnějším způsobem věnuje Rossiniho opernímu festivalu, každoroční mezinárodní přehlídce jevištních děl italského hudebního skladatele Giachoma Rossiniho. Mapuje cestu vedoucí k jeho vzniku, zkoumá motivaci jeho zakladatelů, zabává se jeho organizační strukturou, způsobem financování, součanou agendou a kapacitami, kterými festival disponuje. V kapitole Chrolologie uvádí faktografický výčet jeho aktivit a umělců, kteří na těchto aktivitách participovali. Hlavní téma je doplněno o umělecký životopis G. Rossiniho a krátkou kapitolou o městě Pesaru, ve kterém festival sídlí.
- Alena Hellerová - sólový recitálHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Kalhotkové role v opeře se zaměřením na role CherubínaKopáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Ve své práci popisuji pojem kalhotkové role. V úvodu se kalhotkovými rolemi zabývám z obecného hlediska, avšak většina mé práce je zaměřena na roli Cherubína opery Figarova svatba.
- Tereza Kocourková - sólový recitálKocourková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)
- Martin Vodrážka - sólový recitálVodrážka, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- W. A. Mozart: Figarova svatba se zaměřením na postavu ZuzankyMyřátská, Libuše(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Bakalářská práce se věnuje rozboru role Zuzanky z Mozartovy opery Figarova svatba.Zabývá se analýzou některých známých interpretací díla a porovnáním několika pěvkyň prezentujích se v roli Zuzanky. Opírá se o vlastní zkušenost autorky práce při nastudování této role v rámci Operního studia a upozorňuje na její obtížnost při konfrontaci pěveckého projevu s hereckým v konkrétních situacích. Dílčí části práce se věnují osobnosti W.A.Mozarta a celému jeho dílu. Přílohou práce je seznam jevištních děl W.A.Mozarta.
- Lucie Hájková - sólový recitálHájková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- G. Mahler - Píseň o zemiŠkarka, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Prací na téma Das Lied von der Erde, jedno z pozdních děl Gustava Mahlera, jsem chtěl současnému interpretovy přiblížit a připomenout tento skvost mezi vokální tvorbou a neméně tvorbou instrumentální. Jako interpret jsem měl možnost se setkat s písnovými cykly Gustava Mahlera za doprovodu klavíru - Das Kindertotenlieder a Des Knaben Wundernhorn, tyto sice patří k vrcholům pěvecké interpretace každého zpěváka, jež se soustředí na písňový repertoár, nicméně Písen o zemi, podle našeho názoru, má jakési zvláštní postavení v díle Mahlerově. Tuto nečíslovanou symfonii předjímá VIII. symfonie, kterou Mahler naznačil nový směr, a který vyvrcholil právě v Písni o zemi. Snad je to dáno textem, který si Mahler z valné části napsal sám, snad danou těžkou životní situací ve které se Mahler nacházel, ale i jiné faktory, o kterých se budeme zmiňovat podrobněji v této studii, vnáší do této skladby osobitější a introvertnější ráz, jakoby sám Mahler ústy hudby promlouval ke každému z nás.
- A. Salieri (1750 - 1825) - Život a díloHájková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28V úvodu popisuji, proč jsem si pro svoji práci vybrala právě italského skladatele Antonia Salieriho. V další kapitole nazvané Opera v Itálii, se snažím velmi stručně popsat vývoj opery od počátku jejího vzniku na sklanku 16. století, prvního významného reformátora C. Monteverdiho, rozšíření opery do dalších italských měst, přes operu v 18. století, až po verismus a jeho nejvýznamější představitele. V další části nazvané Antonio Saliveri (1750 - 1825) - život a dílo podrobně popisuji Salieriho život od narození 18.8.1750 v Legnanu u Benátek, jeho studia hudby,získání pracovního místa na dvoře Josefa II., až do roku 1825, kdy umírá. Kapitola Antonio Salieri, operní tvorba přináší soupis jeho oper se jmény libretisty, datem premiéry a divadlem, kde byla opera uvedena ( pokud jsou tyto informace známy). Jako příklad jsou zde uvedena i nejvýznamější oratoria.V části Opera Falstaff - ukázka skladatelského umění se snažím Salieriho ukázat jako významného a skladatelsky zdatného umělce. Rozebírám tuto operu po stránce námětu, libreta a také po stránce hudební. V následující kapitole nazvané Mozart versus Salieri se zabývám "legendou" , která vznikla po Mozartově smrti a která obviňuje Salieriho z Mozartovy otravy. V obrazové příloze přikládám několik portrétů Salieriho, dále divadlo ve Scale a další. V závěru se stručně vracím k celé práci.
- Dame John Sutherland - 43 let pěvecké kariéryJelínková, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Tato bakalářská práce pojednává o jedné z největších světových sopranistek 20. století Dame Joan Sutherland. Zaměřuje se na léta její aktivní pěvecké kariéry 1948 -1991.
- Samuel Barber - písňová tvorba se zaměřením na Three songs, op. 10Vodrážka, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Tato práce je věnována životu a dílu jednoho z nejvýznamnějších amerických skladatelů dvacátého století, Samueli Barberovi a jeho písňové tvorbě, která zaujímá v jeho odkazu přední postavení. Více prostoru je věnováno cyklu Three Songs to Poems From Chamber Music by James Joyce.
- Libuše Myřátská - sólový recitálMyřátská, Libuše(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28