Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 493
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Klavírní dílo Dmitrije Šostakoviče s přihlédnutím k 24 preludiím a fugámBogunia, Stanislav, 1949-(1973)Datum obhajoby: 1973
- Interpretační problémy Fantazie a fugy na jméno Bach, op. 46 Maxe RegeraBárta, Aleš, 1960-(1985)Datum obhajoby: 1985
- Poznámky k interpretaci Schumannova klavírního koncertu a-moll, op. 54Barthová-Kraciková, Adriana(1989)Datum obhajoby: 1989
- Vítězslav Novák a jeho klavírní cyklus písně zimních nocíBartáková, Šárka(1991)Datum obhajoby: 1991
- C.Ph.E.Bach: Württembergské sonáty a jejich interpretační problémyŠlechtová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-06-14
- R. Schumann: Klavírní koncert A-moll op. 54Nakachi, Makiko(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-06-14Ve své práci se zabývám romantismem a hudbou období romantismu. Konkrétně se věnuji životu R. Schumanna a jeho přístupu ke komponování. Další část práce pak tvoří rozbor klavírního koncertu a-moll, op. 54.
- Zamyšlení nad klavírním dílem Leoše JanačkaMadarasová, Iveta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Ve své magisterské práci pojednávám zpočátku o charakteru klavírní tvorby Leoše Janáčka. Další kapitoly jsou věnovány přímo klavírním dílům: Tema con variazioni - Zdenčiny variace, klavírnímu cyklu Po zarostlém chodníčku, sonátě 1.X.1905, klavírnímu cyklu V Mlhách, Concertinu, Capricciu a Vzpomínce. Největší pozornost zaměřuji na jeho tři nejvyzrálejší klavírní díla - klavírní cyklus Po zarostlém chodníčku, sonáta 1.X.1905 a klavírní cyklus V Mlhách, ve kterých se podrobněji zabývám vznikem díla, formálním i harmonickým rozborem, tématickými vztahy a v neposlední řadě i poetickým zamyšlením nad uvedenými díly.
- Postavení varhanní hudby na Slovensku v 17. a 18. stoletíKevická, Kamila(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Ve své diplomové práci se zabývám historií a vývojem slovenského varhanářství a skladatelskou varhanní tvorbou na Slovensku v 17. a 18. století.
- Přehled klavírního díla Sergeje Rachmaninova, jeho tématika a psychologické aspektyTimoščuk, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Předložená práce nabízí přehled klavírního díla ruského skladatele Sergeje Rachmaninova a pohled na tématiku a emocionální obsah jeho tvorby z hlediska jeho osobních prožitků.
- Hudba a literatura v klavírních dílech Roberta SchumannaKitaba, Masumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Tato práce se soustřeďuje na jeden z charakteristických rysů Schumannových klavírních děl, jejich literárnost. Analyzuje vztah německých romantických spisovatelů (především E.T.A. Hoffmanna) a Schumanna, a také propojení hudby a literatury, zřejmé v Schumannově Kreislerianě Op. 16 (propojení s Hoffmannem a jeho šíleným kapelníkem Kreislerem).
- Klavír v tvorbě Césara FranckaVolková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Tato magisterská diplomová práce pojednává o klavírní tvorbě Césara Francka. Je rozdělena do šesti kapitol. Po krátkém úvodu, kde autorka zdůvodnuje volbu tématu, následuje kapitola, která je věnována životu a osobnosti tohoto skladatele. Další tři kapitoly se již podrobněji zabývají jednotlivými klavírními díly, a to nejprve skladbami pro sólový klavír, poté skladbami pro klavír a orchestr a nakonec komorními díly s klavírem. Největší pozornost je zaměřena na Symfonické variace pro klavír a orchestr a Sonátu A dur pro klavír a housle. Za závěrem, který je stručným shrnutím celé práce, je umístěn ještě katalog všech Franckových skladeb (díla s klavírem jsou zvýrazněna) a seznam použité literatury.
- Polonézy a valčíky F. ChopinaKlinderová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Tato práce byla inspirována Chopinovými tanečními formami, které tvoří podstatnou část jeho díla. Hlavní část práce je věnována polonézám a valčíkům, zhodnocení jejich pozice v Chopinově tvorbě, jejich charakteristice jako forem s nastíněním popisu jejich původu a vývoje. Důležitou částí je dále i výčet těchto polonéz a valčíků s načrtnutím okolností jejich kompozice a také datyvydání. Předmět této práce jsem si vybrala díky mému vřelému vztahu k Chopinovi jako skladateli, kdy hlavním záměrem bylo ukázat a nastínit některé charakteristiky Chopinova kompozičního stylu na příkladech těchto typů miniatur - polonézách a valčících.