Katedra klávesových nástrojů / Department of Keyboard Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra klávesových nástrojů / Department of Keyboard Instruments podle Rok vytvoření
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 735
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Klavírní dílo Dmitrije Šostakoviče s přihlédnutím k 24 preludiím a fugámBogunia, Stanislav, 1949-(1973)Datum obhajoby: 1973
- Interpretační problémy Fantazie a fugy na jméno Bach, op. 46 Maxe RegeraBárta, Aleš, 1960-(1985)Datum obhajoby: 1985
- Poznámky k interpretaci Schumannova klavírního koncertu a-moll, op. 54Barthová-Kraciková, Adriana(1989)Datum obhajoby: 1989
- Vítězslav Novák a jeho klavírní cyklus písně zimních nocíBartáková, Šárka(1991)Datum obhajoby: 1991
- C.Ph.E.Bach: Württembergské sonáty a jejich interpretační problémyŠlechtová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-06-14
- Josef Bohuslav Foerster - život a díloLevický, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-06-14není
- R. Schumann: Klavírní koncert A-moll op. 54Nakachi, Makiko(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-06-14Ve své práci se zabývám romantismem a hudbou období romantismu. Konkrétně se věnuji životu R. Schumanna a jeho přístupu ke komponování. Další část práce pak tvoří rozbor klavírního koncertu a-moll, op. 54.
- Stručná historie improvizace v hudběFišl, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-06-14V mé diplomové práci se zabývám tématem hudební klavírní improvizace. Úvod patří vysvětlení pojmu improvizace. Stručná historie improvizace od nejstarších kultur až po raný romantismus se stává dalším důležitým bodem této práce. Její těžiště shledávám v rozhovorech s žijícími klavírními improvizátory, kteří své umění provádějí ať už profesionálně na koncertních pódiích, nebo pro svoji osobní potřebu sami doma.
- Historie cembala v Čechách ve 20. stoletíNěmcová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Bakalářská práce "Historie cembala v Čechách ve 20. století" se zabývá dvěma úzce spjatými tématy, historií renesance staré hudby a historií renesance cembala v Čechách i ve světě. Cílem této práce je první zmapování dosud neprobádaného úseku české hudební kultury a jeho zařazení do světového kontextu. Jelikož v kapitolách o renesanci cembala je zdůrazněna etapa přechodu od moderního nástroje ke kopii historického nástroje, pojednává poslední kapitola o konstrukčních rozdílech obou typů nástrojů.
- PaměťBaranová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Tato bakalářská práce se zabývá pamětí, jejími typy, procesy a funkcemi. Dále řeší otázku hudební paměti a práce pianisty s hudební pamětí.
- Zamyšlení nad klavírním dílem Leoše JanačkaMadarasová, Iveta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Ve své magisterské práci pojednávám zpočátku o charakteru klavírní tvorby Leoše Janáčka. Další kapitoly jsou věnovány přímo klavírním dílům: Tema con variazioni - Zdenčiny variace, klavírnímu cyklu Po zarostlém chodníčku, sonátě 1.X.1905, klavírnímu cyklu V Mlhách, Concertinu, Capricciu a Vzpomínce. Největší pozornost zaměřuji na jeho tři nejvyzrálejší klavírní díla - klavírní cyklus Po zarostlém chodníčku, sonáta 1.X.1905 a klavírní cyklus V Mlhách, ve kterých se podrobněji zabývám vznikem díla, formálním i harmonickým rozborem, tématickými vztahy a v neposlední řadě i poetickým zamyšlením nad uvedenými díly.
- Postavení varhanní hudby na Slovensku v 17. a 18. stoletíKevická, Kamila(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Ve své diplomové práci se zabývám historií a vývojem slovenského varhanářství a skladatelskou varhanní tvorbou na Slovensku v 17. a 18. století.