Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "RADOK ŽÁDNÁ, Ingeborg"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dostupnost orchestrálních edukačních programůŠandera, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-09Diplomová práce je zaměřená na orchestrální edukační programy. Hlavním cílem bylo zmapovat nabídku a ověřit dostupnost zmíněných programů pořádaných profesionálními orchestry pro žáky druhého stupně základních škol ve Středočeském kraji. Na základě dotazníkového šetření, kterého se účastnily desítky učitelů hudební výchovy ve Středočeském kraji, byly identifikovány hlavní bariéry v dostupnosti orchestrálních edukačních programů. Kromě toho 93, 8 % respondentů projevilo zájem o edukační programy, které by profesionální orchestry organizovaly přímo v jejich školách. Zjištění vedlo autora k představení konceptu vlastního projektu s názvem Hudební pohotovost.
- Kulturní centra na blízkém východěDietzová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-14Práce je studií kulturního života na Blízkém východě. Soustředí se celkem na třináct zemí od Egypta po Írán a jejich kulturní centra. Jedná se především o operní domy, hudební tělesa a vzdělávací instituce. První část zachycuje nejdůležitější reálie muslimského světa tak, aby přiblížila čtenáři dané téma. Druhá část obsahuje informace o konkrétních institucích a v závěru práce je obsaženo shrnutí a objasnění výsledků výzkumu. Ten byl podpořen dotazníky zadané v České republice, Německu a ve vybraných zemích Blízkého východu.
- Mezinárodní hudební soutěže a jejich práce se svými laureátyDernerová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-14Předložená práce se zabývá mezinárodními hudebními soutěžemi, jejich problémy se subjektivitou, s udělovanými cenami a následnou prací s laureáty. V rámci případové studie představuje také Mezinárodní hudební soutěž Pražské jaro, její historii i současnost. Soutěž je podrobena detailní analýze pomocí SWOT analýzy a vnitřní analýzy. Na základě jejích výsledků jsou navrhnuta řešení především v oblastech strategického plánování, práce s médii, partnery a laureáty.
- Opera mimo operní dům.Matunová, Johana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Diplomová práce se zaměřuje na srovnání produkčních specifik operních představení realizovaných v kamenných operních domech a v rámci netradičních projektů. Rozebírá odlišnosti v organizaci, produkčních procesech, marketingu a komunikaci s publikem. Na základě polostrukturovaných rozhovorů, osobních zkušeností autorky a komparace konkrétních operních inscenací odlišného typu uvedení koprodukce nově vzniklé opery Zabijačka, open air site-specific projekt Rusalka na Stalinovi a opera Nabucco ve Státní opeře jsou identifikovány klíčové rozdíly a specifika jednotlivých přístupů. Cílem je zdůraznit význam nezávislých organizací a jejich produkce netradičních operních projektů, které doplňují činnost velkých zavedených operních institucí v České republice, rozšiřují a prohlubují obzory běžným návštěvníkům opery, ale především si kladou za cíl oslovovat publikum nové.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Péče o duševní a fyzické zdraví hudebních profesionálůPiatková, Patricie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Tato diplomová práce se zabývá tématem péče o duševní a fyzické zdraví hudebních profesionálů. Vychází z velké části ze zahraniční literatury, z esejí, vědeckých publikací v dané oblasti zdravotních potíží, analýz a přednášek, které byly uspořádané v rámci Symposia medicíny hudebníků v roce 2017 na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze, v prostorách Galerie HAMU. Součástí této diplomové práce je také rozsáhlé šetření v rámci vlastního průzkumu „Péče o zdraví hudebních profesionálů“, které bylo uskutečněno v období mezi 16. – 31. březnem 2020. Toto šetření je doplněno o přehledné grafy a tabulky, které doplňuje slovní komentář. Diplomová práce zahrnuje v několika kapitolách také odpovědi MUDr. Pavla Drbala, který byl autorkou práce dotazován dne 16. 4. 2020.
- Specifika řízení operního souboruKopřivová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Cílem práce je nalezení specifik řízení operního souboru na základě detailního zkoumání české operní scény z nejrůznějších hledisek od roku 2010 až po současnost. Při sběru dat bylo využito především zdrojů sekundárních ale i primárních a dat osobně sesbíraných. Některá data byla následně zpracována do grafické podoby. Práce analyzuje personální údaje operních sólistických ansámblů, mapuje operní produkci divadel v České republice, premiérované tituly, obsazení jednotlivých inscenací a oceňování operních pěvců za umělecké výkony. Poskytuje přehled o vytížení jednotlivých sólistů operních souborů, o hostování umělců napříč republikou a vzájemném propojení českých operních scén. V poslední části práce jsou představeny názory a informace plynoucí z anonymního dotazníkového šetření mezi začínajícími operními pěvci, a postřehy dvou vybraných šéfů operních souborů. V závěru práce jsou získané informace shrnuty a jsou vyvozena základní specifika řízení operního souboru.
- Úloha showcase festivalů v hudebním průmysluBeránková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Tato diplomová práce se zabývá tématem showcase festivalů. První kapitola představuje krátce přehled vývoje hudebního průmyslu a zasazuje problematiku showcase festivalů do kontextu. Dále je nastíněna jejich stručná historie, charakteristické znaky a přehled těchto akcí ve světě a v Evropě s medailonky těch nejvýznamnějších. Speciální kapitola je věnovaná výběru umělců. Následuje případová studie českého festivalu Nouvelle Prague. Poslední řešenou problematikou je efektivita showcase festivalů pro české umělce a profesionály, kde byly informace získané prostřednictvím dotazníku. Poznatky práce jsou rekapitulované ve shrnutí.
- Vliv dramaturgie operního souboru Národního divadla Brno na návštěvnostŽeníšková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14V této diplomové práci se zabývám dramaturgií operního souboru Národního divadla v Brně a jejím vlivem na návštěvnost. Cílem práce je zjistit, zda a do jaké míry dramaturgie ovlivňuje návštěvnost a jaké jsou další faktory, které návštěvnost ovlivňují. Nedílnou součástí této práce je přehled dramaturgie od roku 1965 do současnosti pro historický kontext a porozumění, jak se vyvíjel vkus lokálního publika.
- Zahraniční kulturní instituty v PrazeOchmanová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Tato diplomová práce se zabývá významem zahraničních kulturních institutů EU a jejich působením v Praze. První kapitola uvádí kulturní instituty do kontextu zahraniční politiky, odlišuje měkkou a tvrdou moc státu a definuje význam veřejné diplomacie. Druhá kapitola se věnuje kulturní diplomacii, kterou představuje jako složku zahraniční kulturní politiky. Kulturní instituty fungují jako jeden z nástrojů kulturní diplomacie a pomáhají tak státům k lepšímu postavení v evropském (světovém) řádu. Třetí kapitola se zabývá přímo fenoménem evropských kulturních institutů, poskytuje jejich historický vývoj a představuje témata Nation brandingu a národní identity, se kterými se instituty potýkají. Čtvrtá kapitola pojednává o evropských kulturních institutech, které se nacházejí v Praze. Popisuje kulturní prostředí Prahy, její strategie, vize a cíle a také pojednává o aktuálním mezinárodním prostředí, které je důsledkem současné globalizace. Dále mapuje výskyt evropských zahraničních institutů v Praze a uvádí jiné možnosti fungování kulturní diplomacie. Závěrem konstatuje, že v Praze působí 11 zahraničních kulturních institutů. Hlavním posláním kulturních institutů je šíření kultury, jazyka a patřičné reprezentování obrazu dané země. Role kulturních institutů přímo podléhá zahraniční politice a prostřednictvím kultury a umění naplňuje státní strategie.