Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "ŠTILEC, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Pražský filharmonický sborBaďurová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-09Pražský filharmonický sbor je nejstarší český profesionální sbor s nepřerušenou činností od roku 1935. Jako samostatná příspěvková organizace Ministerstva kultury České republiky Pražský filharmonický sbor funguje od roku 1991 organizačním odloučením od České filharmonie. Navzdory dlouhé historii tělesa doposud o Pražském filharmonickém sboru nebyla vydána žádná ucelená publikace. Tato diplomová práce představuje Pražský filharmonický sbor jako přední evropské těleso s nezastupitelnou rolí v českém hudebním životě a v reprezentaci české hudební kultury v zahraničí. Cílem práce je shrnout činnost sboru, podrobně popsat jeho vnitřní fungování a zhodnotit jeho postavení jako samostatné příspěvkové organizace. Zkoumána je historie sboru, jeho umělecká a edukační činnost, způsoby propagace a prezentace. Další část práce se zabývá uměleckým provozem, právní formou a vnitřním uspořádáním organizace. Analyzováno je finanční hospodaření a nastíněno je budoucí směřování tělesa. Práce čerpá především ze sezonních přehledů, brožur, výročních zpráv, novinových článků, rukopisů a dalších materiálů dostupných v archivu Pražského filharmonického sboru, doplněných osobními rozhovory se současným hlavním sbormistrem, ředitelem, tajemníkem sboru a vedoucí komunikace. S ohledem na historický kontext, současný stav i budoucí plány Pražského filharmonického sboru jsou v závěru práce uvedeny argumenty, proč je pro těleso státní příspěvková organizace vhodnou právní formou.
- Produkce barokních oper v ČR a Spojeném královstvíVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Cílem této diplomové práce je komparativní analýza problematiky uvádění inscenací barokních oper v České republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. První část práce se věnuje historii provozování barokních oper od počátku 20. století. Druhá část práce mapuje veškeré inscenace, které byly provedeny na území obou států v budovách operních divadel i na hudebních či operních festivalech. Ve třetí části práce je zhodnocen kruciální prvek této práce, a tím je kvalitativní výzkum, který byl veden formou strukturovaných rozhovorů s dramaturgy všech českých operních domů.
- Samplování se zaměřením na využití témat a hudebního materiálu skladatelů vážné hudbySíbrová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17Diplomová práce má za cíl analyzovat oblast samplování jako kompoziční techniku a také analyzovat různé formy variací a citací. Nejprve je pozornost věnována historickému kontextu a popisu procesu samplování. Práce se dále zaměřuje na estetické a etické aspekty samplování. Dále jsou představeny kompoziční techniky variace a citace a jsou zmíněné jejich možné spojitosti se samplováním. V diplomové práci jsou také nastíněny právní aspekty samplování. Konkrétně jsou popsáni kolektivní správci a dále jsou vymezena práva autora nebo licencování autorských děl. Následuje praktická část, jejímž cílem je analýza materiálů skladatelů vážné hudby a jejich samplů v populární hudbě. Součástí praktické části je komparace vybraných materiálů na základě zvolených kritérií s jejich samplovanou verzí v populární hudbě.
- Streaming - nová forma distribuce klasické hudbyNguyenová, Duyen Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Tato diplomová práce se zabývá problematikou distribuce klasické hudby na audio a video streamingových platformách. Distribuci klasické hudby zasazuje do kontextu hudebního trhu a jeho hlavního problému v podobě value gap. Obchodní modely streamingových platforem uvádí problematikou předplatitelské ekonomiky a trendy spotřebitelského chování. Popsáno je fungování hlavních audio streamingových platforem včetně specializovaných služeb zaměřených na klasickou hudbu Primephonic a Idagio. Dále je zde uveden přehled video streamingových platforem s klasickou hudbou spolu s exkurzem do českého VOD (video on demand) prostředí.
- Transformace státních příspěvkových organizací v oblasti kulturyUherková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-09Tato práce se věnuje tématu transformace státních příspěvkových organizací v kulturní oblasti, které představuje nejenom v posledních letech hojně diskutovanou problematiku. První část je věnována historickým východiskům, která současné situaci předcházela, a která do jisté míry formovala stávající transformační návrhy. Následně bude popsána právní úprava, na základě které státní příspěvkové organizace v České republice poskytují veřejné kulturní služby. Právě stávající legislativa často představuje ohnisko sporů a požadavků transformace současných státních příspěvkových organizací. Práci uzavírá srovnání navrhovaných změn a jejich případnou perspektivu ve formě diskuse, která je konklusí všech aspektů zmíněných v rámci práce a pokouší se zodpovědět jednotlivé otázky týkající se problematiky transformace příspěvkových organizací, které vyvstaly na základě dříve uvedených východisek.
- Turquerie a vzájemné interakce české a turecké hudební kulturyVečerníková, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Práce zkoumá vzájemné interakce evropské a turecké hudební kultury v historickém kontextu až po současnost a sleduje nejdůležitější trendy tzv. turquerie v evropské hudbě. Součástí práce je také představení hlavních rysů současné turecké hudební scény a případné možnosti spolupráce. Záměrem této práce je seznámit čtenáře s tureckou a turkickou hudební kulturou a poukázat na významný vliv této kultury na kulturu evropskou zejména v 18. století. Zároveň pojednává o současných hudebních kontaktech mezi Evropou a Tureckem, zvláště pak mezi Českou republikou a Tureckem. Přináší tak relativně komplexní vhled do historie a významu hudební kultury Turecka, která je v České republice poměrně opomíjená.
- Vybrané mezinárodní mládežnické orchestrySoukupová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Diplomová práce se zabývá mezinárodními mládežnickými orchestry, které jsou na světové úrovni. Za cíl si klade vytvořit ucelený přehled těchto orchestrů, porovnat podmínky přijetí, potvrdit hypotézu, že studenti Hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění v Praze nevyužívají těchto příležitostí v dostatečné míře a zprostředkovat osobní zkušenosti hudebníků na základě rozhovorů, kteří si vybranými orchestry prošli.
- Založení společnosti v oblasti hudebního managementu.Boháčová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-21Cílem této práce je podat co nejvíce využitelných informací o založení společnosti v oblasti hudebního managementu. Práce nejprve pomáhá pochopit důležitou fázi před samotným založením společnosti a pokládá otázku, zda jsme na tento úkon připraveni. Dále popisuje obecné principy obchodních společností, které fungují pro kterýkoliv druh podnikání, včetně hudebního průmyslu. Tato práce je také zároveň průvodcem samotného založení společnosti s ručeným omezením nejen v České republice, ale i v USA a ve Spojeném království Velké Británie a Irska. V poslední řadě se zabývá specifikacemi hudebních společností a jejich problematikou.