Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "JONÁŠOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 14 z 14
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Anna Kubištová: Bakalářský koncertKubištová, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-24
- České lyrické sopranistky doma a v zahraničíMilotová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Moje bakalářská práce obsahuje několik českých nejslavnějších a nejznámějších pěvkyní narozených na konci 19. století a v prvních dvou desetiletích 20. století ve střední Evropě. Všechny z nich měly úžasný mezinárodní úspěch po celém světě, zejména v Evropě a USA. Práce popisuje druhy hlasů těchto pěvkyň - a jejich vlastní vývoj. Pěvkyně, které jsem vybrala v této práci, byly i členkami Národního divadla v Praze. Tato instituce měla významný vliv na jejich profesní kariéru. Národní divadlo bylo a je i v současné době důležitou institucí v české kultuře.
- Diagnostika hlasuHamerníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Moje bakalářská práce se zabývá problematikou diagnostiky lidského hlasu. Zaměřila jsem se především na jednotlivé metody vyšetření lidského hlasu, se kterými se může setkat každý z nás, a to bez ohledu na to, zda je nebo není hlasový profesionál. Nedílnou součástí práce je rovněž i popis jednotlivých poruch hlasu a jejich diagnostických znaků.
- Havránková Petra : Bakalářský koncertHavránková, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Karolína Janů: Bakalářský koncertJanů, Karolína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-24
- Libuše Myřátská - sólový recitálMyřátská, Libuše(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Management divadlaSteinbauerová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Práce se zabývá problematikou divadelního managementu a zhodnocení obecných aspektů manažerské práce se zaměřením na vlastní mechanismy uměleckého prostředí, zvláště pěveckého oboru. Věnuje se vývoji divadelního prostředí po roce 1989 až dodnes, definování obecné funkce divadla a jeho významu ve společnosti a očekávanými atributy osoby manažera v rámci celého divadelního procesu. Práce si klade za cíl zhodnotit odlišné nazírání na divadelní proces z pohledu manažerského i pěveckého.
- Pavla Hamerníková - bakalářský koncertHamerníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Pohled dnešní mládeže na operu a operní tvorbuHavránková, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Tato práce se zabývá stručnou historií opery až do 21.století a popisuje krátce operní divadla v Praze. Poodkrývá politické pozadí operních domů a poukazuje na nepříjemnou politickou situaci Státní opery Praha. Zaměřuji se zde i na nízkou hudební gramotnost mládeže a snažím se odpovědět na otázku, proč je dnes vzdělanost v hudbě tak nízká. V dokumentu je také zpracování drobného výzkumu, který se snaží poodkrýt názor mladých lidí na operu a operní tvorbu u nás. V další kapitole jsou posuzovány získané informace a je zde popsán můj osobní názor, jak by se daná situace dala řešit. Na závěr jsem umístila poděkování a ohlédnutí se za předchozími kapitolami.
- Postava hraběnky ( Belaumarchais, Diapolite, Mozart)Janů, Karolína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-24Cílem celé práce je zmapovat vývoj postavy hraběnky, od jejího vzniku v předloze Pierra Augustina Caron de Beamarchais, přes vývoj představovaný transformací do operního libret Lorenza da Ponte, po výsledné hudební ztvárnění v opeře W.A.Mozarta.
- Švédsko očima zpěváka aneb Historický pohled na hudební vývoj ve Švédsku se zaměřením na vokální tvorbuKocourková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2008-06-09Práce se věnuje vývoji vokální hudby ve Švédsku. První kapitola je stručným historickým úvodem. Počínaje nástupem Vasovců na švédský trůn lze Švédsko považovat za samostatnou zemi - hospodářsky i kulturně.Píše se rok 1523. V kapitole Velmocenské období se zabývám především rodinným klanem Dubenových, který tu sehrál významnou roli na poli hudebním.V následujícím období, tzv. Období svobody, se věnuji dvěma okruhům. Jsou jimi život a dílo prvního švédského skladatele mezinárodní úrovně J.H.Romana, a dále vznik prvních švédských oper. Dominantou další kapitoly je jednoznačně Franz Berwald, všestranný a podnikavý člověk, který i jako skladatel dosáhl věhlasu po celé Evropě. V následujících 5 kapitolách se zabývám vývojem písně.Setkáváme se postupně s E.G.Geijerem, A.F.Lindbladem a dašími, na vrchol písňové tvorby nás vynesou W.Peterson-Berger, W.Stenhammar a H. Alfvén.Název poslední kapitoly, Opera 20.století, mluví sám za sebe. Shrnuje dění na švédských operních scénách od počátku 20.století až po současnost.
- Tereza Kocourková - sólový recitálKocourková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)
- Vznik opery buffa a přínos G.B.PergolesihoKubištová, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-24Cílem této bakalářské diplomové práce je zpracování tématu " Vznik opery buffa a přínos G.B.Pergolesiho". V prvních kapitolách se snažím v krátkosti přiblížit čtenáři neapolskou školu a její zakladatele Francesca Provenzale, Alessandra Scarlattiho a jiné. Dále se podrobněji věnuji problematice kastrátů, kteří byli školeni v neapolských konzervatořích, jejich způsobu zpěvu a jejich významu v barokní opeře. v další kapitole se dotknu neapolských operních scén a divadelního provozu, který byl ovlivňován dobovými zvaklostmi a vkusem. Začalo se zde v opeře používat nářečí a tím i plynule formovala podoba opery buffa. V následující části práce se již podrobněji věnuji rozdílu mezi operou seria a operou buffa a stručnému obsahu některých komických oper autorů jako jsou např. Leonardo leo, Leonardo Vinci, Baldassare Galuppi a Niccolo Piccini. V závěru práce se zmiňuji o Giovannim Battistovi Pergolesim, jeho díle a přínosu pro operu. Snažím se podrobněji rozebrat charakter postav v jeho intermezzu ! La Serva padrona".
- W. A. Mozart: Figarova svatba se zaměřením na postavu ZuzankyMyřátská, Libuše(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Bakalářská práce se věnuje rozboru role Zuzanky z Mozartovy opery Figarova svatba.Zabývá se analýzou některých známých interpretací díla a porovnáním několika pěvkyň prezentujích se v roli Zuzanky. Opírá se o vlastní zkušenost autorky práce při nastudování této role v rámci Operního studia a upozorňuje na její obtížnost při konfrontaci pěveckého projevu s hereckým v konkrétních situacích. Dílčí části práce se věnují osobnosti W.A.Mozarta a celému jeho dílu. Přílohou práce je seznam jevištních děl W.A.Mozarta.