Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "DOLEŽAL, Vladimír"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Antické motivy v operách napříč staletímiKoblížková, Olga(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Bakalářská práce se zaměřuje na výskyt nejznámějších a nejčastějších antických motivů v operách napříč staletími, zahrnující příběhy o Dafné, Orfeovi a Eurydiké, Ariadně a Bellerofontovi. První kapitoly se věnují definici pojmu “antika” a časovému vymezení antiky z hlediska historického. Zbylé kapitoly se věnují přímé problematice využití antických motivů v opeře. Vždy je věnovaná celá nová kapitola a podkapitola jednomu motivu, resp. antické báji. Nejprve je popsán děj samotné antické báje a poté uveden výskyt tohoto motivu v opeře a nástin historických okolností v období vzniku dané opery. Pro vytvoření představy o uchopení antického mýtu v ruzných obdobích operní historie, obsahuje tato práce popis děje nejvýznamějších operních děl inspirovaných antickým mýtem.
- Cesta Edity Gruberové k pěveckému ideáluKotrbová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Bakalářská práce Cesta Edity Gruberové k pěveckému ideálu byla napsána na základě osobního rozhovoru s paní Editou Gruberovou. Pojednává o jejím hlasovém a technickém vývoji od dětství po současnost. Cílem práce bylo zachytit osobní názory a pěvecké pocity pěvkyně, která působí na hudební scéně desítky let a udivuje publikum fenomenálním vokálním uměním.
- Geneze operní inscenaceDolejš, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-18Tato bakalářská práce pojednává o vzniku divadelní inscenace a jejích jednotlivých krocích, které jsou potřeba kvúspěšnému uvedení nově nastudovávaného operního díla. V první části mojí práce popisuji historický vývoj jednotlivých uměleckých složek divadla, které se na vzniku operního díla podílejí, společně s jejich stručnou charakteristikou. V další části se pak věnuji jednotlivým oddělením divadla jako například dramaturgie divadla či marketingové oddělení, které mají na starost propagaci a přípravu daného díla. V závěru své práce se pak pouším demonstrovat tvůrčí proces, který při přípravách probíhá, počínaje od vybrání konkrétního díla dramaturgem opery až po finálový večer označovaný jako premiéra, který je pro celý tvůrčí tým společně s uměleckými složkami považován za nejdůležitější část daného tvůrčího procesu kdy s napětím očekávají, jak bude jejich několika měsíční práce přijata publikem.
- Porovnání opery La Bohéme R. Leoncavalla a G. PuccinihoŠkandera, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Bakalářská práce se zaměřuje na důležité postavy velkého operního světa přelomu 19. a 20. století, Giacoma Pucciniho a Ruggera Leoncavalla. Soustředí se na život obou skladatelů a souhrn jejich operních děl. Velký důraz je pak kladen především na operu La Bohéme, kterou dopsali oba skladatelé téměř současně. V práci je popsán děj obou Bohém, které ačkoliv jsou napsány na stejný námět románu od Henryho Murgera Scènes de la Vie de Boheme, jsou odlišné a každá vyzdvihuje jiné složky příběhu.