Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "analýzy filmových děl"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 60
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 3D - jako odůvodněný filmový prostředek posunující význam filmuToulová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18Ve své bakalářské práci se věnuji teoretické analýze: 3D - jako odůvodněný filmový prostředek posunující význam filmu. Zabývám se 3D filmy, které využívají třetího rozměru jako nutnou a nezbytnou součást uměleckého konceptu mající prokazatelný význam k posunu díla a činí tak z 3D způsobu natáčení legitimní prostředek uměleckého záměru. Jedná se o filmy, které by v převodu do 2D rozměru nefungovaly stejnou platností, změnily nebo ztratily svůj význam, nebo možná nevznikly vůbec - a to především: Pina Wima Wendese, Heart Beat Jana Němce, Jeskyně zapomenutých snů Wernera Herzoga.
- Analýza prvých troch mezinárodných filmov Yorgosa LanthimosaKováč, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14V bakalárskej prácii sa venujem analýze prvých troch medzinárodných fimov, gréckeho režiséra Yorgosa Lanthimosa. Snažím sa odpovedať na výskumnú otázku: “ako výrazne sa mení autorová poetika pri práci na medzinárodných filmoch?” Zameral som sa preto na jeho prvé diela snímané už mimo Grécka. V tejto práci chcem zohľadniť len tieto tri diela. Film “Humr” ktorý vytvoril v roku 2015, následne film “Zabitie posvätného jeleňa”, ten vytvoril v roku 2017 a film “ Favoritka” z roku 2018. Tieto tri filmy sa v tejto bakalárskej práci snažím detailne rozobrať a skúmať Základne tituly 1.) BRESSON Robert, Poznámky o kinematografu, strana: 29, jako 1. svazek edice Film Praha 1998, ISBN 80-86019-68-3 2.) ARISTOTELÉS, Poetika, upravil: Milan Mráz, str. 73-75, 1. vyd. - Praha: OIKOYMENH, 2008. - 290 s. - (Knihovna antické tradice: sv. 7) ISBN 978-80-7298-131-1 (váz.)
- Barevná dramaturgie hraného filmuChakanava, Lizaveta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání využití barvy jako dramatického nástroje v narativním filmu. Práce představuje barvu jako komplexní fyzikální, fyziologický a estetický jev. Dále poskytuje přehled existující teorie barev v evropském umění, aby ukázala, jak lze jednotlivé barvy a barevné vztahy využít k přenosu emocí, uvedení tématu a plnění narativní funkce v uměleckém díle a filmu. Tato práce také představuje estetické, ekonomické a technologické faktory, které ovlivnily zavedení a vývoj barvy jako filmového nástroje v západním narativním filmu. Nakonec ve své praktické kapitole aplikuje zavedenou teorii barev na analýzu barevné dramaturgie současného korejského uměleckého filmu „Podezřelá“ (Park Chan-Wook, 2022), aby ukázala, jak lze barvu použít jako dramatický nástroj, který podporuje a rozšiřuje filmové vyprávění.
- Berlínská škola Angely SchanelecVejvodová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-05Práce si klade za cíl osvětlení termínu ,,Berlínská škola” s přihlédnutím k politickým a sociokulturním aspektům jeho vzniku. Hlavní část výzkumu je věnována dílu německé režisérky a divadelní herečky Angely Schanelec a na příkladu jejího snímku Místa ve městech (1998) chce vyzdvihnout esenciální prvky její tvorby, a tedy esenci Berlínské školy, jíž je Angela Schanelec přední osobností.
- Budování napětí ve filmech Quentina TarantinaFridrich, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-05Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu technik budování napětí ve filmech Quentina Tarantina, konkrétně "Hanebné pancharty" a "Tenkrát v Hollywoodu". Cílem práce je identifikovat a popsat klíčové metody, které Tarantino využívá k dosažení intenzivního napětí a emocionální angažovanosti diváků. Práce analyzuje využití dialogů, vizuálních kompozic a zvukového designu jako prostředků k vytváření atmosféry nejistoty a očekávání. Tarantinovy dialogy jsou často plné cynismu a černého humoru, což slouží nejen k charakterizaci postav, ale i k budování napětí. Vizuální styl zahrnuje kontrastní barvy, symetrické kompozice a detailní záběry, které posilují divákův zážitek a vnímání napětí. Zvukový design, často využívající disharmonii, přispívá k pocitu nepokoje a nejistoty. Výsledky analýzy ukazují, že Tarantino efektivně manipuluje s diváckými očekáváními prostřednictvím falešných stop a nečekaných zvratů, což zvyšuje emocionální napětí a angažovanost. Tato práce přispívá k hlubšímu pochopení technik používaných v současné filmové tvorbě a nabízí podněty pro další výzkum v oblasti filmového jazyka a jeho vlivu na divákovy emoce.
- Člověk v roli boha případové studie vybraných filmů Yorgose LanthimoseWowra, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-08Cílem této bakalářské práce je analyzování figury „člověk ve funkci boha” ve dvou filmech řeckého režiséra Yorgose Lanthimose, a sice Špičák (2009) a Zabití posvátného jelena (2017). Zmapováním mechanismů fikčních světů práce poukazuje na prostředky, kterými je určena božská pozice postav.
- Destrukturace divákova hlediskaJeřábek, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14Bakalářská práce se zaměřuje na funkce ústředních postav ve filmech vycházejících z klasické narace. První část rozebírá různé teorie vyprávění a vymezuje základní pojmy a postupy, které jsou následně aplikovány při analýze dvou vybraných filmů Terrence Malicka, autorského režiséra známého nekonvenčním využitím voice-overu při vyprávění v první osobě, které má silný vliv na divákovo hledisko. V poslední kapitole se pokouším o obecnější zasazení výsledků analýzy.
- Dramaturgická struktura v díle Carlose Reygadase: Nuestro TiempoMartinec, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-23Cílem práce je zmapovat dramaturgickou strukturu snímku Carlose Reygadase Nuestro Tiempo (2018). Kormě struktury celého snímku, budou popsány také dramaturgické principy, kterých Reygadas užívá v jednotlivých scénách, obrazech a záběrech. Touto analýzou, opřenou o pojmové aparáty běžně akceptované narativní dramaturgie a scénáristiky, rozkryji, jakým způsobem Reygadas pracuje s diváckým očekáváním, napětím, příběhem a kde leží těžiště jeho vyprávěcích postupů.
- Dramaturgické postupy ve filmech Cornelia PorumboiaVondrášek, Damián(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-05Tato bakalářská práce se zaměřuje na dramaturgickou stavbu filmového díla. V první části je rozebrána dramaturgie po teoretické stránce s důrazem na základní pojmy a postupy. Následně v analytické části práce jsou tyto prvky aplikované na dva vybrané filmy rumunského režiséra Cornelia Porumboia, autorského režiséra známého radikálními filmovými postupy. V závěru autor na základě poznatků z rozborů zhodnocuje míru, s jakou se konvenční dramaturgické postupy objevují v jeho osobité filmové tvorbě.
- Fabula a napětí v narativním hraném filmuSevnik, Lun(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-23V této bakalářské práci se zabývám tvorbou fabule a budováním filmového napětí prostřednictvím vyprávění v narativním hraném filmu. Naraci zkoumám na základě teorie Davida Bordwella představené v knize Vyprávění v hraném filmu (slov. Pripoved v igranem filmu, 2012) a Lindy Arnsonové, Scénář pro 21. století. Teoretická východiska budu aplikovat na filmu Prolomit vlny (1996) režiséra Larse von Triera. Na místech, kde bylo třeba principy vytváření napětí ozřejmit podrobněji, uvedu vlastní příklady základních dramatických situací.
- Fantastický svět ve filmu "Stalker" (Andrej Tarkovskij) a "Alphaville" (Jean-Luc Godard)Wilk, Sambor, 1973-(2000)
- Filmová výprava a její zakotvení v 60. letech v tvorbě režiséra Karla KachyniVigner, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Bakalářská práce se v teoretické části zabývá vztahy mezi jednotlivými výtvarnými uměleckými disciplínami, jež jsou stavebními kameny každého filmového díla. Zejména se jedná o lokace, architektonickou, rekvizitní a kostýmní výpravu. Zároveň zkoumá jednotlivé vazby a kontinuitu mezi těmito profesemi, jejichž výtvarno se tak excelentně promítlo v tehdejší filmové tvorbě. Fotogenie, emotivnost a uvěřitelnost filmového příběhu je jedna ze základních prvků filmu. V praktické části se práce zabývá filmovou tvorbou režiséra Karla Kachyni. Především pak analýzou filmové výpravy ve filmech Trápení (1961), Závrať (1962) a Vysoká zeď (1964). Z bakalářské práce mohou čerpat studenti filmové režie, kamery, scénografie či produkce. Práce umožňuje úvod a náhled do této problematiky. Vymezuje základní témata a rozdílnosti ve výtvarném pojetí filmu. Tímto rozšířuje i náhled na československou filmovou tvorbu v šedesátých letech z hlediska filmové výpravy.
- Filmy Kennetha Angera jako rituály vzdoruPavlík, Jan Karel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Ve své práci se zaměřuji na přiblížení působení a tvorby Kennetha Angera. Kenneth Anger, jeden z nejvýznamnějších experimentálních filmařů všech dob, pojímal film jako magický rituál. Ve svých krátkých, výtvarných a nenarativních filmech, se zaměřuje hlavně na použití barev, emoce a dekadentní symboliku. Absence narace ve filmech Kennetha Angera vede diváka k jinému druhu audiovizuálního zážitku. Anger vede diváka ku svým způsobem primitivnímu vnímání zobrazovaných symbolů. Skrze analýzu způsobů, kterými Anger pracuje ve svém filmu Scorpio Rising s mizanscénou se chci dostat blíže tématům obecnějším. Angerovo rituální a magické pojetí filmu chci zasadit do širších kontextu doby vzniku vrcholných Angerových děl. Kromě analýzy Angerovy práce s filmovým médiem a okultním rituálem samotným se autorovu tvorbu pokusím popsat jako kulturní rituál vzdoru, zasazený do měnícího se paradigmatu 60. let.
- Herecko-režijní spolupráce Klause Kinského a Wernera HerzogaČermák, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-05Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu herectví Klause Kinského ve filmech Wernera Herzoga. Cílem práce je odhalení dominantních postupů, které Kinski v daných filmech využívá pro ztvárnění různých charakterů. Práce se chronologicky zabývá všemi pěti filmy, na kterých oba spolupracovali. Metodologicky text vychází z modifikovaného pojetí neoformalismu, v závěru pak dochází ke komparaci a shrnutí zjištěných poznatků ze všech analýz. Každý film je uvozen do kontextu, který zastával ve společné filmografii obou tvůrců.
- Hlavní postava " tajného agenta " ve filmech " Pouta " a " Životy těch druhých "Kučera, Luboš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Zevrubné čtení a komparace filmů "Pouta" a "Životy těch druhých". Dramaturgický rozbor (a rozbor filmového jazyka) ve vztahu k tématu filmů, porovnání přístupů k hlavním postavám obou dramat. Tématem práce je dramaturgický rozbor vztahu hlavní postavy, ostatních postav dramatu, příběhu a tématu (a případně filmového jazyka) a vzájemná komparace u zmíněných filmů. Filmy vykazují dva odlišné přístupy k filmovému dramatu a zároveň využívají velmi podobné historické kontexty a hlavní postavu s podobnými vnějšími znaky: (osamělý) tajný agent či (ne)dobrovolný voyeur oscilující mezi (ne)loajalitou k vyšší moci a vlastním citovým puzením (jež je s vyšší mocí v rozporu) a jeho touha vymanit se narážející na příčinu svého vzniku resp. jeho neprolomitelné osamění jako stav bytí.
- Jednozáběrový narativní filmPylypčuk, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-08Cílem této bakalářské práce je rozebrat použítí jednoho dlouhého, nepřerušeného záběru pro vyprávění narativních celovečerních filmů a zmapovat jejich formální, obsahové a stylistické složky, režijní postupy a výpovědní hodnotu pro diváka. Za pomoci neoformalistické analýzy autor rozebere vybrané filmy a na jejich základě popíše principy filmové řeči specifické pro jednozáběrovou narativní kinematografii jako takovou, její pozitiva a úskalí a její vztah ke střihové skladbě.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »