Procházet podle oponent "VELÍNSKÁ, Eva"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Lidové tance Čech, Moravy, Slezska : srovnání tanečních krokůTomášková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-08Moje bakalářská práce je zaměřená na srovnání tanečních kroků a prvků vybraných folklorních oblastí Čech, Moravy a Slezska. Vzhledem k obsažnosti tématu se práce dotýká čtyř oblastí ? středních a východních Čech, Lašska a Valašska. Pouze okrajově jsou uvedeny zmínky o oblastech dalších. Každý region je charakterizován řadou svých pro sebe typických prvků. Nejvýznamnějšími činiteli jsou: zeměpisná poloha daného regionu s přírodními podmínkami, které ji charakterizují a způsob života obyvatel daného území.
- Pedagogický výstupTomášková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-08
- Tance typu "Starodávný" na severní MoravěVoglová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-30
- Výuka lidových tanců na ZUŠ ve střední etapě vývojeMuric, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02V této práci se primárně zaměřuji na výuku lidových tanců na ZUŠ ve střední etapě vývoje. Po krátkém ohlédnutí za historicky významným obdobím české lidové kultury doporučuji vhodnou literaturu, která pomůže pedagogům obohatit vyučovací hodiny lidového tance. Zabývám se rozdělením lidových písní a tanců podle regionů a tanečního folklóru podle etnografických oblastí. Charakterizuji principy lidového tance na ZUŠ, uvádím taneční látku pro dané ročníky ve střední etapě vývoje a metodický postup ve výuce jednotlivých tanců. V závěru práce se zabývám přístupem pedagoga k žákům se zřetelem na problematiku motivace a koncentrace v rámci výuky.