Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "PUDLÁK, Miroslav"

Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • František Lukáš: Conspiratio pro loutnu a komorní orchestr
    Lukáš, František
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-05-28
    Třívětá skladba koncertantního typu
  • Mikrotonální harmonie jako derivát komplexního neharmonického zvukového spektra
    Nicholas, Michael
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-06-08
    Tato práce reprezentuje moje nedávné studium nového pramenu pro produkci mikrotonální výšky tónu, zejména multifonika dřevěných dechových nástrojů. Začleněním intervalových a někdy i dynamických vztahů těchto komplexních, neharmonických zvukových spekter jsem "objevil" nový zajímavý pramen pro instrumentální barvu tónu a harmonii. Za krátkým výkladem dějin mikrotonality, jak se jí používalo v západní vážné hudbě a několika jejích významnějších představitelů následuje formulování vážných pojmů a objasnění, jak se moje zkoumání liší od bádání jiných současných skladatelů, zabývajících se stejným tématem. Po této předmluvě bude následovat vysvětlení, čím byl ovlivněn můj výběr daného tématu, a popis postupu při studiu tématu, včetně předkládání a vysvětlování výsledků plynoucích z tohoto studia a aplikování těchto výsledků při komponování mojí bakalářské skladby Inferno per orchestra (2005-6). Na závěr bude uvedeno několik možných nápadů pro další bádání.
  • Problematika modality v soudobé hudbě v konfrontaci s vlastním harmonickým systémem
    Lukáš, František
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-05-28
    Tato práce popisuje vývoj a možnosti použití modální kompoziční metody, založené na konstruování modálních řetězců, které nerespektují oktávový přenos a integrují vybrané funkční složky jiných kompozičních principů.
  • Role a metody hudební teorie v 21. století
    Maloveská, Lucia
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-19
  • Symetria a zlatý rez ako formotvorné princípy
    Maloveská, Lucia
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-06-05
    V bakalárskej práci Symetria a zlatý rez ako formotvorné princípy pojednávam o uplatnení týchto prírodných javov v rámci hudobných štruktúr. Ako princípy usporiadania a tvarovania sa zlatý rez a symetria používajú často, v rôznych úrovniach a rovinách. Z hľadiska hudobnej tektoniky sú však v literatúre reflektované len okrajovo, čo bol aj jeden z podnetov k zvoleniu témy bakalárskej práce. Mojím cieľom je popísať (formotvorné) role týchto princípov v hudbe, v centre môjho záujmu stoja také aplikácie, pri ktorých symetria alebo zlatý rez ovplyvňujú dielo ako celok. Prítomnosť princípov a jej relevantnosť v kompozíciách skúmam predovšetkým v dielach 20. a 21. storočia, štyri skladby analyzujem podrobnejšie. Prácu koncipujem z pohľadu hudobnej teórie a s ohľadom na hudobnú percepciu. Postupujem od teoretického vymedzenia symetrie a zlatého rezu, cez experiment zameraný na vnímanie týchto princípov až po konkrétne príklady aplikácie, rozoberané v analytickej časti.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů