Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "ORAMUS, Tomáš"

Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Čistý střih zvuku se zaměřením na dialogovou stopu
    Rozum, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-09-09
    Práce popisuje postupy, techniky a technologie používané pro střih filmového zvuku v rámci historického vývoje po současnou praxi. Struktura textu odráží chronologický vývoj. Začátek rozebírá problematiku střihu optického záznamu zvuku a techniku tzv. bloopingu. Během první dekády užívání optického záznamu se vyvinula podstatná část střihových postupů používaných dodnes. Dále je pojednáváno o magnetickém záznamu zvuku jeho střihových možnostech. Lokalizace požadovaného bodu střihu byla u magnetického záznamu složitější než u optického, neboť optický vizuálně reflektoval průběh zvukové modulace, zatímco magnetický nikoliv. Digitální záznam otevřel z hlediska střihu nevídané zrychlení a zjednodušení díky tzv. přímému přístupu k datům, možnosti tzv. nedestruktivní editace a vizualizaci zvukového záznamu. Protože editace zvuku není samostatnou disciplínou, ale je součástí postprodukčního procesu výroby audiovizuálního díla, je rozebírána i např. problematika přenosu rozpracovaných materiálů ze střižny pro zvukovou postprodukci. Uvedené informace v textu jsou literární rešerší dostupné literatury anebo pocházejí z rozhovorů s českými mistry zvuku.
  • Filmové sbory - jejich charakteristika, význam a možnosti tvorby
    Jesenská, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-09-11
    Práce vymezuje filmové sbory jako specifický prostředek zvukové složky filmu. Zaměřena je na dvě základní oblasti: 1. vymezení pojmu a jeho funkce - pojetí filmových sborů vkontextu ostatních uměleckých prostředků, definice a charakteristika, typologické členění, terminologie a některé souvislosti historického vývoje sborů v kinematografii. 2. tvorba filmových sborů, proces jejich výroby a profesní organizace týmu. V rámci řešení byly provedeny rešerše domácí i zahraniční literatury, rozbory konkrétních filmů, zpracovány zkušenosti předních domácích zvukařů a sboristů shromážděné prostřednictvím rozhovorů a vyhodnocena vlastní praxe autorky vprofesionálním zvukovém studiu Soundsquare. V současné tuzemské situaci filmové výroby se filmové sbory začínají stále systematičtěji prosazovat a jejich tvorba zkvalitňovat. Teoretická, dramaturgická i metodická reflexe však dosud chybí.
  • Mezi filmem a videohrou - analýza Detroit: Become Human
    Jirka, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)
    Datum obhajoby: 2018-09-12
    Práce se zabývá historickou kontextualizací videohry Detroit: Become na vybraných příkladech z dějin interaktivního filmu. V následné analýze za pomoci metody MDA na příkladech ukazuje soulady a rozpory mezi jednotlivými prvky videohry, které konstituují její narativní estetický model.
  • Mezinárodní pásy a deliveries
    Žihlová, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-09-26
    Tato práce se zaměřuje na téma mezinárodních pásů a deliveries. Představuje pojem delivery specifications a další termíny s tím spojené. Vysvětluje nejčastější požadavky broadcastových společností, se kterými se mistr zvuku potkává, a které nejsou v české terminologii (i praxi) zažité.
  • Postupy produkce podcastů
    Licek, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-09-14
    Tato práce se zabývá tématem podcastingu a zvukové kvality. Auditivní rozměr je podcastů často opomíjen, přestože může velmi ovlivnit vnímání obsahu tohoto média posluchačem. Cílem práce je zvukovou kvalitu definovat, zjistit, jaké faktory ji ovlivňují a ukázat její význam pro toto médium. Součástí práce je i autorem vytvořený model komunikace formou podcastu, který zdůrazňuje význam zvukové kvality a její vliv na přenos obsahu k posluchači. Na základě toho poté práce nastiňuje osvědčené postupy používané při produkci podcastu od příprav po postprodukci. V závěru jsou shrnuty výsledky práce a je diskutován význam kvality zvuku pro úspěch podcastu v konkurenčním prostředí a předpokládaný vývoj tohoto média do budoucna.
  • Subjektivní hodnocení kvality kontaktní dialogové složky audiovizuálního díla
    Kašpárek Vyšínská, Hana
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-09-30
    Subjektivní aspekty sluchového vjemu způsobují rozdílnost názorů při hodnocení kvality zvuku. Práce shrnuje atributy zvukové kvality a problematiku rozdílného vnímání kvality ve vztahu ke kontaktní dialogové složce audiovizuálního díla. Experimentální část práce má za cíl prostřednictvím subjektivních poslechových testů ověřit hypotézu o rozdílných schopnostech školených a neškolených posluchačů vnímat rozdíly mezi původním neošetřeným kontaktním zvukem a jeho verzí upravenou pomocí základních postprodukčních řešení.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů