Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "MELNIK, Natalija"

Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Antická kultura v opeře
    Koblížková, Olga
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-06-12
    Tato práce si klade za cíl zmapovat oblast operní tvorby inspirované kulturou antického období Řecka a Říma, včetně nastínění historického vývoje obou antických kultur a jejich vlivu na pozdější umělecké směry. V první části této diplomové práce je zkoumán jak antický mýtus, tak i antické drama, se svými předními autory, jako samostatný útvar. Následně se poukazuje na jejich vývoj a jejich využití v operních dílech. V druhé části této diplomové práce je soustředění zaměřeno na vybrané opery a jejich tvůrce, kteří si jako námět pro svou operu vybrali právě antický motiv. Obsah těchto kapitol se dotýká samotného popisu děje zmíněných oper, i podrobnějšího rozboru děje v hudebním kontextu s výčtem zásadních operních scén. V rámci toho je čtenář seznámen i s nejvýznamnějšími interprety hlavních úloh daných oper a taktéž je poukázáno na výrazná umělecká pojetí především zvukového a obrazového záznamu.
  • Básně královny Marie Stuartovny, op. 135 od Roberta Schumanna
    Mourečková, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-06-05
    Písňový cyklus pěti písní Roberta Schumanna Básně královny Marie Stuartovny op. 135 jsou opomíjeným dílem na repertoáru českých pěvců, a ještě méně se mu věnují české hudebně teoretické studie. Tato bakalářská práce si tak klade za cíl rozborem písní z hlediska harmonického, formálního, sémiotického, sémantického, pěvecko-technického a interpretačního, napomoci k celkovému pochopení díla a probuzení zájmu o něj samotné. Kvůli lepšímu porozumění a zařazení cyklu do souvislostí je práce v první části opatřena také stručnými kapitolami o životě a díle, Roberta Schumana a o životě Marie Stuartovny.
  • Così Fan Tutte, se zaměřením na postavu Despiny
    Dudikj, Stefani
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-09-10
    Diplomová práce se zabývá zpracováním opery Così fan tutte, jejím vznikem, prvními pokusy o její uvedení a předsatvení opery v moderní verzi studentského zpracovaní v operním studiu HAMU. Dále se budu věnovat mé vlastní zkušenosti s rolí Despiny a její přípravou. Nakonec se budu věnovat interpretačnímu pohledu na obě árie Despiny, překladu textu libreta, a také se zmíním o třech slavných zpěvačkách, které tuto roli úspěšně ztvárnily.
  • Operní tvorba Sylvie Bodorové
    Grösslová, Kristýna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-03
    Bakalářská práce se zaměřuje na život a dílo české skladatelky dvacátého prvního století, Sylvie Bodorové. Zejména seznamuje s jejím vokálním dílem a hlouběji pak s operní tvorbou. První kapitola se zabývá životem skladatelky, věnuje se jejímu studiu a její cestou za kariérou skladatelky. Druhá kapitola obsahuje stručný přehled jejího vokálního díla a také jsou v této kapitole uvedeny ostatní skladby. Třetí část se věnuje dvou operám a poslední kapitolou je rozhovor se skladatelkou. Bakalářská práce obsahuje zajímavé informace o provedení, seznamuje čtenáře s obsazením a s problematikou, která se při tvoření oper řeší jako je výběr tématu, zpracování libreta, procesu skládání a nastudování opery.
  • Porovnání opery La Bohéme R. Leoncavalla a G. Pucciniho
    Škandera, Adam
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Datum obhajoby: 2018-06-04
    Bakalářská práce se zaměřuje na důležité postavy velkého operního světa přelomu 19. a 20. století, Giacoma Pucciniho a Ruggera Leoncavalla. Soustředí se na život obou skladatelů a souhrn jejich operních děl. Velký důraz je pak kladen především na operu La Bohéme, kterou dopsali oba skladatelé téměř současně. V práci je popsán děj obou Bohém, které ačkoliv jsou napsány na stejný námět románu od Henryho Murgera Scènes de la Vie de Boheme, jsou odlišné a každá vyzdvihuje jiné složky příběhu.
  • Poruchy lidského hlasu
    Kaiserová, Veronika
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-09-12
    Bakalářská práce se zaměřuje na poruchy lidského hlasu. V úvodní části rozebírá etiologii a klasifikaci hlasových poruch, které v závislosti na nálezu v oblasti hrtanu a hlasivek rozděluje na organické a funkční. Dále se věnuje symptomatologii onemocnění hlasu a jejich diagnostice. Uvádí také přehled vyšetřovacích technik hlasových poruch. Následující kapitola se zaměřuje na organická onemocnění hlasu, a to jak na jejich klasifikaci, tak na možnosti léčby a prevence. Poslední kapitola se věnuje funkčním poruchám hlasu, které se týkají hlavně hlasových profesionálů. Nalezneme zde opět podrobnou klasifikaci jednotlivých onemocnění, ale také terapeutické postupy při řešení těchto onemocnění.
  • Trans a queer postavy v opeře
    Vondrášková, Mahulena
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-03
    Diplomová práce se zabývá analýzou zobrazení queer a trans postav a queer tematiky v operní tvorbě. V úvodu je představen teoretický rámec, který definuje klíčové pojmy v kontextu genderových identit a queer kultury. Následně je představena historie zobrazování queer postav v opeře a první známé případy jejich zastoupení. Hlavní část práce se zaměřuje na analýzu vybraných oper s trans a queer postavami a tematikou. Jsou zkoumány opery s implicitní queer tematikou, jako je "Dalibor" od Bedřicha Smetany a "Elektra" od Richarda Strausse, a opery s otevřeně probíranou queer tematikou, například "Fire Shut Up in My Bones" od Terence Blancharda, "Lili Elbe" od Tobiase Pickera a "Alexina B" od Raquel García-Tomás. V závěru práce je posouzeno zastoupení LGBTQIA+ operních děl a osobností v globálním a lokálním měřítku. Jsou prezentovány významné queer osobnosti v opeře a jejich zkušenosti v operním světě, stejně jako iniciativy zaměřené na podporu LGBTQIA+ komunity v hudebním prostředí. Tato práce si klade za cíl přispět k rozšíření poznatků o queer a trans reprezentaci v opeře v rámci akademické obce a otevírá diskusi o inkluzi v uměleckém prostředí.
  • Vokální tvorba Stanislava Moniuszka s důrazem na tvorbu operní
    Koś, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-06-03
    Bakalářská práce seznamuje čtenáře s významným polským skladatelem Stanisławem Moniuszkem, a především jeho vokální tvorbou. V práci je popsán život a dílo skladatele a prostředí, ve kterém žil a působil. Jsou zde uvedeny především jeho opery, dále také písně, operety, kantáty a chrámová tvorba. V práci je také překlad nejznámější tenorové árie z opery Halka a rozbor jedné z nejznámějších písní. Cílem práce je představit tohoto skladatele zpěvákům (ovšem nejen jim), kteří často jméno skladatele ani neznají.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů