Procházet podle oponent "MATHÉ, Ivo"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Budování značky v oblasti kulturyOttová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05Práce reflektuje možnosti využití komerčních principů marketingu v oblasti české nemasové kultury. Podává základní informace o způsobech budování značky a image kulturních subjektů, možnostech jejich využití a rizicích vznikajících v případech zanedbávání péče o obraz a odlišnost subjektu. Poukazuje na důležitost značky a její image nejen na poli komerčního trhu, ale také v kulturní a umělecké oblasti. Ukazuje, že značkou nemusí být pouze firma, ale mohou jí být také osobnosti a umělci. Pojednává o specifikách kultury, její výdělečné oblasti a neziskovém sektoru. Zabývá se příkladem české multižánrové progresivní scény ? divadlem Archa. Vysvětluje přínosy kultury pro rozvoj ekonomiky a pro společnost jako takovou. Hovoří o komunikaci, ?poselství? a úloze kulturních subjektů směrem k veřejnosti.
- Česká televize a náctiletý divákKučerová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-05Diplomová práce s názvem Česká televize a náctiletý divák se zabývá, zda Česká televize jako vysílatel veřejné služby vyrábí pořady vlastní tvorby zaměřené výhradně na děti staršího školního věku. Cílem práce bylo také postihnout, zda je televize jako médium ještě atraktivní pro dospívající, nebo si raději pro sledování audiovizuálních obsahů zvolí internet. Zaměřila jsem se i na způsob oslovení mladých diváků veřejnoprávními televizemi v Evropě a navrhla řešení pro zlepšení současné situace.
- Dramaturgie a kreativní management performačních umění při oživování prázdného místaMírek, David(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-12-04Disertační práce zkoumá oživování a reaktivaci prázdných nevyužitých budov uměleckými projekty z pohledu managementu a dramaturgie. Práce popisuje světový a český historický kontext vzniku nezávislých kulturních center, vyjmenovává a zkoumá vybrané kulturní organizace, mezinárodní a národní sítě. Nezávislá kulturní centra se nevěnují pouze kultuře, ale jejich činnost přesahuje do oblasti sociální, komunitní, environmentální, vzdělávací, komerční i regionálního rozvoje. Všechny tyto oblasti se používají při jednorázových, dočasných i dlouhodobých oživovacích projektech a táto práce je zkoumá z pohledu přípravné fáze, která je pro vývoj jakékoli organizace nejdůležitější. Jedním z cílů je zjistit, proč nabízí nezávislá kulturní centra napříč Evropou podobnou programovou nabídku. Významnou část v práci zaujímají ostravské oživovací aktivity v průmyslových areálech a místní nezávislá umělecká scéna, která souběžně s nimi znatelně vyrostla a je zde podrobně popsána, stejně jako neúspěšná reaktivace Provozu Hlubina.
- Koordinace a řízení divadelních složekLázňovský, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-01-13Dizertace s názvem Koordinace a řízení divadelních složek aneb Strategický a projektový management pro divadlo zkoumá možnosti aplikace a využití teorie strategického plánování a projektového řízení v divadelní praxi. Práce má hierarchickou strukturu a postupuje směrem shora dolů, tedy od strategických úvah na úrovni vrcholového managementu k jejich naplňování pomocí konkrétních projektů.
- Marketing divadlaSulženko, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-03-31Tato práce by neměla být marketingovou příručkou, návodem, jak dělat "dobrý divadelní marketig". Jejím cílem je pohlédnout za základní marketingové kategorie směrem k trendům, současnému vývoji, a to jak v technikách marketingové komunikace, tak v trendech diváckých preferencí a životního stylu diváků. Měla by tak pomoci lépe pochopit změny, které se za posledních několik let v oblasti marketingu udály. A zároveň shrnout zásadní témata marketingu a marketingové praxe.
- Postavení audiovizuálního průmyslu v ekonomickém systému České republikyČermák, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Diplomová práce se zabývá vymezením absolutního a relativního postavení audi?ovizuálního (filmového) průmyslu v ekonomickém systému České republiky a jeho vývojem ve sledovaném období ve dvou oblastech ? celkový výstup eko-nomického systému a spotřebovávané výrobní faktory. Porovnáním podílu filmo?vého průmyslu na těchto dvou veličinách je možné odvodit jeho obecnou ekono?mickou efektivitu. Určení postavení filmového průmyslu v českém hospodářství je uvedeno explikací k němu potřebných základních ekonomických pojmů, teore?tických východisek a použitých postupů. V její druhé části jsou zkoumány faktory, u kterých lze předpokládat vliv na toto postavení, ve srovnání s jeho skutečným vývojem. V poslední, závěrečné části této diplomové práce jsou navržena opatření, která by mohla zlepšit postavení filmového průmyslu v hospodářství České republiky a pomoci překonat jeho sou?časnou krizi ? zavedení fiskálních pobídek a úprava fungování Státního fondu České republiky pro podporu a rozvoj české kinematografie a zdrojů jeho finan?cování.
- Prezentace kultury v České televizi se zvláštním zaměřením na pořad Divadlo žije!Polák, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-13
- Televize na internetu pronikání televizního obsahu na web a je ho transformace pro internetVlach, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-15Disertační práce se zaměřuje na webový seriál jako derivát televizního obsahu pronikajícího na internet.
- Úpadek českého seriáluHrubý, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-06Práce se zabývá kvalitativním úpadkem české seriálové tvorby po revoluci, konkrétně změnami v autorsko-producentském vztahu, vlivu vstupu komerčních stanic na trh, vývoji situace ve veřejnoprávní televizi a změnám ve způsobu vývoje a produkce seriálové tvorby v porovnání s vývojem v zahraničí. Ve svém textu hledám kořeny a důsledky tohoto úpadku a porovnávám ho jak se socialistickými tak zahraničními seriály z pohledu autorského i producentského. Skrze analýzu produkčních postupů se text snaží pojmenovat zásadní principy ovlivňující kvalitu televizní tvorby a načrtnout možné systémové změny vedoucí k posílení diváckého i mezinárodního potenciálu tuzemské seriálové tvorby.
- Vědomí tradice, vědomí koncepceŽaloudková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-16Vědomí tradice, vědomí koncepce je název pro diplomovou práci zaměřující se na institucionální dějiny Filmové a televizní fakulty Akademie múzických umění v Praze. Práce je veskrze syntetická, protože částečně zahrnuje dobový kulturní kontext, postavení školy v rámci vysokoškolské politiky, mezinárodní spolupráci i ekonomickou rovinu fungování školy a vývoj legislativního rámce. Institucionální dějiny tvoří podstatnou část práce, protože podle dosavadní praxe se téma zpracovávalo skrz osudy profilových osobností z řad funkcionářů a přednášejících. Základem je klasický historiografický přístup, prozkoumání dostupných materiálů. Cílem práce je zamyslet se nad formou a způsobem výuky na FAMU, s ohledem na poměr praktické a teoretické náplně. Samotný název práce odkazuje k tezi, která se nejvíce týká proporce tvořivosti a koncepčnosti. Tam, kde byla jasná koncepce až v druhém plánu, byla o to více přítomna tradice. Naopak tam, kde byla jasná koncepce, stává se tradice pouze kontextuálním rámcem, který vyzývá k navazování spíše, než sám zavazuje.
- Výhody a nevýhody fenoménu živého vysílání se zaměřením na nezpravodajskou a nesportovní televizní tvorbu v ČR v období 2018-2023Watzek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-19Bakalářská práce zkoumá fenomén televizních přímých přenosů, zaměřuje se na jejich výhody, nevýhody a význam v kontextu především nesportovní a nezpravodajské televizní tvorby. Cílem práce je proniknout do podstaty tohoto fenoménu a analyzovat jeho produkční, finanční i technické aspekty. V rámci výzkumné části je využita metoda hloubkových rozhovorů s klíčovými osobami v rámci produkce dvou zvolených televizních eventů – Ceny Anděl a Český Slavík v časovém období 2018 až 2023. Jedná se o posledních 6 ročníků těchto pořadů, které jsou v rámci tématu pro zkoumání nejrelevantnější. Tyto rozhovory jsou doplněny literárními prameny a praktickými zkušenostmi autora. Práce detailně popisuje proces tvorby přímého přenosu od počátečních příprav až po samotný přímý přenos a zahrnuje také důležité produkční aspekty. Práce také identifikuje výhody a nevýhody tohoto formátu a v závislosti na těchto výhodách a nevýhodách zkoumá jeho klíčový význam pro televizní médium.