Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "JANEČEK, Vít"

Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Filmová inspirace pro děti: hledání bez kamery
    Peroutková, Karolína
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-09-13
    Víceméně každé starší školní dítě dnes vlastní mobil a natáčení drobných videí ze svého prostředí považuje za samozřejmost, stejně jako snadnost internetového sdílení v oceánu podobných příspěvků. Při snaze zaujmout dnešní děti filmovým tvořením se ale můžeme setkat s jejich vnitřní zahlceností obrazy z vnějšku (sociální sítě, videokanály), které podstatně ovlivňují jejich vnímání reality. I když se tímto problémem prvotně zabývají sociologové, dotýká se i mediální výchovy, filmových her a tvoření.
  • Ilustrační pomůcka k dějinám filmových teorií
    Slováková, Andrea
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-09-18
    Představujíc si natáčení cestopisu (v textu zelenou), snažila jsem se i knižními odbočkami
  • Kino Takeshi Kitano
    Debska, Kinga Izabela
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-06-07
    Popis a analýza zároven filmologická stejně jako kulturní, tvorby Takeshi Kitano. Na příkladu tří filmů: Hana-bi, Loutky a Takeshis.
  • Mezi filmem a komiksem
    Michal, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)
    Datum obhajoby: 2018-09-11
    Práce srovnává filmové a komiksové zpracování animovaného dokumentárního filmu Valčík s Bašírem s cílem poukázat na příležitosti a úskalí, které komiksová forma (jako poloha „dokumentárního“) skýtá.
  • Nepřímé vyprávění
    Lee, William Anthony
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-10-07
    snaha o analýzu nepřímého vyprávění ve filmu
  • Noc
    Jindřichová, Markéta
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-09-09
    Film je volně inspirován povídkou Noc od Guy de Maupassanta. Tato povídka je impresionisticky laděná a jejími klíčovými motivy jsou strach a nejistota. Hlavní hrdina prochází noční Paříží a pomalu si uvědomuje, že se něco změnilo. Není však schopen tuto proměnu popsat. Místa, která dřív důvěrně znával, jsou nyní cizí a děsivá. Film přenáší některé dějové prvky a témata do současnosti.
  • Paměť národa
    Portel, Viktor
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-09-15
    Tato diplomová práce se zabývá dokumentačním projektem Paměť národa, na jehož budování se autor podílel mezi lety 2012-2020. Práce si klade otázku, zda může být archiv i filmovou produkcí, jak se tyto ambice ovlivňují a co znamená je udržet při sobě. Snahou je zachytit momenty z praxe Paměti národa, které jdou nad rámec dokumentační a archivní povahy tohoto projektu a vypovídají o jeho kinematografické povaze a využitelnosti.  
  • RuPaul's Drag Race
    Milec, František
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-09-13
    Relácia RuPaul’s Drag Race sa v priebehu ôsmich rokov svojej existencie pretransformovala z televízneho undergroundu na show, ktorá hýbe mediálnym svetom. RuPaul, jej hlavný porotca, minulý rok vyhral cenu Emmy a dopomohol tak v rámci súčasnej popkultúry ku akceptácii dragu, teda amerických travesti shows. Drag Race je síce označovaný ako reality show, ale z jej definície sa vymyká tým, ako má jeho zábava často radikálne politický charakter a ako divákovi poskytuje vhľad do queer histórie a kultúry. Jeho dopad vnímame aj v našom kultúrnom priestore v podobe oddaných fanúšikov alebo relácie Tvoja tvár má známy hlas, ktorej formát vzišiel z úspechu Drag Race. Práca sa bude zaoberať niekoľkými otázkami: * Aké špecifiká oproti eúropskym travesti shows má americký drag? * Ako sa menil jeho historický význam? Ako zapadá do siete súčasnej kultúry? * Prečo sa stal Drag Race globálnym fenoménom? * Ukazuje show všetko alebo sú iné druhy dragu, ktoré zámerne zanedbáva? * Je drag len zábavou? Aké môže mať iné funkcie? * Ako sa stavia Drag Race a potažmo drag samotný ku problematike genderu? * Prečo dostáva od LGBT komunity zmiešanú odozvu?
  • Science fiction v dokumentárním filmu
    Karpeta, Mikuláš
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)
    Datum obhajoby: 2018-09-12
    Tato práce se zabývá spojením science fiction žánru v dokumentární kinematografii a relativními hranicemi pojmu dokumentární film. První polovina práce stručně nastiňuje diskuzi a historii vývoje pojmu dokumentární film. Jedná se hlavně o vymezení důvodů, proč je tento termín problematický a co jsou hlavními úskalími jeho definic. Následně se práce zabývá historií spojení science fiction žánru s dokumentární formou a obsahem. Druhá polovina pak analyzuje film Wernera Herzoga - The Wild Blue Yonder (2005), z formální a žánrové stránky se snaží ukázat, proč lze tento film považovat za dokumentární a co jsou jeho hlavní dokumentární aspekty. Cílem práce je tedy popis a zamyšlení se nad hybridními žánry, které spojení science fiction s dokumentárním filmem vytváří.
  • The Affected Flesh
    Mendoza, Valerio
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-10-11
    Během první dekády 21. století, dosáhla rumunská kinematografie elitního statusu takzvané rumunské nové vlny nebo nové rumunské kinematografie. Tato magisterská práce usiluje o poodhalení části z toho, co jde za rámec obvyklé estetiky a dramatických měřítek, která filmovému hnutí přinesla ocenění a prestiž. Prostřednictvím třech charakteristických filmů, bude analyzována reprezentace lidského těla, síla a efektivita vypravěčského řemesla, jež zdatně ztvárňuje příslušný socio-politický diskurz té doby a harmonicky se snoubí s čistým vizuálním stylem. Rumunská kinematografie pracuje s tématy jako identita a konstrukce moci - tato magisterská práce se snaží odkrýt, jak jsou tyto koncepty vyjádřeny prostřednictvím konkrétního zobrazení tělesnosti a jejího vlivu na hlavní postavy, zdůrazňující způsob užití režisérské dovednosti v souladu s popsaným zastoupeným příkladem.
  • Virtuální realita a senioři
    Čápová, Zora
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-09-10
    Práce pojednává o tom, co na poli virtuální reality pro seniory vzniká v České republice. Fungují zde dva projekty, které práce rozebírá jednak na základě polostrukturovaných rozhovorů s jejich tvůrci a za druhé na základě pozorování jejich činnosti. Jedním z nich je projekt vznikající pod Národním ústavem duševního zdraví, který se zaměřuje na kognitivní tréning seniorů, a druhý, který má spíše terapeutickou a relaxační funkci, provádí Lukáš Houdek z Hatefree culture. Práce tyto audiovizuální projekty analyzuje z hlediska procesu jejich tvorby a efektů na recipienty a zároveň je začleňuje do světového kontextu.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů