Procházet podle oponent "INDRÁKOVÁ, Tereza"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada NaharinaNálevková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-02Cílem této práce na téma Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada Naharina je přiblížení choreografie Decadance pohledem interpreta. V rámci práce představuji choreografa tohoto představení Ohada Naharina a jeho pohybový slovník – Gaga. Vyhledané informace doplňuji svými poznatky, které jsem získala během nastudování díla „Ohad Naharin: Decadance“ v Národním divadle Praha. Na získané informace nahlížím z pozice tanečníka a vyvozuji z nich závěry z pozice budoucího pedagoga
- Osobnost Ohada NaharinaŠťávová, Helena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Moje bakalářská práce nazvaná Osobnost Ohada Naharina si klade za cíl přiblížit počátek vývoje moderního tance v tehdejším státě Palestina a vliv tanečních proudů ze zahraničí. Představuji zde vznik moderní taneční skupiny Batsheva Dance Company a jedinečného choreografa Ohada Naharina, který dovedl tento soubor na samý vrchol ve světovém měřítku. Na základě rozboru a analýzy jeho choreografií, vykresluji profil tohoto izraelského tvůrce, jenž způsobil revoluci na taneční scéně současného tance v Izraeli a ve světě.
- Tvář současného izraelského tance Eyal DadonJelínková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-06Ve své bakalářské práci s názvem „Tvář současného izraelského tance Eyal Dadon“ jsem se pokusila přiblížit cestu Eyala Dadona k porofesionálnímu tanci v kontextu současného života v Izraeli a jeho další umělecký rozvoj. Motivací k napsání této práce byla moje několikerá osobní interpretační zkušenost s izraelskými choreografy Itzikem Galili, dvojicí Urim Ivgi a Johanem Grebenem, Ohadem Naharinem, ale především intenzivní tříměsíční práce s Eyalem Dadonem na díle nazvaném Artza v rámci triptychu večera bpm premiérovaného v březnu 2022 v Národním divadle v Praze. Podrobně jsem se zabývala tanečními styly a technikami, kterými byl Eyal Dadon ovlivněn a s nimiž se setkal v poloprofesionální skupině Machol Midbari, kde začínal na studiích ve škole Bat-Dor Beer Sheva, dvouletým působením v Kamea Dance Company až po desetileté angažmá v Kibbutz Contemporary Dance Company pod vedením Ramiho Beera. Tato zkušenost jej přivedla k založení jeho vlastního souboru Sol Dance Company. Představuji zde pohybový slovník Eyala Dadona a jeho systém dvanácti inspiračních pohybových nástrojů tzv. Tools, které pomáhají tanečníkovi rozvíjet různé pohybové kvality s respektováním jeho fyzických možností. Uvádím příklady cvičení improvizačního tréninku, práce se skupinou a práce s představivostí. Poukazuji na způsob tvorby Eyala Dadona a průběh procesu vzniku představení Artza. V závěru práce zmiňuji vztah k publiku, který je pro Eyala Dadona velmi důležitý.