Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "ŠIMERDA, Tomáš"

Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • D.Cimarosa - Tajné manželství - režijní zpracování opery posluchačem HAMU
    Hliněnský, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-09-07
    Bakalářská práce se zabývá reflexí příprav na inscenaci opery Domenica Cimarosy Tajné manželství, z pohledu studenta operní režie Akademie múzických umění v Praze. Čerpá ze skutečnosti, že dílo bylo již jednou zpracováno, se studenty plzeňské konzervatoře, což umožnilo hlubší porozumění danému titulu. Uvedení bakalářské inscenace, s níž měl být tento text propojen, bylo ovšem přerušeno celosvětovou pandemií viru COVID-19 a práce na ní tak nemohla proběhnout ve standardním režimu. I tak spočívá přínos tohoto textu v komplexním nahlédnutí díla z pozice režiséra a díky rozhovorům s interprety, kteří měli možnost podílet se na obou inscenacích, také v potvrzení a zdůraznění potenciálu této opery.
  • Dítě a kouzla - Maurice Ravela
    Kyovská Šerých, Mlada
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-02
    V této bakalářské práci píši o opeře - baletu Dítě a kouzla autorů Maurice Ravela a Collete. Zabývám se osobnostmi skladatele a libretistky , dále okolnostmi, za kterých dílo vzniklo, inspiračními zdroji zejména autora hudby Ravela a jeho vztahu k tématu dětství. Operu popisuji také po hudební stránce. Píši o spolupráci autorů na libretu a jejich korespondenci. Také se zmiňujií o premiéře díla. V neposlední řadě se věnuji inscenačním problémům této opery a uvádím vlastní pojetí případné realizace.
  • Gluckova Ifigénie na Tauridě
    Cukr, Lubor
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Datum obhajoby: 2018-06-04
    V této práci se soustředím na zdroje, ze kterých vycházel Christoph Willibald Gluck a Nicolas-Francois Guillard při svém zpracování příběhu o Ifigenii na Tauridě. Zároveň popisuji svou cestu k inscenování tohoto díla ve Slezském divadle Opava.
  • Inscenace opery Italka v Alžíru v Plzni - režijní zpracování posluchačem HAMU
    Hliněnský, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-06-13
    Diplomová práce reflektuje režijní práci na inscenaci Italka v Alžíru v plzeňském Divadle Josefa Kajetána Tyla z pohledu studenta Akademie múzických umění v Praze. Jednalo se o první režisérovu režii tohoto rozsahu, proto se práce zaměřuje na tvorbu režijní koncepce a na způsob, jakým se promítla do dalších příprav a samotné práce s inscenačním týmem. Věnuje se vlastní formulaci koncepce, práci se škrty, tvorbě kostýmů a scény. Reflektován je způsob řešení jednotlivých aspektů inscenace, které dohromady tvoří jednotný celek. Práce nabízí také kritický pohled na proces zkoušení a hodnotí, do jaké míry se během zkoušek a v průběhu repríz dařilo danou koncepci naplnit.
  • Leoš Janáček - operní tvorba
    Kyovská Šerých, Mlada
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-06-05
    Tato diplomová práce se věnuje dvěma stěžejním operám skladatele Leoše Janáčka. Jsou to Její pastorkyňa (1903) a Příhody lišky Bystroušky (1923). Uvádím autorovy inspirační zdroje a způsob zpracování zvoleného tématu. V obou operách je L. Janáček také autorem libreta, což je jedno z pojítek těchto děl. Informace jsem čerpala jednak z janáčkovské bohaté literatury a samozřejmě též z notových materiálů. Režijní pohled stavím na získaných informacích o díle a posouzení některých jevištních zpracování. Prací jsem si ověřila, že pro vlastní režijní záměr je důvěrná znalost díla nezbytnou. Vede k uvědomění si faktu, že člověk může vytvořit různou režijní podobu téhož díla, když má hluboký a pevný základ v jeho porozumění.
  • Surrealismus a dadaismus v operách Bohuslava Martinů
    Cukr, Lubor
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-06-06
    Smyslem této práce je zmapovat vliv avantgardy, zvláště pak surrealismu a dadaismu na operní tvorbu Bohuslava Martinů. Nejprve uvádím stručný přehled skladatelova života se zaměřením na operní tvorbu a na prostředí, ve kterém tvořil. V další části se práce zabývá specifikací období avantgardy, která v době, kdy se skladatel začal věnovat hudebnímu divadlu, ovlivňuje jeho myšlení a nazíraní na uměleckou tvorbu. Nejrozsáhlejší částí práce je pak stručný popis všech dokončených skladatelových oper a rozbor situací, které s avantgardou souvisejí. V závěru najdeme hodnocení vlivu surrealismu a dadaismu na skladatelovu tvorbu.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů