Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "FERKLOVÁ, Alžběta"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dramatické aktivity ve vyučování, jejich místo a funkce na 1. stupni ZŠFéderová, Sidónia(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-01Táto diplomová práca sa zaoberá výukou globálnych tém a predmetového učiva postupmi dramatickej výchovy. Cieľom práce bolo overiť možnosti dramatickej výchovy ako stratégie vyučovania pri výuke globálnych tém a učiva dalších predmetov na 1. stupni základnej školy. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. V teoretickej časti je priblížená situácia dramatickej výchovy v súčasnom slovenskom prostredí a vymedzenie dramatickej výchovy ako stratégie vyučovania. Ďalej je v nej bližšie predstavená organizácia Edulienka, ktorá sa venuje inovatívnemu vzdelávaniu. Praktická časť sa zaoberá zostavením, uskutočnením a reflexou 8 lekcií dramatickej výchovy, ktoré sú obsahovo prínosné pre kurikulum iného predmetu s prierezovou globálnou témou prosperita. Tieto lekcie boli realizované v konkrétnych podmienkach edukačnej organizácie Edulienka. Výsledkom reflexie realizovných lekcíií je zhrnutie konkrétních podmienok a súbor finalizovaných scenárov lekcií, opatrených poznámkovým aparátom. Reflexia ponúka rovnako vhľad do výuky po návrate žiakov z online výuky do reálného školského prostredia. Závery diplomovej práce vyhodnocujú možnosti dramatickej výchovy ako stratégie vyučovania a upresňujú podmienky, za ktorých môžu byť finalizované lekce inšpiráciou ďalším učiteľom.
- Hana Švejdová a naše společná cestaBenešová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Práci věnuji osobnosti Hany Švejdové, která významně ovlivnila nejen moji profesní cestu, ale i současné předškolní vzdělávání a pojetí dramatické výchovy při práci zejména s nejmladšími dětmi. V práci se zaměřím na principy jejího vzdělávání dětí v mateřské škole, vzdělávání dětí v rámci literárně dramatického oboru, práci s loutkou, dětské divadlo, lektorskou a publikační činnost. Současně propojím Hančin odkaz se svými profesními cíli do budoucna.
- Využívání tvořivých činností ve vzdělávacím procesu v mateřských školáchPajanková, Nadežda(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-01-05Práce se zabývá využíváním dramatické výchovy v mateřských školách, schopností pedagogů respektovat tvořivost dětí a součástí tématu je též problematika procesu a produktu v předškolním vzdělávání. Cílem práce je zmapovat běžně využívané dramatické tvořivé činnosti v karlovarských mateřských školách, ověřit, zda je učitelky využívají bez respektu k dětské tvořivosti a dramatickou výchovu vnímají jako nácvik představení pro veřejnost. V prvních dvou částech jsou vymezena teoretická východiska a pozice dramatické výchovy v předškolním vzdělávání. Praktická část se věnuje třem pozorováním běžného výchovně vzdělávacího procesu ve školkách a zprostředkovanému pozorování tří videozáznamů nestandardních akcí. Průběh aktivit v jednotlivých školkách je podrobně popsán a vyhodnocen. Stejně tak jsou nahlíženy zaznamenané akce Noc v MŠ, přehlídka Mateřinka Nymburk 2019 a Karlovarské pramínky 2019. Výsledky výzkumu budou mimo jiné sloužit k posílení procesu výuky dramatické výchovy na Střední pedagogické škole v Karlových Varech.