Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "ŠTILEC, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Činnost operního souboru NDB 2015 - 2020Ženíšková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22V mé bakalářské práci se zabývám činností operního souboru Národního divadla v Brně v letech 2015–2020. Ve vymezeném období analyzuji působení souboru Janáčkovy opery, jeho financování a marketing, jak se měnila jeho dramaturgie a co dalšího přispělo ke zvyšování uměleckých kvalit souboru. Důležitou součástí práce je také kapitola o mezinárodním festivalu Janáček Brno. Cílem práce bylo zjistit, jaký je vztah mezi uměleckou kvalitou souboru, návštěvností, výší příspěvků a tržbami ze vstupného. Kromě objasnění korelace mezi těmito skutečnostmi se mi podařilo vyvodit další faktory, které ve značné míře ovlivňují návštěvnost brněnského operního souboru a naznačují, jakým směrem by se měl do budoucna ubírat.
- Fenomén základního uměleckého vzdělávání v České republiceJirková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22Cílem této práce je zmapování významu dvou rozdílných základních uměleckých škol pro kulturní život v dané lokalitě. Informace byly zpracovány převážně pomocí dat Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, výročních zpráv a školských vzdělávacích programů konkrétních vzdělávacích institucí. V první části se práce zabývá historií a vývojem hudebního vzdělávání v českých zemích, po kterém se dále zaměřuje na současný systém hudebního vzdělávání v ČR s důrazem na jeho první stupeň. Ve druhé části práce dochází k analýze dvou vybraných škol, které jsou následně mezi sebou porovnávány. Pro toto srovnání jsem zvolila Základní uměleckou školu F. A. Šporka, Jaroměř a Fakultní základní uměleckou školu Hudební a taneční fakulty AMU v Praze.
- Financování hudebního školství v České republicePiatková, Patricie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13V bakalářské práci se zabývám tématem financování hudebního školství v České republice. Tento výsek vzdělávání analyzuji a dávám do souvislostí s financováním. Charakterizuji hudební vzdělávání kopírující všeobecné vzdělávání, které je tvořeno třemi stupni, a to základní, střední a vyšší odborné a vysoké vzdělávání. Práce vychází z analýz a databází Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a z výročních zpráv o činnosti a hospodaření vzdělávacích institucí. Tuto skutečnost pak dokládám jednotlivými tabulkami o hospodaření (rozpočty), počtu zařízení a počtů studentů jednotlivých stupňů vzdělávání.
- Městský hudební busking a jeho regulaceZamouřilová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22Autorka se ve své bakalářské práci zabývá hudebním pouličním uměním ve městě a jeho regulacemi. Popisuje obecně závazné vyhlášky a případně jejich novely, ostatní podmínky a doporučení. Tím vyzdvihuje problematiku, se kterou se potýká především Praha, ale i jiná města s pouličními umělci. Dále mapuje historii pouličního umění v hlavním městě České republiky a přináší vhled do současné situace.
- Organizace a dramaturgie předních festivalů jazzové hudby v ČRPohlreichová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku organizace a dramaturgie předních jazzových festivalů na území České republiky. V první kapitole je uvedena stručná historie vývoje jazzu na našem území, ve druhé pak přehled jazzových festivalů v České republice. Třetí kapitola pojednává o ekonomické situaci a především dramaturgickém vývoji tří známých českých festivalů v období posledních pěti let. Závěrečná kapitola je věnována významu festivalů pro českou jazzovou scénu, ať už z domácího nebo mezinárodního hlediska. Zdrojem jsou především materiály poskytnuté od vedení festivalů, na které je práce zaměřena, a dále rozhovory a korespondence s vedením festivalů a také aktivními jazzovými hudebníky.
- Organizace varhanních festivalůBeránková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13V této bakalářské práci se věnuji organizování varhanních festivalů. Cílem je vytvořit seznam těchto událostí konaných na území České republiky a analyzovat jejich způsob organizace. V první části definuji pojem festival a nastiňuji historii festivalů klasické hudby ve světě i v ČR. Následně mapuji nejvýznamnější varhanní festivaly na světě a uvádím kompletní seznam těchto událostí v ČR v letech 2016-2017. Druhá část práce obsahuje pět podrobných rozborů konkrétních festivalů (Mezinárodní varhanní festival Olomouc, Brněnský varhanní festival, Mezinárodní varhanní festival Audite Organum, Český varhanní festival a Terezínský varhanní festival) a jejich způsob organizace. Informace k těmto rozborům jsem získala přímo od pořadatelů. Zároveň uvádím příklady pozastavených festivalů. V poslední části shrnuji získané poznatky do obecného návodu pro pořádání varhanních festivalů.
- Pirátství v digitální hudbě v České republiceOchmanová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13V této bakalářské práci se zabývám pirátstvím na poli digitální hudby v České republice. V úvodu práce se věnuji vzniku pirátství obecně v uměleckém prostředí, kterému odpovídaly první legislativní kroky ochraňující autorská práva. Konkrétně mapuji vývoj a průběh pirátství v hudební oblasti. Kladu si za cíl objasnit, čeho se český uživatel dopouští, pokud si hudební nahrávku pořídí nelegální cestou, a jaké postihy mu za takové jednání hrozí. Uvádím do kontextu autorská práva a práva s nimi související jak v rámci české legislativy, tak i v rámci evropského práva. V neposlední řadě představuji organizace, které se tématem pirátství zabývají a kladu si otázku, zda jsou protipirátská opatření v českém prostředí dostačující.
- Současné postavení žen ve vedoucích pozicích v oblasti kulturního managmentuFürbach Boušková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-05Ve své bakalářské práci se zabývám tématem profesního uplatnění žen v manažerských rolích a ve vedoucích pozicích v oblasti kulturního managementu v České republice. Cílem práce je vhled do aktuální situace žen v oblasti řízení státních a soukromých organizací na základě rozhovorů s předem vytipovanými respondentkami. Práce dále obsahuje klíčová data a informace o současných vládních přístupech k otázce rovnosti žen a mužů v pracovně právních oblastech a o celkovém přístupu současné společnosti.
- Ticketingové společnosti v ČR se zaměřením na GoOut, s.r.o.Koťová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Práce se zabývá tématem ticketingových společností působících na území České republiky. Představuje silné zástupce a detailněji se zaměřuje na ticketingovou společnost GoOut, s.r.o. V práci jsou porovnávané ticketingové společnosti na základě jejich webových stránek a komunikace na sociálních sítích. Dále práce mapuje dopady koronavirové pandemie na sektor kultury a ticketingové společnosti jako takové, státní kompenzace a snahy kulturních institucí reagovat na nově vzniklou situaci.
- Význam a úloha ČT art v hudebním životě České republikyMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Hlavním cílem této bakalářské práce je hlubší poznání kulturního kanálu ČT art, který započal své vysílání dne 31. srpna 2013, a který dnes patří mezi nejlépe hodnocený televizní kanál s ohledem na spokojenost televizních diváků. První kapitola je zaměřena na organizační strukturu České televize, na radu České televize, její statut, kodex a etický panel a na zákony, podle kterých se řídí. Druhá kapitola pojednává o vzniku ČT art a její dramaturgii pořadů. Třetí kapitola vystihuje sledovanost pořadů ČT art v celkovém měření sledovanosti České televize, a dále sledovanost konkrétních hudebních pořadů na ČT art. Čtvrtá kapitola obsahuje základní přehled finančního rozpočtu na základě výročních zpráv České televize. Opět se zaměřením na kulturní programy a její výrobní finanční stránku, včetně programů hudebních. Závěrečná kapitola se věnuje Mezinárodnímu televiznímu festivalu Zlatá Praha, který je s ČT art úzce propojen.