Procházet podle autor "Vašíčková, Dominika"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Choreografická zpracování Slovanských tanců Antonína DvořákaVašíčková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-15Bakalářská práce s názvem Choreografická zpracování Slovanských tanců Antonína Dvořáka se zabývá přehledem i jednotlivými scénickými uvedeními tohoto díla. První kapitola pojednává obecně o propojení tanečního projevu s hudební kompozicí primárně určenou pro koncertní sál. Součástí kapitoly je také přehled choreografických zpracování Slovanských tanců se zaměřením na české inscenace v první polovině 20. století a jejich dobovou percepci. Druhá kapitola detailněji rozebírá čtyři různá zpracování Slovanských tanců choreografem a představitelem baletní moderny Ivem Váňou Psotou. Důraz je kladen na dobové vnímání inscenací jak uměleckými kritiky a teoretiky, tak širokou veřejností. K dosažení nejen tohoto cíle jsou využívány převážně historiografické metody a poměrně velké množství citací dobových článků a kritik. Výsledkem bakalářské práce je seznámení čtenáře s kontextem scénického uvádění Slovanských tanců a dobový náhled na vybraná choreografická zpracování díla.
- Specifika vybraných systémů techniky klasického tanceVašíčková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-07Diplomová práce s názvem Specifika vybraných systémů techniky klasického tance pojednává o šesti celosvětově nejrozšířenějších systémech, potažmo školách techniky klasického tance a jejich hlavních znacích včetně signifikantních prvků. Text je rozdělen do sedmi kapitol, přičemž první kapitola je věnována obecnému nástinu historického vývoje daného tématu. Dalších šest kapitol se zabývá jednotlivými systémy techniky klasického tance, jež jsou chronologicky řazeny podle datace svého vzniku – Francouzská škola, Dánská škola, Italská škola, Ruská škola, Anglická škola a Americká škola. Důraz je kladen jak na historický kontext jejich geneze, tak na postihnutí stěžejních rysů. Opomenuta není ani současná situace a využívání systémů v praxi. Pro přehlednost a ucelenost vhledu do dílčích škol je text doplněn fotografiemi a souhrnnými tabulkami. Výsledkem diplomové práce je seznámení čtenáře s šesti zřejmě celosvětově nejproslulejšími systémy techniky klasického tance a upozornění na jejich specifika a vzájemné odlišnosti.