Procházet podle autor "Rybanský, Adam Koloman"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cesta Jaroslava Papouška k filmové režii skrze mimofilmařské umělecké obory a spolupráci s Milošem Formanem a Ivanem PasseremRybanský, Adam Koloman(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-05Tato práce se zabývá životem Jaroslava Papouška do doby natočení Nejkrásnějšího věku. Mapuje jeho uměleckou činnost malíře, sochaře, karikaturisty a spisovatele, která se odráží v jeho filmové profesi. Po napsání Černého Petra a setkání s Milošem Formanem v sobě Papoušek objevuje scénaristický talent a cit pro dialogy, který nadále rozvíjí v autorském triu. Zkušenosti ze spolupráce s Milošem Formanem a Ivanem Passerem dovedou Papouška přirozeně k režijnímu debutu Nejkrásnější věk, na kterém popisuji vliv výtvarných uměleckých oborů, přesněji sochařství, a vliv předešlé spolupráce na Papouškovo scénaristické a režijní vnímání.
- Homolkovi a pojetí rodiny podle Jaroslava PapouškaRybanský, Adam Koloman(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-27Tato práce pojednává o nejslavnější české filmové rodině Homolkových, o kterých natočil Jaroslav Papoušek trilogii Ecce homo Homolka, Hogo fogo Homolka a Homolka a Tobolka. Pojetí rodiny Homolkových je porovnáváno se zobrazením rodiny v Papouškově režijním debutu Nejkrásnější věk a ve filmech, u kterých byl Jaroslav Papoušek jako scenárista (Černý Petr, Lásky jedné plavovlásky, Intimní osvětlení). Práce hledá v těchto předcházejících filmech podobné prvky, které mohly být Papouškovi inspirací pro pozdější vznik rodiny Homolkových. U samotných filmů o Homolkových je pak zkoumán Papouškův přístup k tématu rodiny a způsob vyobrazení jejich vztahů vůči sobě i svému okolí.