Oddělení zvukové tvorby / Sound production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení zvukové tvorby / Sound production podle autor "Jedličková, Sarah"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hudební režie historicky poučené interpretace na autentickém nástrojiJedličková, Sarah(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-07-02Text bakalářská práce se zabývá problematikou historicky poučené interpretace, důležitostí přípravy hudebního režiséra a interpreta a nutností jejich vzájemné spolupráce. Nedílnou součástí přípravy k vytvoření nahrávky je potřeba proniknout do celého historického kontextu, který skladatele provázel při tvorbě daného díla. Práce se věnuje vybraným oblastem se zaměřením na konkrétní oblast díla Ludwiga van Beethovena – Klavírní sonáta op. 53 „Valdštejnská“. Dále se práce věnuje analýze tří různých interpretací první věty této sonáty. Poukazuje na charakteristické prvky každé interpretace zvlášť a poté je vzájemně porovná. Celá práce je doplněna o praktickou zkušenost s realizací nahrávky historicky poučené interpretace na autentickém nástroji. Jde o nahrávání v klavírním ateliéru Gerta Hechra na originální Beethovenův klavír Conrad Graf z roku 1818 ve Vídni. Tato práce může přispět k souboru znalostí v oboru hudby a může být zdrojem referenčních materiálů jak pro akademické pracovníky, tak pro odborníky z praxe.
- Klavírní duo - interpretace a zvukový záznamJedličková, Sarah(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-11Interpretace a zvukový záznam klavírního dua je rozsáhlé téma, na které je nahlíženo v interpretační rovině, a také je možné ho posuzovat z pohledu zpracování zvukového záznamu. Technicko-interpretační specifika hry v klavírním duu lze rozdělit na čtyřruční hru a hru na dva klavíry. Práce popisuje zvukové aspekty různých nástrojových pozic, se kterými je možno se v praxi setkat při interpretaci i záznamu zvuku. Dále se práce věnuje dílu Franze Liszta – Faustovské symfonii. Popisuje historický kontext jejího vzniku a okolností, za jakých byla vytvořena transkripce pro dva klavíry. Práce je doplněna o analýzu dvou různých nahrávek první věty skladby ve verzi pro dva klavíry. Tato práce může přispět k souboru znalostí v oboru klavírního dua a může být zdrojem referenčních materiálů pro akademické pracovníky i pro odborníky z praxe.