Oddělení zvukové tvorby / Sound production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení zvukové tvorby / Sound production podle autor "Beneš, Filip"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Normalizace hlasitosti zvukového signálu v digitálních médiíchBeneš, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-06Práce se zabývá problematikou normalizace hlasitosti a její implementace v digitálních a především internetových médiích. Shrnuje současné poznatky o měření hlasitosti a zabývá se dopodrobna nejrozšířenějším systémem pro měření hlasitosti podle ITU-R BS.1770. Rozebírá strategie normalizace a zkoumá příčiny nejednotných hlasi- tostních standardů mezi médii. Popisuje způsoby normalizace hlasitosti vybraných in- ternetových služeb a hlasitostní standardy některých služeb byly ověřeny experimen- tálně. Práce také nabízí vhled do důsledků problematiky v práci zvukových mistrů.
- Úvod do problematiky zpracování signálu ve vysílacím řetězciBeneš, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Práce se zabývá problematikou zpracování zvukového signálu pro rozhlasové a televizní vysílání s důrazem na dynamické úpravy hudebního signálu v rozhlasovém řetězci. Zabývá se otázkou zásahu do hudebního obsahu a do umělecké práce zvukového mistra. Jsou zde popsány základní dynamické úpravy, princip fungování vysílacího řetězce a speciální část je věnována rozboru částí modulačního procesoru. Práce tak nabízí vhled do jeho jednotlivých částí s upozorněním na možnosti jejich negativních vlivů na obsah. Do práce byly zahrnuty světově nejrozšířenější a v České republice dostupné vysílací platformy audio vysílání. Práce je doplněna o ilustrativní experiment, ve kterém byla srovnána hudební nahrávka před průchodem a po průchodu analogovým i digitálním řetězcem, s poukázáním na jeho základní vlivy.