Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "ŠTEFKOVÁ, Kateřina"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Anton Pavlovič Čechov "Platonov" - komplexní kostýmní řešeníVrábová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-23V mé diplomové práci se na základě metamodernistické filozofie zabývám spojitostmi mezi tvorbou Wese Andersona a Antona Pavloviče Čechova. V písemné části práce se čtenáři seznámí s tvorbou a přístupem těchto dvou významných autorů. Zároveň jsem se pokusila přiblížit způsob tvorby Mileny Canonero a rozebrala jsem její tvorbu u některých důležitých filmech. Porovnala jsem rozličné přístupy při inscenování divadelní hry Platonov. Pro tuto hru jsem ve zkrácené a upravené verzi vytvořila dvě kostýmová řešení. Na základě získaných poznatků z realizace v DISKU jsem navrhla vlastní verzi kostýmů. Jeden z nich jsem vytvořila a fotograficky zdokumentovala. Celý proces tvorby návrhů i fyzických kostýmů jsem zdokumentovala a popsala. Nakonec jsem reflektovala, co bylo pro mě určující a zajímavé.
- Friedrich Schiller: "Don Carlos" - komplexní kostýmní řešeníStieglerová, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-15Magisterská práce se zabývá divadelní hrou Don Carlos od Friedricha Schillera. Snaží se zachytit všechny inspirační zdroje, které předcházeli formování výsledné koncepce. Jedná se nejenom o historické zdroje, nabízející i jiný pohled na postavy a události, ale také o další prameny, které postupně vedli k pochopení celkové atmosféry. Součástí práce jsou i rozbory inscenací, které nabízejí odlišné pohledy na dané téma. Druhou půlku práce se věnuji výhradně vlastní koncepci a to i inspiracím k jednotlivým postavám. Je zde obsažen i rozbor klíčových momentů vybraných situací a pro charaktery podstatné údaje obsažené v pěti dějstvích. Závěrečná část se věnuje analýze všech postav a představení konkrétního řešení jejich kostýmu. V obrazové příloze jsou tato řešení vyobrazena formou návrhů.
- Giacomo Puccini "Madama Butterfly" - komplexní kostýmní řešeníAndučičová, Inés(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-17V magisterské práci představuji kostýmové návrhy pro operu Madame Butterfly od Giacoma Pucinniho. Čtenáři skrze písemnou reflexi akademického zadání přibližuji proces, základní východiska a studium japanismu pro výtvarný koncept operního díla a jeho vliv na evropskou kulturu a oděv. Práce je dělena do pěti částí. První část se věnuje pojmu „japanismus“ a jeho konkrétnímu znaku a příkladu ve výtvarném vyobrazení. Ve druhé a třetí části čtenáři přibližuji estetiku tradičního japonského divadla a krásu ženy. Čtvrtá kapitola je věnována uměleckému směru a hnutí, secesi, ve kterém se naplno projevil vliv Japonska a tím výrazně propojil Východ se Západem. Poslední, pátou kapitolou dávám do souvislosti tvorbu Giacoma Pucciniho, konkrétně operu Madame Butterfly, se studiem japonské kultury. Představuji jednotlivé kostýmové návrhy a výslednou realizaci jednoho z nich.
- Komplexní kostýmní řešení opery Antonína Dvořáka "Rusalka"Stepunina, Mariia(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-19Tato diplomová práce se zaměřuje na kostýmní řešení opery Rusalka od Antonína Dvořáka. V první části analyzuje historický kontext, vznik libreta a spolupráci s Jaroslavem Kvapilem, a zabývá se mýtem a mytologií v opeře. Dále zkoumá pohanství, smrt ve staroslovanském a současném kontextu, a existencialismus s důrazem na ztrátu identity a svobodu. Inspirace pro návrhy čerpá z Carsenovy inscenace, protestantského náboženství, dekadence, secese, symbolismus, manga, filmů a vlastní poezii. Analýza postav rozděluje lidský, vodní svět a mezisvět, s detailními návrhy kostýmů napříč dějstvími opery. V závěru jsou prezentovány finální kostýmní řešení, zahrnující detailní popisy, s cílem co nejlépe vystihnout atmosféru opery a charakteristiky postav.