Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "ŠTĚPÁNEK, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadlo za divadlemDrastíková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-19Ve své magisterské práci se zabývám konceptem hraním rolí v civilním životě, jako nezbytné součásti fungování společnosti. Každý jsme herci, scénografové i režiséři svých životních rolí. Cílem mé práce je samotné bádání a polemika nad konceptem rolí, jeho nepostradatelnosti a nevyhnutelnosti společnosti. Veškerá společenská interakce je rámcována divadelními a dramaturgickými paradigmaty, které udávají tón interakce. Je potřeba si osvojit umění hraní rolí, management dojmů, sebeprezentaci a sebedramatizaci pro ukotvení strategičtější a bezpečnější pozice ve společnosti.
- Lulu, Ellie or LilyMastora, Emmanuela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-01-13The topic of this Master thesis is an analysis of the female positioning in societies throughout the years. Derived by the theatrical play ‘Lulu’ that is consisted by The Earth Spirit and Pandora’s Box and written by the German playwright Frank Wedekind (1864-1918). Matters as the depiction of femininity and its subtle connection with the politics around female clothing, in a more modern concept, enriched my research on the topic and extended it to contemporary aspects of social favoritism, marginalization and how porn industry uses female body. I hereby try to point out that discrimination is not based on personal factors but it could be aiming anyone not complying with the norm that society and fashion industry dictated.
- Religion in beat generation and madness as identityEmir, Lidya Arinna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-08This thesis is a scenographic and sociological research, by taking reference from Allen Ginsberg’s Howl as well as Beat Generation, it covers the topics of eclectic religious undertone found in the literature of the Beatniks and how was this religious aspects were providing the sense of community, new consciousness and identity for the misfits in the counterculture. Second part, to be able to find a correlation between the “Howl” and the non-conforming poetic quality of it, non traditional theatre types are covered. Third part of the thesis is visual outputs from reimagining the poem as an immersive theater experience by sticking to interpretation of the text under the topics of religion&madness.