Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy podle vedoucí "MACHKOVÁ, Markéta"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Experiencing EmptinessZiółkowska, Aleksandra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-19In this thesis, the title of which is ''Experiencing Emptiness'', I have tried to develop the theme of feeling emptiness and struggling with it – based on my previous theatrical activities, as well as while studying Authorial Acting at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy at DAMU. In order to take a closer look at this concept, I used an analysis of my own stage work, an analysis of my experiences, an analysis of my own texts that I wrote during my studies and I connected my experience with works of other authors, such as Peter Brook, Jerzy Grotowski, Berolt Brecht or Ivan Vyskočil. This work is a self-reflection on my own work and my fears. Here I wondered where certain emotions come from in me and where the fear of experiencing emptiness comes from. I came to the conclusion that studying Authorial Acting brought me many answers and opportunities for self–development.
- Reflexe v prostoruNovák, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-19Bakalářská práce Reflexe v prostoru ohledává možnosti reflexe jakožto situace, kdy se reflektující vztahuje ke své vlastní prožité zkušenosti. Autor využívá vlastní praktické zkušenosti ze studia na KATaP DAMU, pracuje s lingvistickou analýzou, publikacemi a studiemi z pedagogiky a studiemi zabývajícími se disciplínou dialogického jednáním s vnitřním partnerem. Tyto jednotlivé zdroje konfrontuje a snaží se nalézt odpověď na otázku „Jak zkušenost znovu otevřít a přistoupit k ní i jinak než na základě racionálně-slovního vyjádření?“ V první, teoretické části se mimo současných pedagogických studií text opírá o humanistickou teorii Carla R. Rogerse a koncept pedagogiky utlačovaných Paula Freireho. V druhé části autor prozkoumává data z reflexí, které vedl v rámci divadelních workshopů. Analyzuje slovní, fyzické i emoční projevy reflektujících a hodnotí jednotlivá zadání a prostředí, které byl schopný reflektujícím vytvořit, vzhledem k výzkumné otázce. Práce dokazuje, že zásadními aspekty pro znovuotevření zkušenosti v rámci situace reflexe jsou bezpečné prostředí, podpora aktivního přístupu reflektujících a individuální přístup k pedagogické situaci.