Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy podle vedoucí "JANDA ROGLOVÁ, Tereza"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hlas jako výzva k tvorběDrábková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-22Diplomová práce objasňuje základní pojmy z oblasti hlasu a hlasových poruch, zabývá se tvorbou hlasu, funkcí hlasotvorných orgánů a řeší, jaký vliv mají možnosti hlasu a jeho proměnlivost na tvorbu. Autorka se v této diplomové práci snaží odpovědět na otázku, proč je proměnlivost vlastností a možností hlasu pro její tvorbu tak určující. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola vysvětluje základní poznatky o hlase, o hlasotvorných orgánech, které jsou potřebné k hlasovým projevům, o základních vlastnostech lidského hlasu a o jeho vývoji. Ve druhé kapitole je nastíněna problematika hlasových poruch. Podrobně jsou popisovány především hlasové poruchy, jimiž trpí autorka diplomové práce. Tyto hlasové poruchy totiž úzce souvisí s tvorbou, která je analyzována ve třetí kapitole. Třetí kapitola se zabývá způsobem a mírou ovlivnění tvorby hlasem. Stěžejním tématem je zde proměnlivost hlasu, která dává člověku možnost nahlížet na sebe různými způsoby. Dále jsou rozebírány možnosti hlasu, jejich využití a vliv na tvorbu.
- Vývoj mé hudební autorské a interpretačn í činnostiDrábková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-13Práce se zabývá otázkami tvorby a interpretace písní, mírou autorského vkladu v různých hudebních uskupeních, inspirací a vlivy na písňovou tvorbu, vztahy interpreta s autorem a interpreta s divákem a v neposlední řadě dorůstáním k vlastním textům. Je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly pojednávají o potřebě vyjadřovat se psaním písní, o cestě k mé písňové tvorbě a o tom, co mě k tvorbě po tematické i po hudební stránce od útlého věku inspiruje. Ve čtvrté, stěžejní a nejobsáhlejší kapitole se zabývám tvorbou písní, tedy styly a typy skládání a podněty pro jejich tvorbu. Poté rozebírám své textařské sklony a dorůstání ke své vlastní písňové tvorbě. Dále popisuji práci s aranžemi a interpretacemi svých písní, jejich proměny v průběhu času a možné experimenty. Nakonec řeším míru autorského vkladu v různých hudebních uskupeních, otázky různých pojetí interpretace písní, otázky interpreta, který je zároveň autorem, a vztah k divákovi, kde vysvětluji svou představu imaginárního diváka.