Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing podle vedoucí "DVOŘÁK, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Archaeology of Editing Rhythm:Tseng, Michelle Tzu-Man(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-06The thesis explores the concept of slow cinema through the works of the Malaysian-Taiwanese auteur Tsai Mingliang, examining his techniques and effects to craft nuanced depictions of boredom and distinctive pacing in two-dimensional (2D) cinema and Virtual Reality (VR) platforms. Drawing upon film theories informed by Bergsonian temporal epistemology, the research investigates Tsai Mingliang's minimalist film language in hyperbolic realism, understood as a response to the modern view of linear time propagated by Colonialism. Within the framework of media archaeology, the study analyses Tsai's distinctive use of stasis' in editing. By contrasting the feature film Days with his VR experiment The Deserted: VR, the thesis highlights its contribution to the discourse on film languages and the evolving interplay between cinema and VR film.
- Střižna jako „black box“ a střih jako gesto:Šatunova, Varvara(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Bakalářská diplomová práce si klade za cíl historicky a filosoficky kontextualizovat fenomén tzv. „black boxu“, neboli "černé skříňky", a zabývat se jím nejen jako částí „aparátu“, ale především porozumět mu jako kulturnímu a metaforickému symbolu digitalizované současnosti. Práce vychází z poznatků mediální teorie Viléma Flussera, přičemž jejím základním teoretickým východiskem je porozumění a kritické zhodnocení jeho konceptů kódu a gesta, porozumění problémům, které tyto koncepty odkrývají v současné postmoderní společnosti, a následně aplikace myšlenek Viléma Flussera na dané problémy. Ve výzkumné části bakalářské práce jsou následně tyto poznatky aplikovány na praxi filmového střihu, kdy je na jedné straně možné vnímat střižnu jako "black box", na druhé pak střih jako specifické tvůrčí gesto. Tyto dvě roviny jsou posléze návzájem komparovány.