Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "DVOŘÁKOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Digitální řízení divadlaHoneiser, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Diplomová práce s názvem Digitální řízení divadla se zabývá implementací a využitím digitálních technologií a informačních systémů v divadelních institucích. Práce zdůrazňuje roli digitálních technologií v modernizaci produkce, správě dat a komunikačních procesů, které jsou klíčové pro efektivní provoz divadel. Zkoumáním strategického řízení IT a rozhodovacích procesů tato práce poukazuje na význam propojení digitální strategie s cíli organizace pro zlepšení celkového výkonu. Výzkum se zaměřuje na jedinečné výzvy digitální transformace, kterým čelí divadla, a porovnává je s širšími snahami o digitalizaci v rámci organizací. Na příkladu Paláce Akropolis práce poskytuje podrobnou analýzu divadelního ERP systému KOPR a ilustruje jeho dopad na provozní efektivitu. Cílem této práce je nabídnout poznatky a pohledy na problematiku digitální transformace v oblasti řízení kulturních institucí.
- Režim de minimis v rámci financování divadelJonášová, Helena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-20Překládaná diplomová práce se zaměřuje na problematiku režimu de minimis v rámci financování divadel v České republice. Režim de minimis je jedním z nástrojů spravování financí z veřejných rozpočtů ve vztahu k podnikům na území členských států Evropské unie. Protože se jedná o prvek tzv. veřejné podpory se značně selektivními rysy, je s ohledem na ochranu hospodářské soutěže regulován prostřednictvím řady legislativních aktů Evropské unie. Tyto regulace ve formě nařízení pak přímo zasahují do právních řádů jednotlivých členských zemí. Cílem diplomové práce je zmapovat, do jaké míry ovlivňuje režim de minimis možnosti českých divadel získávat dotace a granty z veřejných rozpočtů a tedy zjistit, jak v konečném důsledku ovlivňuje právo Evropské unie finanční situaci divadel. Zkoumaná je nicméně také situace na straně poskytovatele, a to na všech úrovních, aby bylo možné definovat problematiku celkově. Teoretickým podkladem práce jsou relevantní právní akty, iniciované Komisí EU a komentáře k nim. Nedílnou součástí práce jsou také grantové a dotační výzvy jednotlivých poskytovatelů v ČR. Praktická část diplomové práce se opírá o zevrubný výzkum českých divadel a jejich vztahu k režimu de minimis. Cenný zdrojem dat byl také Rejstřík registru de minimis.