Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "DUFEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 26
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Beze stopyHoleček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Příběh svou mužů žijících na okraji společnosti. Jejich situace se zkomplikuje, když potkají Blanku s malým synem.
- Bolest na hrudníkuBorecká, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-15Scénář Bolest na hrudníku není jen příběhem dvou hlavních postav Jasmíny a Alexe, ale snaží se napodobit proud vědomí a není vlastně podstatné, komu tento proud myšlenek patří. Patří všem postavám, které mu jsou schopny naslouchat a patří všem, kteří mu naslouchat chtějí. A tak je tu zoobrazena minulost i bolest. Bolest je zde příčinou toho, že postavy dokáží naslochat svým vnitřním hlasům a dokáží předjímat skutečnost, ale někdy nedokáží a nemohou žít prostým každodenním životem tak jako ostatní.
- Coppolova cesta ke "Kmotrovi"Kocábová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-15Diplomová práce ?Coppolova cesta ke Kmotrovi? pojednává o situaci, která předcházela natáčení, o tehdejším stavu filmového studia Paramount a o náročných přípravách produkce, která v mnohém ovlivnila finální pojetí filmu. Ve druhé části je analýza tématu a příběhu Michaela Corleoneho, která polemizuje s mýty a skutečností opravdové americké mafie.
- Dramatické aspekty řeckých mýtů: MédeiaBorecká, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Ve své práci se zabývám především tím, co je to mýtus a co si lze představit pod pojmem mytologická postava. V první části své práce se věnuji shrnutí některých teorií vědců z různých vědních oborů a také postavě Médeii, která je pro mou práci stěžejním tématem. Věnuji se zde i zpracování mytologické postavy Médeii v literatuře, protože řada filmových děl vychází právě z literatury ale také se zabývám konkrétními filmy, které zpracovávají každý po svém postavu Médeii a to filmy: Medea, Lars von Trier, Medea, Pier Paolo Pasolini, Medee Miracle, Tonino de Bernardi, Náměstí Spasitele, Krzysztof Kreuze a Joanna Kosová-Krauzeová.
- Filmová cesta Igora ChaunaKozák, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Analýzy Chaunových filmů s duchovní tematikou kombinované s úryvky z jeho osobních textů. Jejich chronologické uspořádání by mělo vytvářet ucelený obraz o tom, co to vlastně znamená "duchovní cesta" Igora Chauna a jak se projevuje skrze jeho filmy.
- Hraná tvorba pro generaci AlfaKováříková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-29Tato práce si klade za cíl zkoumat druhy produkovaného obsahu pro současnou mládež a způsoby jejich distribuce. Práce se zaměřuje na v současnosti nejmladší generaci – generaci Alfa –, která nepoznala svět bez moderních technologií. Jakou má tato generace diváckou zkušenost? Jakými způsoby sleduje filmy? Čím se liší od svých předchůdců? A jaké nové možnosti se pro tvůrce s rozvojem moderních technologií otevírají? Tyto otázky jsou zkoumané na třech hlavních distribučních kanálech: kinech, televizním vysílání a internetu.
- Ježíš Nazaretský - herectví ducha ve filmuStehlíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-12
- Maska a tvář komedie po italskuToul, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-11Snahou práce bylo pokusit se nahlédnout na plodné období italské kinematografie šedesátých let jiným zorným úhlem - přes žánr komedie po italsku. Zaměřit se na ty, kteří tvořili souběžné s Velikány a kteří, mnohdy zaslouženě, mizí v jejich stínu. Přesto je však mezi těmi menšími možné najít autory osobité a díla výrazná. To že jsem se nakonec dostal i na území Velikánů není nic překvapivého, žánr komedie po italsku je tak široký, že se do něj vejde leccos a tak mnohdy zpracovává táž témata jako oni, pouze vypráví v lehčím duchu. Pokusit se v ryze italských souvislostech vystopovat její specifikum, a vytvořit přehled sloužící k lepší orientaci na území, kde ještě žijí lvi.
- Motív cudzinca vo filmovej tvorbe Atoma EgoyanaŠperkerová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-15Diplomová práca sa zaoberá filmovou tvorbou kanadského režiséra Atoma Egoyana. Obsahuje podrobnejší prehľad jeho filmografie rozdelenej na niekoľko období. Pozornosť je venovaná hlavne celovečerným filmom, ale i dôležitým krátkometrážnym filmom. Okrajovo sa venuje televíznej tvorbe. Samostatnou tematikou je arménska etnicita. Opakujúcimi sa témami v tvorbe Atoma Egoyana sú vplyv komunikačných technológií na ľudské vzťahy, odcudzenie, dysfunkčná rodina, identita jedinca a pod. Rozbor jednotlivých filmov sa sústredí na spôsob narácie, štruktúru, typické tvorivé znaky a štýl, a predovšetkým na charaktery. Dramaturgická analýza je orientovaná hlavne na psychologické a sociologické aspekty.
- Neukazuj bílé zubyKroupová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-14Komedie o osmileté nynce, nutriích, drogách, Nině Hagen a cestě do Reichu
- PavučinyŠperkerová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-15Scenár celovečerného filmu je spojením dvoch paralelných príbehov. Hrdinkou prvého príbehu je 20-ročná Daniela, hrdinom druhého príbehu je 28-ročný Šimon. V obidvoch príbehoch je nahliadnuté do ich zložitých rodinných vzťahov, tiež priateľských a partnerských. Daniela a Šimon musia urobiť dôležité životné rozhodnutia. Musia preskúšať svoju vernosť, spolupatričnosť a toleranciu, vziať do úvahy viaceré ohľady, ktoré sú v rozpore a rozhodnúť sa v prospech seba, alebo druhého. Ich vnútorný svet je vystavený konfrontácii s vonkajším svetom. Dejová línia sa sústreďuje na psychologickú drobnokresbu hlavných i vedľajších postáv.
- Práce s rušením čtvrté stěny v komediálních seriálechStarečková, Věra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-26Tato diplomová práce zkoumá, jak je pracováno s fenoménem rušení čtvrté stěny v britských komediálních seriálech Miranda a Potvora. Přestože by se mohlo na první pohled zdát, že rušení zaběhlých vypravěčských konvencí distancuje diváka od daného díla a protagonistů, jež sleduje, hypotézou této práce naopak je, že je prostřednictvím rušení čtvrté stěny prohlubováno divákovo napojení se na postavy, jež oplývají silnou komickou perspektivou. Ukázalo se, že kromě významného posílení pouta mezi postavou a divákem se rovněž pomocí tzv. přímého oslovení podařilo podtrhnout ústřední témata analyzovaných děl.
- PřítomnostSláma, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Patrik dívku zuřivě dobíhá, zvolňuje, vidí, že Julie jde najednou sotva krokem. Předbíhá ji, stoupne si jí do cesty. Julie se ho snaží obejít, ale Patrik ji nepustí. Julie rezignuje, zastavuje se. Zdá se, jako by měla problém se zhluboka nadechnout. Patrik: Co je ti? Dívka se sesune na zem. Opře se o strom. Patrik se sehne k ní. Patrik: Tak co je ti? Julie těžce oddychuje. Odtlačuje Patrika, dělá si kolem sebe prostor, zdá se, že jí to pomáhá. Pomalu se zklidňuje. Patrik jí znova nabídne ruku. Julie se jí chytne a s obtížemi vstane. Jdou dál po lesní cestě, Julii dělá dýchání velké obtíže, každou chvíli se musí zastavit. Patrik drží křečovitě její dlaň ve své. Dvojice mizí v dálce mezi stromy. V lese je ticho. Zatmívačka. Tma.
- Řeč slov (o fikčním dialogu uprostřed filmu)Karásek, Bohdan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-12
- RevizorDusová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-14Komedie o Jaroslavovi, který pracuje jako revizor, ale radost z toho nemá. O Jaroslavově matce, její svérázné výchově a pohledu na svět. O starším bratrovi Tomášovi, který odmítá dospět. O Jitce, která hledá lásku, ale nemá ráda revizory. O tom, kam až může hrdiny dovést jedna zdánlivě neškodná lež.
- RodinaMikulková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-15Scénář : celovečerní film odehrávající se v současnosti a zabývající se tamatikou dospívání a problematikou sexuálního zneužívání. Příbeh pojednává o 14ti leté Lídě, která zažívá své první lásky a prátelství. V otčímovi nachází náhradního otce a zažívá po dlouhé době chvíle klidu. Otčím se ze začátku jeví jako opora celé rodiny, brzy však Lídu a celou rodinu hluboce sklame. Nějaký čas trvá, než se situace natolik vyhrotí a členové rodiny jsou připraveni problém radikálně řešit. Důleřitou roli také sehraje Lídin bratr Vašek,který rovněž prožívá období dospívání a k otčímovi si nikdy nenašel vřelý vztah. Obě děti i jejich máma vycházejí z příběhu jako pevnější osobnosti, přesto, že ne všecky problémy se jim podařilo odstranit.
- ScénářTitka, Štefan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-11Tato práce se zabývá vznikem, vývojem a následnou standardizací formy amerického scénáře. Velká část práce je pak věnována konkrétní analýze jednotlivých formálních prvků, především jejich vysvětlení a názorné demonstraci způsobu užití v běžné scenáristické praxi.
- Scénář - text, který neexistujeProvazník, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Subjektivně laděná práce se zabývá vztahem mezi scénářem a jeho realizací. Tělo textu tvoří především srovnávací analýzy scénářů a filmů - konkrétně u snímků Ryna, Děti noci a Děvčátko, a teoretická kapitola vycházející z eseje P.P. Pasoliniho Scénář jako struktura, jejímž cílem je stát se jinou strukturou. K práci je přiložený rozsáhlý rozhovor se scenáristou a režisérem Ivanem Passerem.
- Šibalství v českém filmuCsicsely, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-27Tato diplomová práce mapuje fenomén šibala v historii českého a československého filmu. Postava šibala má v českém kulturním dědictví výraznou roli, jak svědčí popularita postavy Švejka i jiných literárních šibalů (např. Saturnina či Dítěte z Obsluhoval jsem anglického krále). Šibalství však není v teoretických pracích o českém filmu reflektováno. Proto nás zde zajímá jeho přítomnost nebo nepřítomnost v daném materiálu, popřípadě jeho specifika, proměny apod. Obšírná definice, která se zabývá jednotlivými atributy této archetypální figury, nejprve ustavuje základní konstantu, která je poté odhalována v jednotlivých etapách československé a české kinematografie. V konstantě se kromě rysů samotné postavy – jako je absence morálky, nezodpovědnost, ambivalence, neočekávanost apod. – reflektují rovněž jejich důsledky pro vyprávění, tedy i funkce šibala. Postava šibala má výraznou roli při formování počátků filmové řeči v rámci žánru „slapstick“ (v češtině často nepřesně filmová groteska). V československém němém filmu se tyto tendence však projevují jen omezeně. Výraznější projevy šibalství přichází až s českou meziválečnou veselohrou a výraznými hereckými typy jako byl např. Vlasta Burian, příp. V+W. Originální podoby nabývá šibalství v období nové vlny, později i u některých novovlnních tvůrců. Postupným ohledáváním tak skládáme velmi rozmanitý, někdy i rozporuplný obraz šibala v českém filmu, jenž zahrnuje jak část nejpopulárnějších děl české komedie (U pokladny stál…, Jáchyme, hoď ho do stroje!, Postřižiny, Dědictví aneb Kurvahošigutntág), tak i bytostně autorské počiny (Sedmikrásky, Vtáčkovia, siroty a blázni, Slavnosť v botanickej záhrade). Na základě tohoto obrazu se v závěru volněji zamýšlíme nad rolí šibalství v české národní identitě.
- Svazujici živel vodyLitschová, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-14Práce Svazující prvek vody se věnuje postavám žen z vody v evropské (potažmo západní) kultuře – mořským pannám, vodním vílám, selkiím apod. Důraz klade na opakující se tragické vyústění jejich příběhů. Snaží se poukázat na pradávnou a stále pokračující tradici nešťastných osudů těchto bytostí. Uvádí konkrétní příklady postav z mytologií a pohádek, jejichž odraz hledá v kinematografických dílech. Práce je uvedena kapitolou o symbolismu vody. Dále pokračuje stručným nastíněním vzniku představ vodních bytostí obecně. Na tuto kapitolu již navazuje vymezení pojmu mýtus z psychoanalytického pohledu. Příklady konkrétních mytologických femininních bytostí z vody pochází z antické, slovanské, keltské a středověké mytologie. Další kapitola vymezuje pojem pohádka, a to též z pohledu psychoanalytiků. Uvádí příklady pohádek o vodních vílách například z pera Charlese Perraulta, bratří Grimmů, Boženy Němcové, Karla Jaromíra Erbena či Hanse Christiana Andersena. Poslední část je věnována filmovým dílům, v nichž ženy z vody vystupují. Detailnějšímu zkoumání jsou podrobeny snímky Malá mořská víla Karla Kachyni, Vábení sirén Agnieszky Smoczyńské a Ondine Neila Jordana.