Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "DOMINKOVÁ, Petra"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Autenticita ve fikčním filmu. Analýza trilogie Before Richarda LinklateraEichlerová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-27Tato diplomová práce se zaobírá autenticitou ve fikčním filmu. Z hlediska autenticity analyzuje trilogii Before: Before Sunrise (Před úsvitem 1995), Before Sunset (Před soumrakem 2004) a Before Midnight (Před půlnocí 2013) Richarda Linklatera. Dílo nezávislého amerického režiséra je vybráno k analýze mj. proto, že jedním z autentizujících postupů je využití přirozeného stárnutí herců (ve fikčním filmu novátorské). V souvislosti s trilogií Before je termín autenticity poměrně frekventovaný, přestože ne všechny Linklaterovy filmařské techniky mají autentický charakter. Práce shrnuje, co si pod nesnadno vymezitelným pojmem představit. Na autenticitu v trilogii Before nahlížím zejména ze scenáristického úhlu pohledu; ať už se jedná o dialogy, strukturu vyprávění, postavy aj. Vzájemná detailní komparace posledních verzí scénářů s výslednými filmovými zpracováními tvoří jádro původního výzkumu. Práce registruje významové posuny, k nimž mezi literárním scénářem a výsledným audiovizuálním dílem došlo. Nepomíjí však ani techniku snímání, herecké uchopení či tematickou bohatost dialogů.
- Od samoty přes les a moře až k šílenství:Karásek, Jan Jindřich(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-26Tato práce se zabývá dílem Roberta Eggerse, konkrétně jeho filmy Čarodějnice (The VVitch) a Maják (The Lighthouse). Tato porovnání určí jejich principiální témata a přesahy, a v závěrečné analýze nastíní metody Eggersovy práce a tvorby hororových filmů s pomocí vyvolaných pocitů samoty v nehostinném prostředí (maják, temný les). Dále práce zkoumá audiovizuální motivy, kterými autor docílil pocitů děsu a hrůzy, rozebírá místa, ve kterých se děj jeho filmů odehrává, a pokouší se shrnout získané poznatky do didaktického rámce použitelného dalšími vědci či filmaři. V teoretické části se práce věnuje přesahům hororových filmů do oblasti psychologie, genderu a socioekonomické oblasti. Metodologicky využívá komparace filmové tvorby autora, rešerše odborné literatury a dalších metod kvalitativního výzkumu.
- Práce se strachem ve filmové sérii VetřelecDvořáček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-27Tato magisterská práce porovnává budování dramatického napětí, atmosféry a strachu ve filmu Vetřelec a jeho třech pokračováních, Vetřelci, Vetřelec 3 a Vetřelec: Vzkříšení, a to pomocí analýzy přístupu jednotlivých tvůrčích týmů na příslušných snímcích. Práce se konkrétně zaměřuje na emoci strachu, na filmové monstrum a vývoj hlavní postavy napříč jednotlivými díly.
- Televizní tvorba pro náctiletéHlásková, Vendula(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-14Tato práce detailně analyzuje žánr tzv. televizních teen dramat, tedy seriálových televizních pořadů pro náctileté a o náctiletých, s účelem představit daný žánr jako atraktivní platformu i pro české tvůrce, kteří ve své originální tvorbě v současné době na teenagery v podstatě necílí. Ve své první části se práce zabývá cílovou skupinou, tedy současnými teenagery. Vedle popisu psychosociální podstaty daného období lidského života, které je zásadní jak pro pochopení cílové skupiny, tak pro utváření uvěřitelných postav, se zmiňují i současné trendy konzumace audiovizuálního obsahu s přihlédnutím k distribučním strategiím digitálních a online médií. Následně se práce věnuje předchůdcům popisovaného žánru a stručně zaznamenává jeho vývoj od televizní prehistorie po současnost a to jak na úrovni světové, tak lokální. Současný stav podoby tohoto žánru se práce snaží popsat v přehledové kapitole, kde vybírá a popisuje několik typologicky rozmanitých zástupců daného žánru. Zcela konkrétní důvody, proč je teen drama zajímavé pro jakéhokoliv tvůrce, přináší případová studie světově úspěšného seriálu 13 důvodů proč. Teen drama je v této práci představeno jako universální žánr, jehož devízou je vstřícná a liberální cílová skupina, nutnost otevřeně hovořit o stavu současné společnosti, snadná adaptabilita na technologie 21. století a universální lidské prožívání, které je vlastní všem, co si dospíváním buď procházejí nebo již prošli.