Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "KOLÁŘ, Viktor"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bachelor exhibition series: My IranPuc, Jurij(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Napad je predstavit Iran na nelinearny spusob. Z naivnicho do componovanich je pokus kombinovat ruzne fotograficke stily a formaty a s tim zmenit pre konceptualni predstavu o takove zeme jako Iran. Spusob prezentace je fraktalizovanej. Form prezentace se snasi diktovat jak bich se vlaste obrazy mely cist. I kdyz je tezky predstavit zeme jako Iran jsem se snasil ji odprezentovat bez pouziti urcitich stereotypu a koncentrovat na interny hre jednotlivych obrazu.
- Contemporary British photographyTomše, Bojana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18The theoretical dissertation is an overview of photographic practice from the 1990´s until the befinning of 21st century in the British nations.
- Enduring FreedomVosáhlo, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-21Soubor Enduring Freedom zachycuje válečné simulace napodobující válku v Afghánistánu na území České republiky. Jedná se o fiktivní válečnou reportáž z bojiště střední Asie, respektive ze soukromých airsoftových her, které tento konflikt přehrávají a interpretují. Selekcí a specifickým snímáním jsou tyto hry zobrazovány jako skutečné válečné události. Forma a jazyk válečné fotografie se důsledně uplatňuje na poměrně výstřední víkendovou zábavu. Fikce a realita se zde protínají.
- Free Tibet movement in NepalJarlbro, Olof(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16
- Home lightingLoucaides, Andreas(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Because of the conflict that took place in Cyprus between the Turkish ? Cypriot and the Greek ? Cypriot community in the period 1963-1974, still exist abandoned Turkish- Cypriot villages in the south of the island where the Greek- Cypriots live. The series ?Home Lighting? is an attempt to combine the abandonees with the electric light, an electric light that connotes the human presence and to create a context of contradiction between the real and the unreal.
- IschemiaEgenes, Rune(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21A subjective presentation of the photographic series which I produced during my stay at Motol Hospital.
- Kosovo - on the threshold of a new eraMulla, Atdhe(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16
- Lost in KarabakhIbrahimova, Sitara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-2136 photographs of 36 persons lost in Karabakh, which are actually not on photographs, only their pesonal staff are there
- Nové dokumenty o směřování dokumentárně orientované tvo rby ve fotografii po roce 2000Douša, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18Hlavním cílem této práce je na konkrétních příkladech demonstrovat nejrozšířenější dokumentární přístupy uplatňované ve fotografii po roce 2000. Výběr se soustředí na autory, u nichž je fascinace problematikou a vizualitou vnějšího světa a potřeba tuto fascinaci reflektovat prvotním impulsem k tvorbě. Ryze konceptuální či jiné přístupy využívající oblast dokumentu pouze jako platformu pro jeho kritiku či analýzu média fotografie a jeho vztahu k estetičnosti či objektivitě, nejsou v této práci zahrnuty. Výběr autorů z důvodu rozsahu této práce není zdaleka vyčerpávající a neklade si za cíl plnit funkci objektivního přehledu. Jedná se o osobní výběr reprezentativních autorů balancujících ve své tvorbě v rámci širokého spektra dokumentárních přístupů. Ty zahrnují jak aktualizované formální postupy čerpající z tradice výstavy New Documents, kterou jsem si stanovil jako důležitý mezník v poválečných dějinách dokumentární fotografie, tak i přístupy zcela nové či fungující v nových symbiózách. Pozadí analýzy prací současných autorů je tedy tvořeno historickým kontextem a kritickým diskursem probíhajícím od 70. let, zpochybňujícím dokumentární funkci fotografie v kombinaci s jejím vztahem k estetizaci.
- The AmericansMulla, Atdhe(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16The idea that persists in almost every article or review about the photography book of Robert Frank "The Americans", besides the many variations, is that the work communicates a strong political message. However such affirmation seems to have been underdeveloped and no reference is given to any particular political principle or issue that the work might be addressing. One of the reasons, I suppose is to avoid affiliations with political philosophies or ideologies that in the USA are historically seen to be dangerous and are discredited in the public domain, the most promenent of which Communism. It has been a strong trend in Cold War America, especially during the 50-s with the almost inquisitiory congressional hearings led by Senator John McCarthy, to label any kind of strong criticism toward its society as Communist in nature. Frank also encountered this trend on the making of the pictures. Once he was asked to leave, at the Ford Motor plant at River Rouge, Michogan where a supervisor feared he might be a Communist. However Rober Frank was not a communist. Therefore if Frank´s work has political implications, it becomes necessary to outline some of the political principles that emerge or are reinforced by the images. His critique to society comes through a critique of the images it has produced and their representation. So the political controversy of "The Americans" comes as by implication of the fact that the existing modes of representation , dictated by editorial boards, had a clear political principle; maintenance and advancement of the status quo. The political controversy of Frank´s work is the invitation to reconsider the taken for granted idea of America as a successful, prosperous, full of possibilities type of reality, and he grasp it right at the center of human negligence, everyday life. In the first chapter of this thesis I will treat in brief the prevailing cultural context of the 20th century America and the tensions that shaped it. In the second chapter I will make use of Karl Marks, Herbert Marcuse and Max Webber to outline what is the prevailing political opposition of the status quo created by Capitalism, Consumerism and the Class society. This is not to assume that Robert Frank had any of the above in mind, but to show a path of where a political inquiry incited by "The Americans" could lead. In so doing in the last chapter I will analyze how Frank´s images can complement the ideas presented in chapter two and see how these ideas contribute to the images and the relevance to 21st century circumstances.
- working title "haram - not allowed"Samulionyte, Vilma(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15i would like to explore my observations of very closed saudi society from the point of person, who was able to see their inside life. i would combine the inside artificial beauty with cruel outside world of saudi arabia (in climate and law). there is a huge difference between allowed and prohibited in our and in saudi understanding of the world.