Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "GRYGAR, Štěpán"
Nyní se zobrazuje 1 - 19 z 19
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bakalářský výstavní soubor: Život je fuškaŠnajberková, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18V tomto projektu jsem se pokusila najít cestu k porozumění mladých žen. Název souboru Vlci v sobě zahrnuje samčí divokost těchto zvířat a velkou schopnost samic pečovat o svá mláďata, obě tyto vlastnosti jsou pro tato zvířata typická. V určitém věku se tyto dvě protichůdné vlastnosti dostávají do konfliktu. Pro mě je to věk kolem 30 let, kdy se dívky mění v opravdu dospělé ženy a rozhodují se, zda-li si stále uchovají svoji ?divokost?, anebo se jí vzdají a stanou se zodpovědnými matkami.
- Bez názvuKliment, Jáchym(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Partitury, plošné diagramy. Utkvělé myšlenky, obrazy a jejich záznamy
- Čím dál - tím blížVopátková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Počátkem tohoto souboru bylo nalezení skříňky s rodinnými negativy a jejich následné objevování. Některé snad nikdy nevyvolané fotografie dnes již ani příbuzným nic neříkají. Osoby a prožitky se tak z osobních a konkrétních stávají zapomenutými a neznámými. Výběr z nalezeného materiálu mě motivuje k aktuální vizuální a významové parafrázi. Dvojice staré a nové fotografie využívá schopnosti fotografie časového řezu. Podle míry ne/známosti staré fotografie navazuje nová fotografie tématicky přesněji nebo více volně. V případě méně známé předlohy význam vytváří samotné spojení dvou vizuálně souvisejících obrazů. V případě bližšího rozpoznání děje doplňuje vizuální souvislost i souvislost dějová ? vedle sebe jsou kladeny dvě podobné události, minulá a současná, které se stále opakují, i když v jiném čase. Paměť je něco jako prostor. (Aristoteles) Čím dál - tím blíž.
- Fiktivní filmové plakátyMalý, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )1) Fiktivni filmove plakaty Toto tema jsem si vymyslel, protoze zde mohu propojit vse co ve fotografii mam rad. Ma tvorba vznika z radosti a hravosti. Pri tvorbe plakatu mohu fotografii ozivit typografii a tak ji dat urcitejsi charakter a smysl. Fiktivni filmove plakaty jsou vytvorene kolazemi pomoci Photoshopu. Podkladem jsou portrety ci cista plocha, ktera je dokomponovana fotografiemi a pismem. 2) Foundation (zaklad, podklad, oduvodneni, opodstatneni) Tuto kolaz jsem vytvoril z fiktivnich plakatu, samostatnych fotografii a fotografii, ve smyslu vytvarne, vizualni grafiky. Vytvoril jsem tak vyobrazeni o triceti fotografii, ktere zaklad filmovych plakatu ¨posune¨ a divakovi tak umozni asociace a doufam, ze i reakce na nektera zobrazeni.
- Fotografie architektury a fotografie v architektuře Jacquesa Herzoga & Pierra de MeuronaVopátková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Bakalářská práce se zaměřuje na vzájemné setkávání dvou oborů, fotografie a architektury. Zkoumá vztah mezi realitou a její interpretací, způsob prostorové reprezentace a zpětný vliv těchto kategorií na architekturu. Konkrétně se věnuje autorům, kteří svou pozornost zaměřili na špičku současné světové architektury - švýcarský architektonický ateliér Herzog & de Meuron. Jedná se o autory doku-mentární i volné fotografie, součástí je i téma integrace fotografie přímo do archi-tektury samotné. Práce je rozdělena na několik částí. Nejprve jsou představeni architekti, jejichž dílo je tématem všech zmiňovaných fotografií. Následuje kapi-tola obecněji pojednávající o vztahu architektury a fotografie (podkapitoly per-spektiva, trend, umělý obraz, digitální obraz). Druhá polovina práce je věnována konkrétním fotografiím a je členěna dle Erica de Maré, který fotografii architektu-ry dělí na: ?Dokument?(I), ?Ilustraci?(II) a ?Obraz?(III). Jednotlivým kapitolám jsou přiřazeni autoři Margherita Spiluttini, Hisao Suzuki (I), Jeff Wall, Thomas Ruff (II), Hiroshi Sugimoto a Luisa Lambri (III).
- HamburgNárožná, Vanda(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Série fotografií, která bude vymezena místem, kde fotografie pořídím - v Hamburgu.
- Hans-Peter Feldmann, 44 stranStejskalová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Tato bakalářská práce se zabývá německým konceptuálním umělcem a fotografem Hansem-Peterem Feldmannem. Monografie je rozřazena do čtyř kapitol, nejprve pojednává o Feldmannově životě, poté následuje stěžejní část práce pojednávající o jeho díle, kde jsou analyzována Feldmannova témata sběratelství a všednost. Třetí kapitola je věnována specifickému smýšlení autora o sobě samém, závěrečná část zařazuje Feldmannovu tvorbu do širšího kontextu.
- HlasyLeinweberová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Fotografická instalace zobrazující portréty. Práce využívá interaktivní zapojení diváka. Porovnání zvukového a vizuálního otisku.
- Photography in Global MediaElínardóttir, María(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09By using traditional historical methodology and research, this text traces the history of photojournalism on a global scale and proposes a unifying theory that explores its changes over the past century. Contemplating everything from the beginning of photojournalism to the state it is today and where it is leading in its nearest future.
- Photography: Cost and ValueKholodayev, Alexey(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09The thesis aims to explore the relation between such notions as quality and cost in photography on the art market today by means of looking into it through historical background related to the topic, analysis of the notions of cost and value, their features, market mechanisms and tendencies and via practical analysis of the works of two most prominent artists: Andreas Gursky and Cindy Sherman.
- PřízrakyKarfus, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Ve své práci jsem se snažil ukázat změnu svého vztahu k fotografii za poslední rok. Stálý vývoj a změna osobnosti se zobrazí na výtvarné práci ovlivňované podvědomím, do kterého se ukládají nejen děje, ale i fotografické obrazy viděné kolem sebe. Zjednodušeně řečeno v prvním ročníku jsem se snažil zbavit nánosů a návyků ze střední školy, ve druhém ročníku jsem řešil své vnitřní já. Nyní jsem chtěl vyjádřit pocit dnešní obrazové zahlcenosti. Tento pocit, složitější a těžko formulovatelný jsem zpracoval ve své práci a spojil ho se svým ročním osobním bojem o významu fotografie. Odevšad na nás útočí fotografie a další obrazový materiál připravený něco prodat, o něčem nás informovat či dezinformovat. Na toto téma vznikla ještě závěrečná publikace. Nechal jsem se, spíše emotivně, ovlivnit klasickými díly. Nejsou to konkrétní odkazy na jednotlivá díla, spíše jsem se nechal inspirovat atmosférou. Snažím se pochopit dnešní dobu nejen ve vztahu k fotografii, ale i k dnešnímu stylu života, který je také obsažen v mém souboru ?Přízraky?. Název souboru je odvozen od životních zátěží vyjádřených obrazem, které si nese v sobě každý z nás podle svých životních zkušeností. Estetika mých fotografií je spíše klasická s použitím deníkových prostředků. Způsob záznamu je deníkový. Fotografie je dle mého názoru v krizi. Úpadek, ke kterému dochází, není jen díky technické dostupnosti. Estetika dnešní doby je masírována reklamním průmyslem na úroveň pásové výroby. Je těžké rozeznat kvalitní věc od zakamuflované tuctové věci. Lidé nemají čas a chuť se probírat množstvím fotografií (viz internet: foto z celého světa). Dostupnost fotografů i fotografické techniky se stává běžnou a rozeznat kvalitu je pro běžného laika těžké. Není divu, že dá potom přednost líbivé reklamě.
- Recyklace fotografieKetmanová, Karolina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato bakalářská práce se zabývá analýzou metody recyklace fotografie v umění. Recyklací je míněno užívání přejatých fotografií a jejich použití jako materiálu při tvorbě nového uměleckého díla. Metoda je zde rozebírána na příkladu díla umělce Christiana Boltanskiho, který ji používá soustavně od konce 60. let až do současnosti.
- Reflexe média fotografiePleslová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato bakalářská teoretická práce se zabývá tématem Reflexe média fotografie od počátků až do současnosti. Je to proud, kterému se v současnosti věnuje čím dál více autorů a přesto o něm ještě nebylo mnoho napsáno - především v nějaké srhnující ucelující formě. O to se ve svém textu snažím. V úvodu se věnuji možným technickým otázkám a filozofickým úvahám jež se autoři dotýkají nejčastěji. Nastiňuji počátky analytické fotografie a vizualismu. V hlavní části textu vybírám nejdůležitější fotografy věnující se reflexi svého média a zkoumám podrobněji jejich tvorbu. Rozbory některých českých zástupců jsou ještě doplněny o rozhovor, který umožňuje hlubší vhled do jejich způsobu myšlení a uvažování. V závěru obecně shrnuji význam této analytické vlny. Dospívám k závěru, že vývoj fotografie až sem, měl své důvody a byl nevyhnutelný. Zároveň vidím v dílech zmíněných autorů a jejich obracení se k sobě samým jakési naplnění fotografie v jejím vývoji.
- Smrt KarkulkyDiringerová, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16
- Thomas DemandKolský, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10V této práci se zaměřuji na dílo německého umělce Thomase Demanda. Nejprve tak činím na úrovni Demandovy metody a v druhé části textu se zaměřuji na tři rozdílná čtení jeho tvorby. Záměrem této práce je právě prezentace Demandova díla v koherentním kontextu a posouzení či syntéza různých interpretačních čtení, se zvýšenou pozorností vůči vztahu Demandova díla k realitě, tj. reprezentaci, a divákovi v rámci jeho percepce Demandových fotografií. Jako zásadní v Demandově tvorbě identifikuji moment sdružující motiv absence, uzavřenosti a vnitřnosti, které jsou společné všem interpretacím. Navrhuji také čtení Demandovy tvorby jako anticipující principy digitálního obrazu, potažmo fotografie.
- Umístění: nemístnéŽitňanská, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Soubor tematicky vychází z Hieronyma Boshe, vizuálně reaguje na borakoní malbu a představuje současná lidská monstra.
- What To Do With PhotographyVindiš, Tadej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Dealing with different aspects of photography. How photography changed its role through time and why had it now became one of main means of expression for contemporary society? Is it being overused? Photography is highly unique, it simultaneously established itself in the domains of science and art and commerce, without being strictly attached or had directly came from any of them. Why is it that photography in its original sense seems limited by itself? Do we understand it differently or is it that photography is now more alive than ever?
- ZátišíPelech, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Soubor představuje subjektivní pohled na městskou krajinu. Všechny fotografie jsou zhotoveny v identické oblasti (z jednoho mostu) a subjektivně zachycují charakter daného města. Soubor reflektuje přístup dnešní společnosti k hodnotám. Plýtvání a konzum vytváří nezměrně velké množství odpadu a zároveň větší nutnost vyrábět nové a nové produkty. Pak i velké a nákladné věci se stávají miniaturami, které pro nikoho nic neznamenají.