Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "MACHKOVÁ, Eva"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- "...a klidný bude Canterville"Hlubučková, Romana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-02Tématem této bakalářské práce je inscenace "...a klidný bude Canterville". se souborem Překvapený štrúdl ze ZUŠ Chlumec nad Cidlinou. Autorka nejprve píše o svém obrovském zájmu o dětské divadlo, o jeho vlastnostech a souvislostech. Poté popisuje Literárně-dramatický obor a prostředí Základní umělecké školy, soubor Překvapený štrúdl, kde uvažuje nad jednotlivými žáky i těžkostmi, se kterými se musela vypořádat. Poté se soustředí na novelu Strašidlo cantervilleské a jejího autora Oscara Wildea. Nejdůležitější a největší část této práce se pak soustředí na cestu od zmíněné literární předlohy k jevištnímu tvaru. Zvláštní pozornost je věnována dramaturgii, režii, scénografii a hudbě.
- Bohatýrské byliny a dramatická výchovaČmelíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-09Skupina dětí z dramatického kroužku v Benešově u Prahy je prostřednictvím starých ruských bylin seznámena s ruským jazykem, písmem, částí slovanské mytologie a životem starých východních Slovanů, poznává nejzákladnější rysy hrdinství bájného bohatýra a srovnává jej s hrdinstvím dnešní doby. Aktivity motivují k práci na divadelním představení.
- Co skrývá ilustrace. Dramatickovýchovný projekt zaměřený na národnostně smíšenou skupinu dětí druhé třídy v Britské mezinárodní školeKrátká, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Tato bakalářská práce popisuje projekt určený mezinárodní skupině dětí mladšího školního věku. Projekt byl realizován v angličtině v rámci vyučování dramatu na Britské mezinárodní škole v Praze. Jeho náplň byla založena především na práci s ilustrovanou knížkou Quentina Blakea Klaun. Hlavním cílem projektu byla podpora rozvoje představivosti a vyjadřovacích schopností dětí a z oblasti osobnostního a sociálního rozvoje zkoumal projekt především téma pomoci.
- Démonické bytosti Jizerských horKousalová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05Těžištěm práce je návrh a realizace projektu, který seznamuje děti ve věku jedenácti až čtrnácti let s pověstmi Jizerských hor. Zaměřuje se na neznámou skupinu, která má různé, tedy i žádné zkušenosti s dramatickou výchovou. V průběhu lekcí by si děti měly osvojit základní metody a techniky dramatické výchovy a rozvíjet schopnost spolupráce ve skupině. Dále by se měly zevrubně seznámit, pomocí regionálních pověstí, se strašidly Jizerských hor.
- Dramatické aktivity se senioryDemjanovičová, Soňa(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-09V bakalářské práci jsem popsala svůj pokus, ve kterém jsem zavedla dramatické aktivity v domově s pečovatelskou službou v Bristolu v Anglii. Čtenář se může seznámit s lekcemi, které jsem odučila ve dvou skupinách seniorů, do nichž byli účastníci rozděleni dle míry ztráty paměti. Zabývám se chováním jednotlivců nejen během aktivit ale i mimo ně, popisuji prostředí, ve kterém žijí. Snažím se zachytit změny, které mohly hodiny dramatické výchovy zapříčinit. V teoretické části se věnuji různým aspektům stáří a zkoumám, co tomuto období může dramatická výchova nabídnout. Součástí práce jsou přílohy, jež ukazují materiál, který jsem používala, některé výtvory skupin a podrobný popis chování účastníků při jednotlivých aktivitách.
- Efektivní využití metod dramatické výchovy ve vlastivědném projektu o svaté Anežce a Václavovi I.Holáková, Sandra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-26Tato bakalářská práce se zabývá efektivním využitím metod dramatické výchovy ve vlastivědném projektu o svaté Anežce a Václavovi I. Prozkoumává život a dobu Anežky Přemyslovny a Václava I., zkoumá jejich téma i odkaz. Její součástí je charakterizace kolektivu třídy, kde se projekt uskutečnil, a podrobný popis plánu projektu s evidencí realizace. Bakalářská práce je zaměřena na studium komunikačních i kognitivních jevů, jevů týkající se výuky dramatické výchovy a jevů týkající se realizátorky projektu. Tyto jevy jsou odhalovány systematickou analýzou realizace projektu, který je evidován na podkladě videozáznamu. Na jejich základě autorka vyvozuje pro sebe nové cíle, které by měly vést ke zkvalitnění jejích kompetencí v profesní dráze učitelky.
- Hrdinové pražských pověstíGrödlová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-27Cílem této práce je vytvoření a realizace tří strukturovaných dramat pro děti ve věku 6-8 let, které dětem zprostředkují více perspektiv na problémové situace, ve kterých se nachází hlavní postavy tří pražských pověstí. První část práce je teoretická a pojednává se zde o předloze, kterou tvoří tři pražské pověsti – Faustův dům, O Golemovi a O ohnivém muži Na poříčí. Je zde charakterizována skupina, se kterou byl projekt realizován a jsou zde definovány krátkodobé a dlouhodobé cíle v oblastech osobnostně sociálního, dramatického a vzdělávacího rozvoje, které jsou vyvozeny z potřeb dětí této skupiny. Poslední část teoretické části je věnovaná metodám, které byly v projektu použity, zejména metodě strukturovaného dramatu, která je hlavní užitou metodou. V druhé části práce je popsaná struktura jednotlivých dílen a analýza jejich průběhu při realizaci. Závěr je věnován analýze toho, do jaké míry se podařilo naplnit krátkodobé cíle projektu.
- Malá čarodejnice jako námět pro dramatickou výchovu v MŠMíčková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-04Tato bakalářská práce se zabývá využitím dramatické výchovy v mateřské škole. Porovnává cíle, možnosti a způsoby předškolního vzdělávání a dramatické výchovy, nabízí vypracovaný dramatický projekt, který vznikl na základě knihy Ottfrieda Preusslera "Malá čarodějnice", popisuje a hodnotí jeho realizaci a výsledek, reflektuje pocity dětí, jejich rodičů a třídních učitelek.
- Návštěva salonní společnosti 19. století (Dílna se studenty gymnázia)Lažanová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Tato bakalářská práce se zabývá výstavbou a realizací projektu inspirovaného salonními společnostmi 19. století. K tomu využívá metod dramatické výchovy, jež jsou především zakomponovány do práce založené na literárních znalostech studentů. Projekt byl realizován ve dvou dnech na půdě ústeckého gymnázia se skupinou studentů, která je všeobecně považována za problematickou. Jedním z cílů projektu bylo dokázat, že je možné vést i v takto negativně označené třídě zajímavý projekt, který studenti přijmou s nadšením. Před samotnou realizací projektu proběhlo několik přípravných hodin, které sloužily k diagnostikování skupiny, podmínek a metod, za nichž bude možné konečný projekt zdárně realizovat.
- Pověsti Českých BudějovicKecová, Vendula(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-09Bakalářská práce se zabývá přípravou a realizací víkendové divadelní dílny pro děti ve věku od čtrnácti do šestnácti let, které již několik let navštěvují divadelní soubor Lannovka při DDM v Českých Budějovicích. Tématem této dílny byly pověsti Českých Budějovic. Mým hlavním cílem bylo touto dílnou děti motivovat a probudit u nich o naše město a jeho bohatou historii větší zájem. V práci je zachycena charakteristika skupiny dětí, výběr vhodné verze pověstí a jejich rozbor. Práce podrobně popisuje celý průběh divadelní dílny - práci s textem pověstí a pro děti neznámým hracím prostorem, vytvoření dramaturgicko - režijní koncepce, vymýšlení inscenačních prostředků, tvarování inscenace až k její konečné podobě a následné představení pro diváky.
- Slovanská pohádka jako námět k inscenaciKynčlová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-01-11Bakalářská práce mapuje inscenační proces zaměřený na lidovou pohádku, slovanskou mytologii a symboliku. Sleduje vývoj dětské skupiny dramatického kroužku, jehož cílem je mimo jiné vznik inscenace na motivy pohádky Karla Jaromíra Erbena. V bakalářské práci se okrajově zabývám problematikou slovanství a pohanství u nás, přičemž čerpám z dostupné literatury a zdrojů. Tyto poznatky uplatňuji při analýze lidových pohádek a následně je předávám žákům. Bakalářská práce sleduje zejména způsob, jak k předávání informací dochází, a jak jsou využity v inscenačním procesu.
- Srovnání práce se skupinami různého typu na pohádce O SmolíčkoviHonsnejmanová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Tato bakalářská práce se věnuje porovnání dvou různých učebních procesů, vedoucích k divadelnímu tvaru, se dvěma různými skupinami dětí na základě jedné literární předlohy. První část se věnuje dramaticko-výchovnému projektu ve Zvláštní škole a Pomocné škole v České Lípě. Druhá část dramaticko-výchovnému projektu, rozšířenému o tvořivé dílny pro malé diváky, v Základní škole a Mateřské škole Klíč s.r.o. v České Lípě . Třetí část se pak zabývá porovnáním práce v obou projektech, hledáním specifik i společných znaků a zhodnocením celého projektu.
- Výuka angličtiny dramatickými metodamiŠíp, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-27Tato práce se věnuje možné metodě výuky angličtiny jako cizího jazyka na prvním stupni základní školy s využitím prvků dramatické výchovy. Shrnuje metodické směry cizojazyčné výuky, popisuje a srovnává hlavní metody dramatické výchovy a metody anglického jazyka. V práci se zabývám tématikou dramatické hry a didaktickou hry, metodám výuky, principům cizojazyčné výuky. V další části se práce věnuje aplikaci jednotlivých metod dramatické výchovy jako je vstup do role, etuda, pantomima a improvizace do výuky angličtiny, popisuje lekce anglického jazyka vedené těmito metodami, včetně záznamu o průběhu jednotlivých lekcí. Tato práce je příkladem užití konkrétních metod.
- Zakládání dívčího skautingu v ČecháchKverková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-27Tato bakalářská práce se zabývá workshopem, připraveným pro dívky ve věku 11-15 let, které jsou členkami organizace Junák – český skaut, z.s. Tématem workshopu je zakládání dívčího skautingu v Čechách. Následně popisuje a reflektuje jeho realizaci a zabývá se metodami a technikami dramatické výchovy, které byly v průběhu workshopu využity. Též krátce seznamuje čtenáře s počátky skautingu.