Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "MÁLKOVÁ, Eva"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hercovo BytíKrupa, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-19Tato bakalářská práce se zabývá tématem samotného a rozvíjejícího se Hercova bytí. Hereckého subjektivního pohledu na sedm let strávených na dvou uměleckých školách a pobytu v programu Erasmus+. Autor se v této práci usiluje o vývoj, poznání a stagnaci svého hereckého života stráveného v různých školských podmínkách a divadelních prostředích. Od prvního studia na Janáčkově konzervatoři, pokračující DAMU, ale i zahraničního pobytu v Londýně Rose Bruford College a následného návratu na DAMU. Dále se zabývá dvěma autorskými projekty a to kolektivnímu přestavení Barunka is Leaving a druhému sólovému přestavení Bordeline-Syndrom. Téma Hercovo bytí je čistě subjektivní, sebepoznávací. Vytváří pohled na to, jak umělecký život dokáže při studiu herectví změnit mentalitu, názor, vývoj a postoj mladého člověka a začínajícího herce.
- Můj hlasVojtíšková, Vilma(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2025)Datum obhajoby: 2025-06-16Tato bakalářská práce se zabývá funkčním hlasovým vyjádřením prostřednictvím pravidelných hlasových tréninků pod vedením Evy Spoustové. Cílem bylo porozumět propojení hlasu s tělem, dechem, vnitřním stavem, psychikou a představivostí. Během společného tréninku vznikl sborník cvičení, která se vyvíjela od úplně základních až po formy přizpůsobené mým individuálním potřebám. Práce vychází z praktického přístupu, který neusiluje o vytvoření univerzální metodiky, ale spíše odráží subjektivní zkušenost jako nástroj vědomé práce s hlasem. Metodou byl pravidelný trénink, který vedl nejen ke zlepšení technických aspektů, jako je rezonance, artikulace a práce s dechem, ale i k vnitřní proměně postoje k vlastnímu tělu a hlasu. Klíčovým zjištěním je, že vše je vzájemně propojené hlas je výsledkem komplexního vztahu mezi tělem, dechem, představivostí a psychickým stavem člověka v daném okamžiku. Vědomá práce se středem těla, uvolňování napětí a specifická artikulační cvičení vedly k přirozenému a svobodnému hlasovému projevu. Výsledný soubor cvičení dokumentuje fyzickou, hlasovou a mentální proměnu a může sloužit jako inspirace. Práce zároveň otevírá možnosti pro další subjektivní výzkum v oblasti propojení hlasové práce s psychologií a psychosomatikou.
- Teoretické a praktické rozdíly jevištní mluvy na Slovensku a v ČecháchMikulová, Nataša(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19V této práci se zabývám obtížnostmi českého jazyka z pohledu rodilé Slovenky. Zkoumám problematiku rozdílu české a slovenské jevištní mluvy. Pomocí vlastních zkušeností předkládám v této práci postup a vlastní cestu, kterou jsem absolvovala, a která může pomoci, jako průvodce pro začátečníky se zájmem učit se a dosáhnout úrovně rodilého mluvčího v českém jazyce.
- Zpřítomnění, otevření a sebekontrola na jevištiBerecková, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-27Práce je koncipována jako reflexe od studia na Janáčkově konzervatoři až po absolventskou inscenaci ADA. Mapuje především práci s emocí na jevišti, jejím otevíráním, spouštěním, uchopováním, vývojem v rámci dramatického oblouku, pociťováním v rámci různých divadelních žánrů a následným uzavíráním emoce. Práce je psána spíše jako osobní výpověď a mapuje osobní tvůrčí vývoj.