Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle vedoucí "ERICSSON, Mikael"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 70 let violoncella na AMU v PrazePetrásek, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-06Tato práce pojednává o studijním oboru - violoncello od samotného vzniku školy až po součastnost. Text je uspořádán do tří kapitol. První část popisuje historii a jednotlivé pedagogy a jejich studenty. Druhá kapitola je ucelený soupis diplomových prací studentů oboru violoncello. Třetí kapitola obsahuje seznam pedagogů a studentů v akademickém roce 2016/2017.
- Edward Elgar a jeho violoncellový koncertLee, Moises(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-04Repertoár skladeb zkomponovaných pro sólové violoncello je v porovnání s ostatními koncertními nástroji velmi omezený.A všichni jistě dobře známe nejznámější díla klasického repertoáru, mezi nimi pak mimo jiné i koncert od Edwarda Elgara. Tak či onak, kromě samotného koncertu a několika dalších proslulých písní, variací či pochodů se obecně ví jen málo o životě a díle tohoto skladatele, o enormím vlivu, který měl na Jacqueline du Pré, jejíž osobitá a zanícená interpretace daného konceretu se vedle vlastních poznámek Elgara dnes považuje za výchozí bod při studiu díla tohoto skladatele. Cílem této práce je nabídnout náhled na život a dílo Edwarda Elgara v širší perspektivě a pokusit se o alternativní interpretaci díla skladatele po předchozím nastudování nahrávek skladeb a poznámek skladatele.Tato interpretace pak bude nísledně porovnávána a doplněna o názory dalších proslulých violoncellistů, jakými jsou například Han-Na Chang nebo Kazimierz Michalik.
- Evoluce violoncellových koncertů Karla DavydovaBoiprav, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Tato magisterská práce je zaměřena na rozbor vývoje violoncellových koncertů ruského skladatele, interpreta a pedagoga Karla Julieviče Davydova. Především je to analýza vzestupného rozvoje od virtuózneho typu koncerta k typu virtuózně-symfonickému. Tato práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola se ve třech podkapitolách soustředí na typizaci a charakteristice smyčcových koncertů. Druhá kapitola se v šesti podkapitolách věnuje souvislosti západoevropských tradic a zvlášností vývoje violoncellové tvorby v Rusku. Třetí kapitola se ve dvou podkapitolách a čtyřech menších podkapitolách soustředí na osobnost Karla Julieviče Davydova, periodizaci jeho tvorby a analýzě jeho violoncellových koncertů.
- Felix Mendelssohn-Bartholdy a jeho skladby pro violoncello a klavírŠístek, Eduard(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-07Tato práce přináší letmý přehled života a díla Felixe Mendelssohna Bartholdyho. Ne náhodou ho Robert Schumann nazval Mozartem 19. století: Již v útlém věku projevoval neobyčejné nadání a tvořil s neuvěřitelnou lehkostí. Řada jeho děl je dnes neodmyslitelnou součástí světového repertoáru. Také jeho skladby pro violoncello a klavír, kterým je věnována druhá část práce, mají nezanedbatelné kvality, a stojí za to, aby byly hrány.
- György Ligeti a jeho violoncellové skladbyŠístková, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-07Tato práce se zabývá zejména rozborem děl violoncellových skladeb Györgyho Ligetiho. Nabízí pohled do struktury skladby a jeho dílčích komponentů, ze kterých je tvořen celek díla. Zvláště u violoncellového koncertu jsou technické a výrazové prvky zásadní pro uchopení podstaty koncertu. U sólové sonáty je pochopení struktury díla jednodušší, pro svou jasnější členitost, ale i tak bude tato práce jistě přínosem pro další violoncellisty. K ucelený pohledu na skladby tato diplomová práce zahrnuje také životopis Ligetiho a stručný přehled díla.
- Johann Sebastian Bach. Kantáty s obligátním violoncellemMašlaň, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-09Tato práce pojednává o kantátách Johanna Sebastiana Bacha, v jejichž áriích skladatel předepisuje violoncello piccolo. Je rozdfělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o problematice nástroje, další kapitola je věnována historickému kontextu kantát a jejich instrumentaci v souvislosti s nástrojem violoncello piccolo. Třetí kapitola je hudební analýzou jednotlivých árií v devíti kapitolách. Čtvrtá se zabývá otázkou, na jaký nástroj lze dnes tato sóla hrát. Práce obsahuje konkrétní notové ukázky a poznámky pod čarou.
- Mucha Pavol : Magisterský koncertMucha, Pavol(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08
- PKF - Prague PhilharmoniaStřelcová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Záměrem práce je charakterizovat orchestr PKF – Prague Philharmonia, který působí na české hudební scéně již 22 let. Autorka se detailněji zabývá historií tohoto tělesa, představuje šéfdirigenty a koncertní mistry a snaží se zmapovat nejdůležitější momenty orchestru v průběhu času. Dále uvádí momentální činnost PKF – Prague Philharmonia a v závěru práce přináší rozhovor s bývalým ředitelem PhDr. Iljou Šmídem, který byl jednou z důležitých osobností tohoto orchestru a stál v jejích začátcích.
- Portrét osobnosti - Jan VychytilUrban, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-09Tato diplomová práce hodnotí z různých hledisek osobnost Jana Vychytila. Ten byl především violoncellistou, pedagogem a ředitelem Hudební školy hlavního města Prahy. Tím jsou dány tři hlavní tématické okruhy této práce: Vychytilovo interpretační umění, jeho pedagogický odkaz a samostatná kapitola je věnována Hudební škole hlavního města Prahy a okolnostem vzniku hudebních tříd Gymnázia Jana Nerudy. Kromě toho tato práce zachycuje Jana Vychytila i jako básníka a skladatele ve snaze dokreslit jeho rozmanitou osobnost.
- Smyčcové kvarteto v žánrové pluralitě 21. stoletíMarek, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-09Práce se zabývá pohledem na podobu smyčcového kvarteta a jeho postavení v současném hudebním světě. Zároveň zkoumá vlivy různých směrů a stylů hudby, jak se do kvartetní hudby dostávají a jak ji ovlivňují. Jako příklady různých pojetí smyčcového kvarteta je zde rozebráno několik rozdílných souborů a uskupení, které jsou inovátory tohoto pilíře komorní hudby.
- TVORBA ZVUKU NA VIOLONCELLO A HRACÍ TECHNIKYMariaš, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-05Cílem této diplomové práce je obohatit jak violoncellisty, tak ostatní lidi z různých nejen s hudbou spojených profesí o nedílné součásti spjaté s violoncellem a hrou na violoncello. Popsat, jak vzniká zvuk, jak se na violoncello zvuk tvoří, vysvětlit herní principy a hrací techniky. Vše z výše popsaného vysvětlit nejen odborně, ale popsat tak, aby bylo vše od základu pochopeno i violoncellem „nepolíbeným“ člověkem.
- Život a dielo Ladislava Kupkoviča so zameraním na vybrané kompozície pre violončeloMucha, Pavol(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Ciel´om predkladanej diplomovej práce je dokumentácia života a diela významného slovenského skladatel´a Ladislava Kupčoviča ( *1936) so zameraním na jeho vybrané vilončelové kompozície. V prvej části práce autor podává informácie o osobnostnom vývine L.Kupkoviča ako huslistu - dirigenta - skladatel´a na pozadí jeho kl´učových hudobných diel. Sústred´uje sa na estetický rozbor avantgardných kompozícií, ktoré významnou mierou zarezonovali na slovenskej hudobnej s´céne 60. rokov, ako napriklad Mäso kríža a Osemhran samoty, nudy a strachu. Vyzdvihuje skladatel´ove organizačné schopnosti ( súbor Hudba dneška, medzinárodný festival súčasnej hudby v Smoleniciach podl´a vzoru letných kurzov v Darmstadte), ktoré mu zabezpečili styky so zahraničím a v konečnom dôsledku umožnili jeho emigráciu do Západného Nemecka po invázii vojsk Varšavskej zmluvy do Československa v auguste 1968. Dôležité miesto v práci zastává kapitola o štýlovom prerode skladatel´a od atonálnej a serialistickej kompozície ku tradičnej, totálnej kompozícii s využitím dôslednej motivickej práce. V následujúcej kapitole sa auto´r venuje formovo - harmonickému rozboru vybranných diel L. Kupčoviča pre violončelo z jeho totálneho obdobia. Analýzy sú ilustrované notovými ukážkami úryvkov diel. Ako cenný zdroj informácií autorovi poslúžili Kupkovičove memoáre, ktoré však zatial´nevyšli knižne, a taktiež osobné konzultácie so skladatel´om.