Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "SEQUARDTOVÁ, Liběna"
Nyní se zobrazuje 1 - 13 z 13
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alexandrovův soubor písní a tancůVaňková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05Má bakalářská práce nese název Alexandrovův soubor písní a tanců a je doplněna podtitulem "Fenomén ruské interpretační hudby". Práce je věnována celosvětově známému armádnímu uměleckému souboru a jednotlivé kapitoly se zaměřují na složky ansámblu, jeho historii a uměleckou činnost. Podstatnou částí jsou také kapitoly věnované významným osobnostem, které stanuly v jeho čele- Alexandru Vasiljeviči a Borisovi Alexandroviči Alexandrovovým. Cílem mé práce bylo zachytit, jak se soubor ve své osmdesátileté historii měnil a vyvíjel a jakými změnami v tomto časovém úseku prošel repertoár, sestava souboru i jeho funkce v rámci ruské kulturní scény.
- Benjamin Britten Šest metamorfóz podle Ovidia pro sólový hobojDedičová, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Tato bakalářská práce se zabývá osobností anglického hudebního skladatele Benjamina Brittena a je zaměřena především na jeho skladbu Šest metamorfóz podle Ovidia pro hoboj sólo op. 49. Obsahuje také informace o životě a díle Publia Ovidia Naso. Součástí práce je interpretační rozbor skladby.
- Inspirace hudebních skladatelů díly Williama ShakespearaTesařová, Bohdana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-06Předmětem mé bakalářské práce je zkoumání a utvoření kulturně - historického kontextu, který nám podává komplexnější přehled a přibližuje fenomén, kterým v dějinách hudby bezesporu je volba Shakespearových dramat hudebními skladateli jako zdroje své inspirace. Je zřejmé, že dílo W. Shakespeara přesahuje hranice literatury a významným způsobem zasahuje i do jiných různých sfér umění. Zejména sféra hudební obsahuje velké množství takto inspirovaných děl, což si v mé práci ukazuji a přibližuji tento vliv na hudbu po několik staletí. Zaměřuji se zejména na díla hudebních skladatelů v oblasti opery, inspirovaná W. Shakespearem, ovšem stejně tak se pozastavuji i u kompozice baletů a dalších, nescénických hudebních útvarů, které taktéž nesou programní náměty ze Shakespearových divadelních her. Pro realizaci tohoto cíle mám v současné době k dispozici rozsáhlou škálu zdrojů a relevantních materiálů. Přijde mi přínosné bližší přezkoumání uměleckého propojení velikánů hudební kompozice s literárním velikánem formátu Shakespeara a posouzení, jaká díla, a jak umělecky hodnotná, vzešla z této ,,spolupráce mezi staletími".
- Ivana Jenešová: Bakalářský koncertJenešová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- Jaroslav Konečný - kněz, hudebník, sběratel hudebních nástrojů - podrobný popis jeho sbírkyWendligová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05Práce pojednává o katolickém knězi a hudebníku MgA. Jaroslavu Konečném. Jaroslav Konečný je příkladem člověka, který hudbu šíří stále kolem sebe, ikdyž se nevěnuje své původní profesi. V této práci rozebírám jeho složitou životní cestu ve třech hlavních bodech. Nejprve píši o životě hudebníka, poté o životě kněze a nakonec o propojení obou těchto "profesí". Část své práce věnuji popisu jeho sbírky hudebních nástrojů.
- Metodika hry na hoboj se zaměřením na žáky ZUŠNevrlá, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-14Bakalářská práce se zabývá začátky hry na hoboj. Při psaní této práce jsem se inspirovala dostupnými publikacemi a především svými zkušenostmi a postupy při výuce žáků na Základní umělecké škole v Litvínově. Práce se zabývá historií a vývojem vybraného nástroje, detailně jsou pak popsány jeho části a v neposlední řadě základní metodické postupy. Práci doplňují praktická cvičení, souhrn častých chyb žáků při hře na hoboj a doporučené kroky k jejich následnému odstranění. V závěru bakalářské práce popisuji samotnou ukázkovou hodinu se žáky základní umělecké školy. Cílem je vytvoření metodiky hry na hoboj pro začátečníky - především pro žáky, kteří již mají odpovídající věk a zkušenosti ze hry (nejen) na dechový nástroj - která bude inspirací pedagogům i jejich žákům.
- Osobnost Miloslava Kabeláče a jeho sonatina pro hoboj a klavírTrnčíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tato práce se zabývá životem a dílem českého hudebního skladatele 20. století Miloslava Kabeláče se zaměřením na jeho Sonatinu pro hoboj a klavír op. 24. Snahou je zde přiblížit nelehký životní osud významného českého symfonika, jehož hudba byla „umlčována“ jak za II. Světové války, tak za socialistického režimu. Rozbor Sonatiny pro hoboj a klavír má pomoci dílo dostat do širšího povědomí a pomoci dalším interpretům k jejímu zevrubnějšímu pochopení a nastudování.
- Pavel Haas a jeho suita pro hobojSejkora, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16Tato bakalářská práce pojednává o životě a díle Pavla Haase, českého skladatele první poloviny 20. století. Druhá část poukazuje na okolnosti, za jakých bylo napsáno mimořádné dílo ? Suita pro hoboj a klavír. Na tuto Suitu je pohlíženo z muzikologického a ne interpretačního hlediska. Práce se snaží prokázat prvořadý záměr autora napsat skladbu pro tenor a orchestr. Skladbu, kterou autor zamýšlel jako obžalobu nacismu. Toto tvrzení dokazují například útržky textu v originální partituře. Závěrečná část je věnována rozhovoru s Annou Hanusovou-Flachovou, mimořádnou ženou, která byla s Pavlem Haasem v koncentračním táboře v Terezíně a toto dílo premiérovala se svým mužem ? hobojistou Vítězslavem Hanusem.
- Původní skladby pro hoboj a kytaru se zaměřením na dílo Napoleona CostehoKlárová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Abstrakt Bakalářská práce představuje výběr skladeb originálně napsaných pro hoboj a kytaru v období od poloviny 19. století do druhé dekády 21. století. Formou rešerše seznamuje s životem a dílem osmi skladatelů. Jsou to Napoleon Coste, Ferdinand Rebay, Karl Pilss, Barna Kováts, Bruno Bartolozzi, Tom Eastwood, Toru Takemitsu a Peter Dayton. Dále se práce zaměřuje se na motivaci, která autory vedla k napsání díla pro hoboj a kytaru. Zkoumá souvislosti vzniku a hledá konkrétního hobojistu/konkrétní hobojistku či kytaristu/kytaristku, kterým mohla být skladba věnována.
- Sejkora Jiří: Bakalářský koncertSejkora, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16
- Vaňková Marie : Bakalářský koncertVaňková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05
- VÝROBA, ÚDRŽBA A OPRAVA HOBOJEJenešová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07První kapitola stručně popisuje výrobu a stavbu hoboje (konkrétně ve firmě ?Gebrüder Mönnig - Oscar Adler & Co. Holzblasinstrumentenbau GmbH Markneukirchen?). Druhá kapitola se věnuje základní údržbě nástroje. Třetí kapitola pojednává o prasklinách ve dřevě nástroje, proč vznikají, jaké následky může prasklina mít, a jak můžeme nástroj ochránit. Zabývá se také otázkou používání oleje. Čtvrtá kapitola popisuje příčiny kondenzace vody v tónových otvorech. Pátá kapitola pojednává o seřizování mechaniky hoboje s automatickým a poloautomatickým systémem a poskytuje stručný přehled funkcí jednotlivých šroubků. Šestá kapitola se věnuje menším opravám, jako je výměna korků nebo čištění oktávových ventilů. V poslední sedmé kapitole je poskytnuto pár rad ohledně výběru nového nástroje, a jak se o něj starat.
- Wendligová Lucie : Bakalářský koncertWendligová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05