Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle vedoucí "MIHULE, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Antal Doráti a jeho tvorba pro hobojTrojanová, Iveta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Diplomová práce ?Antal Doráti a jeho tvorba pro hoboj? pojednává o osobnosti Antala Dorátiho, který byl výborným dirigentem, skladatelem a teoretikem. Blíže seznamuje s jeho skladbami, s Dorátiho dirigentskou dráhou a inspiracemi. Dále nabízí rozbor Dua Concertante. Mohla by se stát praktickým průvodcem pro všechny, kteří se zajímají o maďarskou hudbu, slyšeli nějakou skladbu od tohoto skladatele nebo si jen chtějí rozšířit své znalosti skladatelů. Tato bakalářská práce by mohla mnohé motivovat k výběru Dorátiho repertoáru.
- Barokní hobojMelkusová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15V této práci, která se věnuje baroknímu hoboji, naleznete nejen historii hoboje, ale také jeho dobové zařazení, mezi nějž určitě patří ladění, vzhled nástroje, výroba barokního hoboje a způsob výroby hobojových strojků. Jelikož barokní hoboj hodně lidí zaměňuje za hoboj d´amoure, práce hledí projasnit, co je barokní hoboj a jedna z jejích kapitol je věnovaná rozdílům těchto dvou nástrojů. Protože se spousta současných hobojistů navrací k původním nástrojům a barokní hoboj oživují, je v této práci vložena kapitola o výrobě hoboje v dnešní době.
- Benjamin Britten - Temporální variace (hudební rozbor z pohledu interpreta)Škreptáčová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Tématem této bakalářské práce je hudební rozbor skladby Temporální variace pro hoboj a klavír Benjamina Brittena z pohledu interpreta. Cílem práce je shromáždit co nejvíce informací o této skladbě nebo souvisejících s jejím vznikem a vypracovat hudební rozbor skladby s přihlédnutím k problematice její interpretace. V úvodu autorka zmiňuje důvod pro výběr tématu práce a postup při jejím vypracování. První kapitola stručně seznamuje čtenáře s autorem skladby a jeho hudební tvorbou. Druhá kapitola je zaměřená na skladatelův život v době vzniku této skladby, po roce 1930. Následuje přehled ostatních skladeb Benjamina Brittena pro hoboj. Třetí kapitola se již soustředí na skladbu Temporální variace, okolnosti jejího vzniku a inspirační zdroje B. Brittena při komponování této skladby. Následuje samotný rozbor Temporálních variací. Je rozdělen na úvodní stručný pohled na skladbu jako celek, po němž následuje rozbor jednotlivých částí. Získané poznatky jsou shrnuty v závěru práce.
- Halamová Markéta: Bakalářský koncertHalamová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15
- Hoboj v tvorbe slovenských skladateľov 20. storočiaNeuszerová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-03Cieľom mojej bakalárskej práce ?Hoboj v tvorbe slovenských skladateľov 20. storočia? bolo vytvoriť akýsi prehľad či chronologické usporiadanie slovenských skladieb 20. storočia pre hoboj. Moja práca sa skladá z troch hlavných častí. Prvú tvorí stručný prehľad hudobného života na Slovensku v 20. storočí (po roku 1918 a po roku 1945). V ďalšej časti sa v abecednom poradí nachádza zoznam a stručný životopis skladateľov, v ktorých tvorbe sa objavujú skladby pre hoboj. Pod životopismi skladateľov sú vždy umiestnené názvy skladieb pre hoboj, ktoré autor skomponoval. Tretiu ? ťažiskovú časť tvoria samotné skladby pre hoboj ? ich popis, charakteristika či poznatky ku ktorým som dospela pri ich ?analýze?. Dúfam, že moja práca by v budúcnosti mohla poslúžiť čitateľom, najmä hobojistom zorientovať sa v tejto oblasti a snáď by mohla inšpirovať k zaradeniu niektorých skladieb do svojho koncertného repertoáru.
- Jan Dismas Zelenka a jeho šest triových sonátHucek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-04Tato práce se zaměřuje na biografii a velkolepé dílo komorní tvorby českého mistra kompozice 1. poloviny 18. století. Ve stručnosti vystihuje jeho životní milníky, úspěchy, i zklamání. Opírá se o dosud málo zmiňovaná, či nejasná fakta v prostředí, ve kterém se pohyboval. Pojednává též o okolnostech vzniku některých dalších stěžejních skladeb.
- Jaroslav PelikánHalamová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15Tato bakalářská práce se zabývá životem a tvorbou současného českého hudebního skladatele Jaroslava Pelikána. Hlavním cílem této práce byla sonda do osobního a tvůrčího života autora, který se do jisté míry snaží oprostit od avantgardních směrů hudby konce 20. století a hledá své osobité vyjadřovací prostředky. Tyto vlivy jsme analyzovali na vybraných skladbách pro hoboj.
- KoncertNeuszerová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-08
- Lukáš Pavlíček: Bakalářský koncertPavlíček, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- Milostný hobojReiserová, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-05Tato práce je zaměřená především na nástroj zvaný milostný hoboj a věci s ním spojené. Důvodem sepsání této práce byly zcela chybějící obsáhlejší texty v českém jazyce, které by byly věnovány tomuto nástroji. Jedná se vždy pouze o základní informace nepřesahující většinou délku jednoho odstavce. Hlavním zdrojem informací byly cizojazyčné texty v angličtině a němčině. Mým cílem bylo shrnutí starších i nejnovějších informací a přiblížení konkrétní problematiky týkající se milostného hoboje. Nejprve je zde připomenut vývoj hoboje a jeho příbuzných nástrojů. Další kapitoly jsou zaměřeny již na milostný hoboj samotný. Jsou zde k nalezení informace o jeho vzniku, historickém vývoji od baroka až po současnost, ladění a nejvýznamnějších nástrojařích. Část je také věnována skladatelům, kteří jej zapojovali do svých skladeb, dále obecnému popisu nástroje, problematice transponování, podobě současného milostného hoboje a rozdílům s dnešním moderním hobojem. Poslední část pojednává o výrobě a problematice strojků.
- Richard Straus Koncert pro hoboj a malý orchestr AV 144Pavlíček, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07Diplomová práce o hobojovém koncertu Richarda Strausse přináší nový pohled do historie jeho vzniku a zabývá se srovnáními pramenů a edice. V prvních dvou kapitolách je popsán umělecký vývoj skladatele, stručný životopis a práce dále zpracovává historii vzniku koncertu. Ta přináší ujasnění všeobecně rozšířené legendy, zahalené mnoha historkami a nepřesnostmi. V další kapitole je koncert analyzován z hlediska formálně-tématického rozboru a je doplněn krátkými notovými ukázkami. S tím souvisí i další kapitola, která je věnována porovnání originálního manuskriptu s tištěnou partiturou a ukázkou malých odchylek. V posledních třech kapitolách je téma zaměřeno hlavně na interpretaci, uvedenou krátkými životopisy tří interpretů, a detailní srovnání jejich nahrávek a pojetí koncertu. Po závěru následují přílohy, v nichž autor prezentuje všechny prameny a materiály, od časové tabulky srovnávající nahrávky, fotografie dokumentující historii vzniku koncertu, až po notový materiál.