Katedra kamery - KK / Department of Cinematography
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra kamery - KK / Department of Cinematography podle vedoucí "GUNARATNA, Vidu"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Barevné prostory v digitální kinematografii a cesta k jednotnému systému ACESPavlíček, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Předmětem bakalářské práce je popis postupu zpracování obrazových dat v digitální kinematografii se zaměřením na problematiku barevných prostorů spojených s přesností správné barevné reprodukce, pro kterou byl vytvořen systém dekódování obrazových dat ACES, vyvinutý americkou filmovou akademií. Práce představuje sumarizaci základních poznatků vývoje zpracování obrazových dat a co vedlo k potřebě vytvoření jednotného systému ACES. Práce je především určena pro studenty oboru kamera a má sloužit k lepší orientaci v dané problematice, která se jich bezprostředně týká. Jaké máme základní barevné prostory a standardy? Co přinesl současný vývoj digitálních kamer? Proč je potřebný jednotný systém správy obrazových dat? Jak se dané poznatky prolínají ve všech fázích výroby až k finálnímu výstupu?
- Influence of Geography on the Poetics of Light in FilmAnand, Harsimran Kaur(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-26This thesis analyses the influence of Geography on the subjective, creative and emotional expression of light in a film. To develop a broad understanding on varied visual aesthetics, a comparison is made between cinematographers Santosh Sivan and Darius Khondji, who originate from and work in different parts of the world. A detailed qualitative study of the films Dil Se (1998), The Terrorist(1998), Evita (1996)and Se7en (1995) is presented using tools of Composition and Lighting for analysis. A further comparison in lieu of treatment of geography across the films reveals its impact on the Poetics of Light in the films.
- Obrazové soubory RAW a jejich postprodukční zpracováníKotas, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-13RED, ARRI, SONY, CANON, BLACKMAGIC jsou nám notoricky známými výrobci digitálních technologií a zvláště pak kamer jakožto nedílné součásti kameramanské profese. Tyto všechny firmy mají jako součást svého repertoáru za sebou vývoj záznamových formátů. Jedním z nejmladších formátů je video formát RAW. Ten revolučně přenesl některé části nastavení obrazu z produkce do postprodukce a tím na trh přinesl úplně novou „workflow“. Je na nás abychom posoudili kdy je tato revoluce přínosem a kdy se možná stává rozmarem. Co to RAW formát je? Jaké má RAW formát výhody, jaké má nevýhody? Kdy je nezbytné ho používat? S čím musíme počítat při jeho používání nebo kdy se nám opravdu vyplatí po něm sáhnout? Na tyto otázky se pokusím odhalit odpovědi v následujících několika stránkách.
- The cinematography of Mark Lee Ping-BingLiu, Chin-Yuan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-09This thesis examines the cinematic oeuvre of Mark Lee Ping-Bing, a prominent Taiwanese cinematographer of great significance in contemporary times. By conducting an in-depth analysis of his film collaborations with director Hou Hsiao-Hsien, this research demonstrates how Mark Lee's distinctive aesthetic philosophy about cinematography and visual style has manifested in his collaborations with various international directors, thus making a substantial contribution to the evolution of cinematography aesthetics, particularly in the decades following the Taiwanese New Wave cinema movement.
- The Cinematography of Rachel MorrisonAlcalde, Nelisa(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-29Tato práce představuje práci první ženy, Rachel Morrison, nominované na Oscara v kategorii “Nejlepší kamera”. Na základě analýzy některých děl, které vytvořila, můžeme lépe identifikovat její vizuální styl: Subjektivní naturalismus. Tato studie je založena na sérii on-line Zoom rozhovorů, které jsem uskutečnila s Rachel Morrisonovou. Během rozhovorů, jsme diskutovali o jejím osobním a pracovním životě.