Katedra režie - KR / Department of Film Directing
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra režie - KR / Department of Film Directing podle vedoucí "BOUDA, Marek"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 25
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolvenstký film: Den jednoho herceFilipec, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-11Film DEN JEDNOHO HERCE je současný příběh mladého muže, který se ráno na nádraží rozloučí s odjíždějící ženou a jejich malou dcerou. Zůstává sám a má tak celý den k zařizování věcí na kterých se s manželkou domluvil. Jedno náhodné setkání však způsobí, že jeho den se bude odvíjet jinak, než jak si ho původně plánoval při ranním probuzení.
- Absolventský film: Malé radostiDebska, Kinga Izabela(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-07Příběh dvou osamocených lidí, žijících ve stejném domě, kteří k sobě cítí náklonost. Muž projeví své city, žena to však není schopna přijmout.
- Absolventský film: RunwayPachl, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-11Krátkometrážní melodrama s prvky roadmovie o plynutí času mimo betonovou runway, na které to všechno začalo. V hlavních rolích: Kryštof Hádek, Ondřej Novák a Jana Pidrmanová. Film je černobílý, cinemaskopický, stopáž 15 min.
- Andej Tarkovskij Psychoanalýza a poetika filmuŽgank, Urša(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-05Skrze rozbor klíčových a psychoanalytických textů S. Freuda,J.Lacana a poetiky jak ji vnímal G.Bachelard.Diplomová práce analyzuje spirituální tvorbu Andeje Tarkovského
- BábaŠpidlová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Máma se mne na nic neptala, prostě si vzala Bábu k nám. Teď tady leží uprostřed mího pokoje. A já se o ni musím starat. Pořád
- Bergmanovo melodramaOmerzu, Olmo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18V textu se prostřednictvím analýzy čtyř Bergmanových filmů, které jak tematicky tak formálně na sebe navazující, a zabývám se žánrem melodramatu. Zvolenými filmy jsou Scény z manželského života, Ze života loutek, Léto s Monikou a Sarabanda.
- Bresson, Jancsó a psychologické herectvíZapletal, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Úvaha nad specifikami hráce s hercem ve filmech Roberta Bressona a Miklóse Jancsóa v konfrontaci s klasickým herectvím.
- Chvíle nepřítomnostiHrzina, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Krátký bakalářský film o intenzitě krátkého setkání.
- Filmy on the RoadPachl, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-11Tato práce se zaměřuje na zmapování filmového žánru ROAD MOVIES, od jeho literárních kořenů, přes motorkářské filmy padesátých let, hippies filmy let šedesátých, po ukotvení žánru v letech sedmdesátých až po současnost. Potažmo se žánrem se práce zabývá motivem cesty, jejím duchovním rozměrem a možnými důvody proč se vydat na cestu. Ze stěžejních režisérů žánru "on the road" je kladen důraz na Boba Rafelsona, Wima Wenderse, Jima Jarmusche. Práce se zabývá jak kultovními snímky Divoch a Easy Rider, tak se žánrem úzce spjatými jako jsou Five Easy Pieces, Dead Man nebo Paris Texas. Opomenuta není ani reflexe současné Road Movie
- Herecko-režijní spolupráce Klause Kinského a Wernera HerzogaČermák, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-05Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu herectví Klause Kinského ve filmech Wernera Herzoga. Cílem práce je odhalení dominantních postupů, které Kinski v daných filmech využívá pro ztvárnění různých charakterů. Práce se chronologicky zabývá všemi pěti filmy, na kterých oba spolupracovali. Metodologicky text vychází z modifikovaného pojetí neoformalismu, v závěru pak dochází ke komparaci a shrnutí zjištěných poznatků ze všech analýz. Každý film je uvozen do kontextu, který zastával ve společné filmografii obou tvůrců.
- Kto seje vietor, žne búrku obraz atentátu v hranom filme a ďalšie s úvislostiMaráky, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-05Práca sa zaoberá všetkými aspektami vzniku atentátu, na príkladoch voľne vybraných filmových spracovaní analyzuje rozdielny prístup k štylizácii a autenticite.
- Malé lžiLee, William Anthony(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07Drama popisující napětí a konflikty mezi třemi generacemi mužů uvnitř jedné rodiny, kteří se pokoušejí skrýt před pravdou.
- Moderní tragédie ve filmech rumunské "nové vlny"Omerzu, Olmo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-11Moderní tragédie ve filmech rumunské "nové vlny" Smrt tragédie? Text se zaměřuje na zpochybnění konceptu "smrti tragédie" a snaží se aplikovat pravidla klasické tragedie na filmy rumunské "nové vlny", speciálně na film Smrt pana Lazaresca (r. Cristi Puiu). Východiskem základní teze je, že narozdíl od změn v teoretickém paradigmatu (od starověkého Řecka až dodnes), se základní pohled na svět nezměnil natolik, aby člověk nemohl prožít tragickou zkušenost. Analýza filmů se soustředí na základní témata a prvky, které jsou spojeny s antickou tragédii (tragédie a mýtus, katarze, hrdina, konflikt, dramatická situace, atd... ), a zvažuje jejich možnou přítomnost v dnešním světě, který by současná tragédie měla reflektovat.
- Mrtvý čas ve tvorbě Nuriho Bilge CeylanaWiński, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-12V mé práci se snažím analyzovat chronologicky seřazené celovečerní filmy Nuriho Bilge Ceylana z hlediska možností a omezení nenaračního vyprávění pomocí čistě filmových výrazových prostředků - takových, jako mizanscéna, střih, kompozice obrazu či kreativní práce s asynchronním zvukem. Jedna se o pět filmů toho významného tureckého režiséra, které ziskalý v posledních letech řádu oceněni na největších filmových festivalech: "Kasaba" ( "The Small town" ), "Mayis sikintisi" ( "Clouds of May" ), "Uzak"( "Distant" ), "Iklimler" ( "Climates" ) a "Üç maymun"( "Three Monkeys" ). Ve své analýze jsem se zaměřil na čistě formální sekvence - ale zkoumal jsem také vzájemné relace, koexistenci a vzájemné působení sekvencí mrtvého času a dějových prvků v těchto filmech.
- Oběť Andreje TarkovskéhoČermák, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-16V diplomové práci se věnuji okolnostem vzniku posledního filmu Andreje Tarkovského, který provázelo hledání námětu, témat, postav i situací, které se díky Tarkovského deníkům dají vypátrat až do roku 1970 (šestnáct let před samotným dokončením filmu). Těžištěm práce bude heuristická práce s prameny jak literárními (deníky, eseji, scénářem), tak filmovými (dokumentární filmy o A. Tarkovském), včetně části rozhovoru, který jsem sám vedl se synem Andreje Tarkovského a jehož plné znění bylo publikováno v časopise Cinepur. Cílem práce je objasnit procesy vedoucí ke vzniku tak mnohovrstevnatého díla s přihlédnutím k proměnám myšlenkových procesů, ale také i k čistě produkčním okolnostem.
- Obrazové režimyHofman, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Tato bakalářská práce se zabývá použitím bezpečnostních a sledovacích systémů v rámci filmu Nepřítel státu (Enemy of the State, rok výroby 1998) a tím, jak se tyto systémy podílí na vytváření obrazových režimů. A to jak z ontologického hlediska, kdy se na platformě jednoho filmu stýkají obrazy s různými vlastnostmi (digitální/analogový), tak z hlediska ideologického, kdy tyto režimy vytvářejí hierarchie a tím i referenčnost/pravdivost a topologii v rámci filmového vyprávění.
- Pár vecí o LuciiDzurenková, Viktória(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Lucia má viac rokov, než by chcela a dejú sa jej divné veci. najhoršie je, že si už na to zvykla.
- Předjaří, KjongžuPark, In Kyeong(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-11Hlavní postavy, které teď a tady s bolestí čelí stále přetrvávajícímu pocitu viny a velké lítosti z událostí z minulosti, jakými je rozvod nebo otcova smrt, z událostí, které považovali za již dávno překonané.
- PřiznakyWiński, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-12Eva se rozhodne opustit svého manžela Vojtu. Ten to nese velmi ąpatně. Jelikož jí není lhostejný, Eva za ním posílá Petra, společného kamaráda. Zatímco Eva čeká na Petra před budovou v autě, dva muži v nočním rozhovoru přemítají o tom, proč k rozhodu došlo...
- PrůvodkyněGhebremichael, Asmara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Absurdní drama, které se odehrává v průběhu jednoho dne, zachycuje psychologický stav ženy, usilujicí o znovunabytí ztracené rovnováhy. Děj filmu je rámován úvahou, která vytváří podvědomou analogii mezi funkčností architektury a smyslem lidských vztahů. Hlavní postava se rozhoduje racionálně a přesto staví diváka před otázku, zda je možno definovat hranici mezi racionalitou a iracionalitou v lidském chování.